The Last of Us (2013)

PlayStation 3 / PlayStation 4
single player / online

Ontwikkeld door Naughty Dog
Uitgegeven door Sony

De mensheid is getroffen door een plaag, waardoor een hele grote groep mensen inmiddels is uitgestorven. De overgebleven mensen moeten in een vernietigde wereld op zoek naar voedsel en mogelijke wapens. Zo ook Joel en Ellie. In een barre tocht door wat er nog over is van de Verenigde Staten, moeten ze samen zien te overleven.

Heel goed. Mooi verhaal, goede graphics. Ik denk dat console gebruikers misschien extra lovend zijn omdat ze Half-life 2 veelal niet kennen, waar ik het op vind lijken. Collision detection en opeens 'muren' in levels vond ik kunstmatig (bv bij water/meer), Ellie loopt vaak in de weg. Dus 4.5*

avatar van Brains
bokhove2 schreef:

Half-life 2 is op veel consoles gewoon te spelen hoor .

avatar van JacoBaco
Ik ben hyped! Maar dat was ik sowieso al!

avatar van Pooiertje
Toch maar weer eens geprobeerd maar ik ga geen game spelen waar ik totaal geen plezier in heb.
Wat een afschuwelijke gameplay zeg.

avatar van Cervantes
Wat een afschuwelijke gameplay zeg.

Wat vind je precies zo slecht aan de gameplay? Ik zie graag welke argumenten je daarvoor hebt.

avatar van Pooiertje
Oke ik chargeerde een beetje met het woord "afschuwelijk" maar neemt niet weg dat ik er echt niet van kan genieten.
Ik had het eigenlijk kunnen weten want ben sowieso al geen fan van lineaire games, maar de stealth hier kent naar mijn mening veel te weinig diepgang zeker als je het vergelijkt met andere games als Hitman en Dishonored. Zelfs in games als Far Cry en Assassins Creed heb je veel meer opties om je tegenstanders uit te schakelen.

De gunplay vind ik al helemaal niet lekker aanvoelen en als je dingen probeert op te lossen op je eigen manier ipv zoals de game dat wil ontstaan er rare chaotische situaties en word je dus afgestraft.
Wat je hier dus krijgt is een soort Uncharted minus het klimmen maar met iets meer stealth mogelijkheden en een simpel crafting systeem (daar heb ik geen probleem mee het is beter dan niets).

Het verhaal heeft op het begin na, in de paar uur dat ik het gespeeld heb ook weinig indruk op me gemaakt maar dat zal naarmate de game vordert wel beter worden anders snap ik echt niet waarom deze op nummer 1(!) staat, want als totaalpakket is dit voor mij toch echt heel erg ondermaats.

avatar van JacoBaco
Pooiertje, voor mij is het een game die je met weinig middelen moet uitspelen. Omdat: het is een post-apocalyptische wereld. In dit geval vind ik het toepasselijk. De makers wilde er iets realistisch en geloofwaardigs van maken en daarin zijn ze wel geslaagd naar mijn idee. Het blijft een videogame natuurlijk, maar het is een volwassen game en eigenlijk geen typische videogame zoals Hitman, Dishonored, Far Cry en Assassin's Creed.

En wat de rest betreft, jammer dat je het zo ervaart.

avatar van All Seeing Fish
Pooiertje schreef:

Het is gewoon niet jou game dat heb ik ook met bijvoorbeeld een Fallout ik geloof best dat het een kei goede game is maar niet voor mij

avatar van dr channard
Heerlijk spel. Er zijn er imo veel betere op de wereld gemaakt maar ik begrijp ergens wel dat deze op nummer 1 staat. Wat uitspringt is de manier hoe het verhaal wordt verteld en opgebouwd met allemaal menselijke en geloofwaardige personages in de hoofdrol. Met het schieten en de stealth is er ook niets mis mee. Dit was voor mij gewoon een once in a lifetime expierence terwijl ik bij games die hoger scoren altijd snak naar meer. Daarom dus ook 4*

Het vervolg laat te lang op zich wachten!

gideonvdb schreef:
Het vervolg laat te lang op zich wachten!

Dat is in dit geval een goed teken.