Transformers: The Game (2007)

Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360

Ontwikkeld door Traveller's Tales, Vicarious Visions en Savage
Uitgegeven door Activision

De Transformers, robots in vermomming, de metalen titanen lijken vastgeroest in een eeuwenoude oorlog die haar climax spoedig nadert. Helaas voor de mensheid vindt de spetterende finale niet plaats ver weg op de stalen planeet Cybertron. Het strijdtoneel en tevens de inzet van de eeuwenoude oorlog is... de aarde.

%%%%%%
Wel een aardige game om te spelen.De graficks waaren wel goed maar de game word heel snel eentonig das wel jammer 3 sterren

avatar van Crash Bandicoot
heb hem net gespeeld begin was wel grappig maar toen kwam ik bij die tweede missie dat je sam moet beschermen en dat lukte al gelijk een paar keer niet toen ben ik maar gelijk gekapt wel leuk om heel de stad te vernietigen zoiets als bij san andreas maar verderest niet egt een spel die je wilt kopen ofzo

maar het is voor iedereen verschillend

avatar van MrDrx
Zeker een leuk spel, als je gebouwen wilt kapot slaan . Missies kunnen soms wel saai worden. Besturing als auto/vrachtwagen mode is wel heel kt.

avatar van jossieboy12
Ik vindt het een goeie game, het is wel een echte action game

avatar van JohnWilliams
Net als de film...
Heb hem nog niet geprobeerd...hij lijkt me namelijk niet echt een toppertje.

avatar van Piccolo
1,5
ik heb hem afgelopen zomer voor de xbox 360 gekocht wat een miskoop was dat.dus mensen niet kopen!!!!!!!!!!!!!!!

hoe speel ik dit spel met zn 2e?

avatar van Tha Luz
Heb dit spel voor de DS gekocht.Erg leuk!
Je kan in alle autos veranderen en de missie's zijn ook nog best leuk om te doen.
3.5

avatar van solidKevin
Best een leuke game maar de film zelf was beter (die had ik een 10 gegeven).

avatar van gamefreakske
spacethug schreef:
hoe speel ik dit spel met zn 2e?

gaat niet

avatar van gamefreakske
leuk spel maar kort

1,0
boeeeaaaaah had hem voor een tientje een week voor dat ik de ps3 ging kopen opeens voor de PS2 gekocht. Ik leeek wel gek!!! wat een kl*te game. Besturing graphics allemaal kut. Die auto's hadden beter als eerstie hun eigen cd'tje op kun ruimen Bah, Bah en nog eens Bah!!

Beeld: 3*
Geluid: 3*
Gameplay: 2,5*
Langetermijn: 2*

Eindbeoordeling: 2,63* (afgerond 2,5*)

De eerste keer dat ik dit spel had gespeeld was ik niet onder de indruk. Ik had het spel dan ook op de PlayStation 2 gespeeld. Een half jaartje later zag ik het spel voor slechts enkele tientjes liggen voor de PlayStation 3 en had het spel dan maar uiteindelijk gekocht. De ervaring die ik met Transformers: The Game heb beleefd is een mix van enkele zeer positieve aspecten, spijtig genoeg overheersen de negatieve aspecten toch het meest.

Het introfilmpje deed anders het beste vermoeden, wanneer ik het spel opstartte. De originele stemmen waren overgenomen van de vele ingesproken stemmen van de film. De presentatie is dus over het algemeen super te noemen. Met de graphics zit het ook wel snor, je krijgt dan ook verschillende werelden ter beschikking. De Transformers op zich zien er enorm gedetailleerd uit, een groot pluspunt. Je voelt je dan ook echt een maniakale robot die wat alles in zijn weg staat verpulvert tot schroot. Geeft het een bevredigend gevoel? Absoluut. Elk werelddeel zit volgestouwd met missies die je verder door het verhaal heen loodsen, plus enkele zijmissies. Niet dat deze zijmissies een overweldigend gevoel geven bij het voltooien ervan. Maar goed, over het algemeen had ik niet te klagen. Het bonusmateriaal dat je vrijspeelt maakt dan ook veel goed.

Spijtig genoeg moet ik nu al overgaan naar de minder goede aspecten waar dit spel mee te kampen heeft. Het eerste waar ik mij aan ergerde was de variatie van de missies. Of ja, eerder het gebrek eraan. De variatie in de opdrachten is mijlenver te zoeken, vaak hetzelfde principe. Ten tweede: de werelden zijn vrij leeg te noemen, nadat je alle missies en zijmissies hebt afgerond is er meestal geen lol meer te trappen in de verscheidene werelden waarin je je begeeft. En wat ook een betreurend argument was dat toch vermeld moet worden, was dat de besturing van bijna iedere Transformer te wensen overliet.

Uiteindelijk zijn dit puntjes die met wat meer ideeën en meer inzet van de makers, makkelijk verholpen hadden kunnen worden. Transformers: The Game had anders veel potentieel in mijn ogen. Men had van dit spel zeker wat leukers kunnen maken, dan wat het eindresultaat spijtig genoeg nu is geworden. Maar al bij al heb ik mij toch wel vermaakt, de gevechten waren eigenlijk bijzonder destructief en memorabel te noemen. Deze voornoemde aspecten gaven mij toch wel de nodige moed om dan toch door te zetten en om het einde dan toch nog te willen beleven. Met de speelduur zit het ook wel goed, je kan zowel spelen als de Autobots en de Decepticons. Wie de film dus weet te smaken en geen al te hoge eisen stelt of geen al te grote verwachtingen heeft kan Transformers: The Game zeker eens een kans geven. Een leuk spel, maar de gebreken moet je er bijnemen.

erg mooie Review Wassup!

Bedankt, man!
Altijd leuk om te horen dat je recensies geapprecieerd worden!

Review: Transformers The Game

Toen in 2007 de film uitkwam die ik echt héél erg Dope vond heb ik daarna voor 60 euro deze game blindelings gekocht. Dit doe ik niet nog een keer....

We beginnen met de gameplay. Het is zó saai en simpel, eentonig (noem het maar op) als het maar zijn kan. Je hebt de Decepticon kant en de Autobot kant en beide modes zijn gewoon vreselijk saai.
Als je de autobots kiest moet je vaak gewoon iemand beschermen van de Decepticons. Vaak is het zovan: Ga van punt A naar B en schakel alles en iedereen uit.

Dat is ook het enige wat je doet in de game. Als een ADHD patiént simpelweg in het rond slaan. De Graphics waren héél erg stoffig. De autobots en deceptics zagen er op zich wel mooi uit maar de de stad waarin je rondbanjerd is werkelijk zó saai als wat. Je loopt rond op zoek naar points waar je je missie kan starten en pats, boem, bam opeens zijn daar vijanden. Het slaat gewoon helemaal nergens op.

Je kan dus als autobot of decepticon ook in een auto of ander voertuig veranderen. Dit gaat met één druk op de knop maar de besturing jonge... wat slecht
Het sturen gaat niet goed en als je ergens tegen aan botst zie je niet eens een deuk of barst in een gebouw terwijl je wel alles kan slopen.

Wat ik ook echt héél irritant vond dat waren die gevechten. Als je je buiten de gevechtszone bevond verscheen er een timer in je beeld en als je niet snel genoeg weer in de gevchtszone was was je game over en moest je weer opnieuw beginnen. Hoe kut kan een game zijn?

Ik werd ook (maar dat zal wel aan mij liggen) echt misselijk van deze game. Dat veranderen van robot naar auto ging veelste snel en gaf een draaierig gevoel bij mij dus werd ik een keer tijdens het spelen compleet misselijk. Nou dan heeft een game bij mij al snel het dieptepunt bereikt.

De game duurt ook veelste kort 5 uurtjes en je hebt het wel weer gezien en er zit niet eens een multiplayer in
Nee deze game kan ik aan niemand aanraden.

Mooie recensie Jelle!
Jammer dat Transformers: The Game je zo tegenviel, trouwens.

Thanks Tom.
Ja, ik baal er nog steeds van dat ik hier destijds 60 euro voor heb uitgegeven terwijl ik de film echt héél tof vond. Maarja het is niet anders.

avatar van solidKevin
Mij viel het ook zwaar tegen. Vond de film (net als jou Jelle) zeer goed. Maar de game was echt slecht. Goed resensie BTW.

1,0
Thanks Kevin. Film was idd héél dope. Jammer dat je dat van de game niet kunt zeggen.

1,0
Als je deze Transformers game naast Transformers: War for Cybertron legt dan lach je je rot!

avatar van solidKevin
Dit is ook helemaal niks .