Ridge Racer Unbounded (2012)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Bugbear
Uitgegeven door Namco

In Unbounded, de negende game in de Ridge Racer -franchise, stap je in de schoenen van een straatracer in Shatter Bay, met als doel je naar de top van het straatracen te werken. Dit doe je in races waarin 'schade' centraal staat. Baan je door destructieve omgevingen waarin je 'damage points' moet verzamelen om de leiding over te nemen. Aan de hand van deze punten kun je shortcuts openen en de omgeving in je voordeel gebruiken. Het spel bevat tevens een multiplayermodus en een creation modus waar je zelf je eigen unieke baan kunt maken en delen met anderen.

avatar van paulisdik
is dit niet het 8ste deel??

AvMerode
Ridge Racer voor de pc, wie had dat gedacht.
6 maart komt de PC US versie, ga hem dan wel even uittesten.
De makers van FlatOut, dat kan bijna niet misgaan.

1,0
1 woord: verpest.
dit omdat:
het is veeels te moelijk.
er zitten maar 6 autos in het spel?
er zitten veels te veel bugs in?
het spel heeft totaal geen story line of wat dan ook.

na 5 races. nog steeds het eerste event niet gehaalt. ben niet veder als 6/12 gekomen.
heb ondertussen wel een auto uitgehaalt...
maak je 1 verkeerde move sta je weer laaste en kan je het wel vergeten.
er is nergens een optie om grapichs in te stellen. je kan ook niet zelf je key besturing kiezen .
ingame muziek is dnb en dubstep van skrillex...

deze gaat zo weer me pc af. al is die maar 1.5 GB

AvMerode
Gamespot is hier anders aardig enthousiast over, krijgt een 8.
Heb je de torrent versie of de originele retail versie (uit de winkels)?
Want x360 versie is namelijk 8GB en pc torrent maar 1.5GB, dat klopt volgens mij niet helemaal.
Hopelijk dat Reloaded, Razor of Skidrow hem uploaden, maar het kan zijn dat Ali hem kant en klaar heeft gemaakt. (dus direct play)

Edit: Krijg de game niet eens aan de praat onder windows vista terwijl er in beschrijving staat vista supported.
Heb ook wel laptop en pc met W7, maar test deze game liever op mijn experimentele pc die aangesloten is op mijn 42-inch plasma tv.
Word wachten op de Reloaded, Razor of Skidrow versie.

avatar van TonyTHorror
Meneer verwacht een verhaal bij een Ridge Racer game, die is niet wijs.

1,0
ga het zelf spelen. ja het is 1.5 gig. en je zal zien hoe slecht het is.
enige wat ik ze nageef is dat het een spel met 2012 grapichs is van maar 1.5 gig...
(mischien daarom dat de wold builder het niet doet.)

AvMerode
Geeft nog steeds geen duidelijk antwoord, illegale of originele versie? want hoorde dat torrent 1.5GB versie geen map editor bevat.
Het schijnt dat als je de originele game hebt en je online mp functies gebruikt, de game oneindig is als map editor veel word gebruikt.
De Skidrow versie is er nu ook al en is inderdaad maar 1.5GB terwijl consoles versies 8GB zijn.
Heel vreemd, geen idee hoe het verder zit, ben bang dat console versie meer bevat.
Dus ikzelf wacht op prijsdaling met ps3 versie, want heb al gigantisch veel uitgegeven voor HD remakes.

Maar waarom geef je vraagteken bij het formuleren van: er zitten bugs in. Je weet zelf toch wel wanneer er bugs in zitten.

AvMerode
Heb nu voor 2 uren lang de SP lopen spelen op de pc en het is een lekkere racer naar mijn mening.
Snap het negatieve commentaar niet helemaal, ik ben het eens met de reviewer van gamespot dat het een erg vermakelijke racer is die je van begin tot einde in de stoel houd.
De game heeft echt snelheid. Prima combo tussen Flatout, Split/Second, NFS en Burnout.
Speel niet de legale versie als je snapt wat ik bedoel (had al teveel uitgegeven aan games), maar daardoor kan ik jammer genoeg niet de map editor en online mp doen.
Maar er zit dus wel een map editor in en volgens reviewer van gamespot heeft dat een eeuwige levensduur omdat de online mp dan nooit ophoud.
Het is dan alleen een kwestie hoeveel mensen het gaan spelen.
Maar uiteraard kun je je eigen gemaakte maps ook in SP spelen.
Ikzelf speel dus eerst gewoon de SP op pc uit en dan later (wanneer hij 15 tot 20 is) ps3 versie voor map editor.
Vind het trouwens niet moeilijk, die rayhvh is volgens mij niks gewend want ik vlieg er als een speer doorheen.
Je moet alleen goed opletten en snelle reactievermogen op bepaalde momenten hebben.
Zodra je dat onder de knie hebt word het echt leuk en krijg je gewoon adrenaline kicks.

@TonyTHorror, je zou hem kunnen aanschaffen als je money plenty hebt.
En aangezien er voorlopig weinig soeps uitkomt zou je het kunnen overwegen lijkt mij.
X360 user score (nog maar 15 stemmen) bij metacritic heeft trouwens aardig hoog cijfer staan.
Game is ook echt niet verkeerd, speelt nice voor een arcade racer.
Snap het negatieve commentaar van bepaalde critici en users niet helemaal.

avatar van TonyTHorror
Het lijkt me vooral een plaatsvervanger voor Burnout die al jaren uitblijft (klopt dat?), dus sowieso iets om te halen! Zit alleen niet zo ruim tijdens deze maanden....festivals beginnen weer

AvMerode
Unbounded heeft het meeste van Burnout in zich inderdaad.
Mooie opvulling en tijdvermaak totdat er weer een nieuwe Burnout komt.

Dat met de pc versie snap ik trouwens wel waarom er zoveel commentaar is.
Heb de game op mijn oude quad core pc en quad core laptop geprobeerd, maar op beiden loopt het vrij stroef op veel momenten.
Lijkt daarmee wel wat op SH: Downpour waarbij je frame-rate haperingen in beeld krijgt.
De sterkste pc draait hem met gemak, maar je kunt duidelijk zien dat de pc versie niet goed is ontwikkeld.
Je moet op dit moment een zeer sterke pc hebben wil je hem correct draaien.
X360 versie zal wel beter zijn na het bekijken van user scores.

Verbaas me een beetje over lauwe reacties hier op het forum. Sinds een weekje de Xbox 360 versie in huis en daar is absoluut niets mis mee. Het er nu een uurtje of 4 inzitten en het is gewoon een prima arcade racer. Speelt lekker en (blijkbaar in tegenstelling tot de pc versie) erg vloeiend (in ieder geval zijn er geen frame drops of dergelijke te bespeuren tot nog toe). Inderdaad voelt het wel niet meer zo heel erg aan als Ridge Racer - eerder als een kruising tussen Burnout en Split / Second, maar daar kan ik zelf heel erg goed mee leven (aangezien beide titels bij mijn favoriete racers horen). Score plak ik er binnen afzienbare tijd wel op. (zit nu op 27% completion - twee stadsdelen volledig gespeeld).