Ninja Gaiden 3 (2012)

Xbox 360 / PlayStation 3
single player / online

Ontwikkeld door Team Ninja
Uitgegeven door Tecmo

Ryu Hayabasa ontvangt een verzoek van de Japanse Zelfverdedigingskrachten om naar Londen af te reizen. Hier moet hij het opnemen tegen een terroristische groepering. Het spel bevat naast de verhaalmodus voor één speler een multiplayermodus voor maximaal acht spelers. Hier heb je onder meer de keuze uit clan battle, een variant op team deathmatch; en battle royale, een variant op free-for-all. Daarnaast bevat het spel de cooperatieve 'ninja trials' voor drie spelers.

Preview

Release: 23 maart, 2012

Mmmm, ondanks het vertrek van Itagaki en een aantal andere werknemers bij Tecmo, ben ik hier toch wel benieuwd naar!

Deel 2 heb ik helemaal stuk gespeeld en was echt awsome! Deel 1 was natuurlijk ook een klassieker!

Wacht toch even de reviews af voordat ik hem koop Dit dus vanwege het feit dat er nu een heel ander team achter zit dan voorgaande delen!

De tot nu geziene beelden zien er wel dope uit btw

Ps: weinig aandacht voor deze game hier

AvMerode
Een ander team kan vaak geen kwaad, kijk maar naar Resident Evil.
Vanaf RE3 kwamen er ineens andere producers en directors aanzetten, maar serie is nu nog steeds zeer vermakelijk al is het Horror element natuurlijk wel weg.
Ben hier ook erg benieuwd naar, inderdaad vreemd dat hier weinig vraag naar is op gamesmeter.
Op gamespot.com zijn er wel aardig wat luitjes die hier naar uit kijken.

Probleem voor mij is alleen dat ik al veel heb uitgegeven en NG3 komt tegelijk met RE: Racoon City.
Dus wacht NG3 inderdaad ook even af.

MikeMannuh
Ik moet zeggen dat ik een nieuw team ook niet zo erg vind. Op Master Ninja difficulty kwamen de gebrekken qua gameplay in NG2 toch wel erg snel aan het licht. Heb hem wel al een tijdje op pre-order staan dus ik zal hem vast wel spelen.

Eerste reviews zijn er!

Een 3.0 door IGN en xboxmag. geeft een 8,5

Dan weten we nog niks

Zo een 3 haha... dan heeft het spel echt een totale makeover gekregen

MikeMannuh
Ik wil best geloven dat het spel wat minder is dan de voorgaande delen, maar een 3 klinkt werkelijk weer onzinnig. Maar goed, Gamespot en IGN hebben wat mij betreft hun geloofwaardigheid verloren toen ze GTA4 een 10 gaven.

MikeMannuh schreef:

IGN neem ik ook niet al te serieus meer en is niet altijd geheel objectief imo. Maar goed welke "onafhankelijk" reviewer is dat wel.

Het blijft een mening van een individu

AvMerode
Deadly Premonition kreeg ook een 2 van ign, dus die lui hebben echt nergens verstand van.
IGN geeft de laatste tijd hele aparte cijfers, als ign een 4 geeft dan geeft gamespot een 7.5, heel vreemd.
Maar IGN gaf Mass Effect 3 wel ergens in een 9 en dat is weer EA, dus ign is erg ongeloofwaardig.

Graphics zijn lelijk volgens de reviewer van ign was die vent dronken ofzo? en frame-rate issues met de ps3 versie. Maar ik denk dat X360 versie minder frame-rate problemen zal hebben.
Probleem is alleen dat ik pc en ps3 heb, geen X360, jammer dat er geen pc versie is zodat je alles kunt opkrikken en beter speelbaar kan maken.
Maar verhaal schijnt ook vrij mager te zijn volgens ign, ach ja.
Meestal is Team Ninja ook wel in topvorm, apart, had 8 en 9's verwacht, maar is dus niet het geval.

Ik schaf NG1 & 2 voor ps3 dan wel weer eens aan en deel 3 voor 15-20 euro uit de budgetbak vissen.

avatar van jirachi04
Graphics lelijk? Ze komen inderdaad niet van het topje van de ijsberg ,maar in mijn ogen ze er toch goed uit. Vreemde review inderdaad.

De review van IGN kan ik ook niet helemaal vatten. Maar tegenwoordig vertrouw ik dergelijke sites niet meer. Meestal ga ik gewoon op m'n gevoel af.

AvMerode schreef:
Wablieft? Deadly Premonition is een klein pareltje! Elke gamer zou er zich eens aan moeten wagen eigenlijk. Een unieke game die momenteel toch wel in mijn collectie staat te pronken!

Alle door mij gelezen reviews klagen met name over het camera werk en het slappe verhaal.

Het feit dat er tov deeltje 2 ook niet zoveel ledematen meer vloeien ( was toch indrukwekkend in 2 )De tot heden wat slechte reviews en dus eerder genoemd ander ontwikkel team, laat ik hem toch (even) voorbij gaan en pik hem later nog wel eens als budget titel op.

AvMerode
Volgens VanOrd van Gamespot schijnt het ook te makkelijk te zijn en dat zijn we eigenlijk niet gewend van Ninja Gaiden.
Ikzelf vind het veel op Ninja Blade van ontwikkelaar From Software (dark souls) lijken met die quick time events.
Als ie voor pc zou zijn had ik hem wel gedownload, maar zal deze nooit van mijn leven aanschaffen.

Zonde dat zowat alle games dit jaar floppen, dan ga ik denk toch maar voor Silent Hill: Downpour nu dat Raccoon City en NG3 zijn geflopt.

MikeMannuh
Ik heb hem even gespeeld en ik kan je zeggen dat dit in geen enkele mate lijkt op Ninja Blade. Dat was werkelijk een van de meest saaie en slome games die ik heb gespeeld. De combat in deze game is even soepel als in NG2.

Verder zijn wat jij QTE's noemt eigenlijk geen echte QTE's, het zijn gewoon moves die altijd hetzelfde zijn, niet zoals in Ninja Blade totaal random. Als je je Dragon Sword in iemand zn maag rost kun je op X duwen voor extra damage, als je een dive maakt van een hoog punt kun je op Y duwen voor een flying swallow etc. Ze helpen je nu alleen door je een optie te geven om de button presses weer te geven voor mensen die moeite hebben met de timing. Je kunt ze dan ook gewoon uitzetten.

Wat betreft de moeilijkheidsgraad. Hij lijkt inderdaad makkelijker tot nu toe, maar ik ben gewoon op normal begonnen. Er zijn 2 argumenten voor het systeem waar ze voor hebben gekozen. Het feit dat je healed na iedere fight kan worden gezien als het makkelijker maken van de game maar er zitten geen healing items meer in de game wat dus betekent dat langere gevechten en boss fights moeilijker worden, aangezien je het gewoon met je health bar moet doen die je hebt. Daarnaast brengen ze binnenkort ook nog eens een Ultimate Ninja difficulty DLC uit die zelfs nog moeilijker zou moeten zijn dan Master Ninja.

Verder zijn er ook klachten over het gebrek aan verschillende wapens, maar inmiddels zijn de Eclypse Scythe en de Claws al aangekondigd als gratis DLC. Multiplayer kan ik nog niet veel over zeggen.

AvMerode
Hoe jij het omschrijft lijkt het me wel wat, je kan de game dus zo'n beetje naar eigen smaak instellen.
Ja de meeste reviewers spelen zoiets natuurlijk ook op normal waarbij het gelijk makkelijk is.
Maar in de ninja gaiden serie is de standaard moeilijkheidsgraad altijd al pittig geweest, nu is dat alleen niet meer het geval.
En DLC vind ik zo'n uitbuiting, pure geldklopperij, helemaal als het de game beter moet gaan maken.
Maar combat is oppervlakkig volgens reviewers en verhaal schijnt ook echt bagger te zijn.

Team Ninja probeerd met NG3 het groter publiek te benaderen, of in ieder geval de Casual Gamers waardoor echte ninja gaiden fans dit echt niet gaan waarderen.
Ik zie bij gamespot allemaal kwade NG fans en de meer casual gamers vinden NG3 wel aantrekkelijk.
Kan de game zelf wel gaan uittesten, maar geloof het wel van de recensies en NG fans.
Wacht trouwens ook al heel lang op Dead or Alive 5, maar nu de masterminds weg zijn krijg ik daar ook weinig vertrouwen in als die ooit komt.

MikeMannuh
Volgens mij is alle tot nu toe aangekondigde DLC gratis.

-marco- schreef:

De kritiek op de camera en verhaal was ook bij deel 1 en 2 het geval, maar ze speelde wel vele malen beter dan dit deel. Het meest irritante vind ik dat je ook nog bij filmpjes verschillende knoppen moet indrukken en dat haalt de snelheid uit de gevechten.
Ben nu bij Day 3 en tot nu toe geef ik ***

MikeMannuh
Day 3 Boss Fight. De dinosaurus running sequence. Domste sequence die ik heb gespeeld in een game.....fucking ever. Wow.

MikeMannuh schreef:

sterkte

MikeMannuh
Naja het was niet zozeer moeilijk als super dom. Je bent gewoon aan het rennen (camera staat op je gezicht gericht niet op waar je heen moet) en op een gegeven moment moet je gewoon een blinde bocht om blijkbaar, maar als je niet precies op het randje zit houden de controls er gewoon mee op....vreselijk.

Daarentegen moet ik wel zeggen dat ik de combat zo erg cool vind. Ze wilden het 'steel on bone' gevoel versterken, d.w.z. je katana in iemand zn lijf raggen en ronddraaien zou een 'experience' moeten zijn en ik vind dat ze dit geweldig gelukt is. Het gevoel als je op een geven moment 'steel on bone' attacks kunt chainen, of als je je Ultimate Technique eindelijk kan releasen, is echt te gek en te bruut.

Verder vind ik, anders dan de meeste mensen beweren, de combat eigenlijk een stuk leuker en een betere 'flow' hebben dan bij NG2. Uiteindelijk op Master Ninja bij NG2 kwam het er eigenlijk op neer op snel 1 enemy te killen en daarna constant 'on landing' Scythe of Lunar Staff Ultimate Techniques the spammen d.m.v. de Yellow Essence. Ik vond dit eigenlijk erg saai worden op een gegeven moment. Nu heb ik nog geen ervaring met Master Ninja in deze game (laat staan Ultimate Ninja) maar tot nu toe lijkt de 'clusterfuck' van rocket launchers, fire arrow ninjas en incendiary shuriken een stuk minder en een stuk overzichtelijker zodat je wat meer aandacht kan besteden aan wat meer gevarieerde combos. Als zometeen de Scythe en Claws uit zijn als DLC wordt het nog een stuk leuker denk ik.

Wat betreft de QTE's die eigenlijk geen QTE's zijn....ik heb er niet echt last van. Tijdens de normale combat zijn ze erg intuitief en ik heb de button hints dan ook al snel uitgezet. Voor mij voelen ze niet langzamer of sneller aan dan een Obliteration Technique in NG2. Alleen tijdens de bossfights zijn ze soms wat meer random, maar dat valt onder de noemer bosses en....naja die zijn gewoon dom tot nu toe. De enige beetje leuke was het vrouwmens in day 4. Verder lijkt de game ook wat makkelijker dan NG2 op normal.

Multiplayer een beetje gespeeld, maar lijkt erg 'level dependent'. Denk dat naarmate je levelt en meer moves en equipment krijgt, dat het een stuk leuker wordt. Nog maar even wat Ninja Trials doen voordat ik weer in de Clan Battles spring

Twijfel toch nog steeds om deze game te halen.

Ja of te nee

Moeilijk

MikeMannuh
Ik moet zeggen dat ik met deze game meer lol heb dan met Ninja Gaiden 2. De gameplay is vloeiender naar mijn mening. Dat neemt niet weg dat de bosses echt vreselijk dom zijn. Verder is de multiplayer ook best leuk. Ik heb me best vermaakt met wat coop trials en de deathmatches zijn op de een of andere manier ook best verslavend leuk.

Het is een afweging of je er 60 euro voor wil betalen. Ikzelf heb er meestal niet zo'n problemen mee om full price te betalen als de game ook maar enigszins leuk is. Voor 30euro zou ik zeggen zeker doen.

avatar van Visie
-marco- schreef:
Twijfel toch nog steeds om deze game te halen.

Ja of te nee

Moeilijk

Nu? nee
Straks? ja

50/60 euro is toch wel ietsjes te veel voor deze game.

DLC is toch betaald zie ik

Afzetters! Had begrepen dat die gratis zou zijn, extra wapens dan! Of vergis ik me?

Mmmmm in dat geval is de kans nog kleiner dat ik deze game aanschaf!

MikeMannuh
Ultimate Ninja DLC is gratis als het goed is. Betalen voor de wapens is een beetje minder ja.

MikeMannuh
Zojuist aan Master Ninja begonnen. Ik was verrast door hoe makkelijk ik door eerste paar fights heen kwam.......en toen kwamen de frame drops (a la staircase fight in NG2...). Echt absurd hoe zoiets gereleased kan worden. Bij een moeilijkheidsgraad als Master Ninja waar iedere tiende van een seconde telt krijg je gewoon input lags van meer dan een seconde. Mis een evade en zo'n eikel grabbed je....1/3e van je leven weg. Dit soort shit moet toch in een alpha test aan het licht komen. On-ge-lo-fe-lijk.

Het feit dat je gewoon merkt dat je gemakkelijk door de gevechten heen kan komen als je gewoon een soepele framerate zou hebben maakt het gewoon onacceptabel en onnodig frustrerend. Maar ja, 'fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me' zullen we maar zeggen. Laatste Tecmo game die ik heb gekocht. Fuck die lui.

Er zitten een hele hoop positieve dingen in deze game, maar bij een aantal dingen hebben ze de plank ook volledig mis geslagen en dat laat gewoon een bittere nasmaak achter. Gemiste kans op een grootse game. Nog een punt eraf.

avatar van metaledje
Zonde dat dit de slechtste van de 3 is, kunnen we wel gaan zeiken over tecmo. maar ninja gaiden 1 en 2 zijn de beste slashers tot nu toe verkrijgbaar!

ben pas bij dag 3 maaruhhh 3 melee wapens? 1 ninpo? en wat is dat inzoomgedoe met je arm waarbij de ventjes je niet meer aanvallen? ik vind dit een rare rommelige game geworden!

MikeMannuh
Ninja Gaiden 1 & 2 zijn dan ook gemaakt door Tecmo toen ze geleid werden door Tomonobu Itagaki. Hij is inmiddels door onenigheid vertrokken. Het team van Ninja Gaiden 3 werd geleid door Yosuke Hayashi. Dit verklaart dus het verschil in kwaliteit tussen de titels.

Meneer Hayashi is de drijvende kracht geweest achter veel faalbeslissingen o.a. geen ledematen afhakken, dragon sword als enige wapen (in de originele game), 1 ninpo etc.

avatar van metaledje
Uitgespeeld!!

Wat een teleurstelling ten opzichte van deel 1 plus 2!

Boss fights met Q.T.E heb ik geen bezwaren tegen,mits ze interresant zijn vormgegeven,wat alleen bij de eindboss het geval is.

Ook weinig verschillende kills, wat hier totaal zonde aan is. iedereen geniet ervan om ventjes met zoveel mogelijk brute moves af te maken! dat is juist het vermaak aan slashers!

En ryu kan ineens praten! JA hij spreekt hier hele zinnen! wat in dit onzinnige verhaal totaal niet boeid, het heeft hierbij dan ook de nodige sentiment meegekregen!

Nogmaals: ik vind het een rare snuiter van een ninja gaiden BAH!!!!!