Super Turrican 2 (1994)

Super NES / Nintendo Wii

Ontwikkeld door Factor 5
Uitgegeven door Ocean

Een gevreesde vijand genaamd "De Machine" is bezig met het vernietigen van alle beschaving die het vanuit het zwarte gat op zijn baan tegenkomt. Soldaten van de United Freedom Forces, waaronder jij, worden naar het zwarte gat gestuurd, maar door zware stormen in dit gat raken de ruimteschepen vermist en zwaar beschadigd. Jouw schip moet een noodlanding maken op een zandplaneet, waar je de enige overlevende blijkt te zijn. Gewapend met je Turricanpantser moet je de missie nu in je eentje vervolgen om te voorkomen dat de Machine nog meer slachtoffers maakt.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Turricontra

Typische console versie van Turrican. Prachtige showcase om te laten zien dat Duitsers ook geweldige SNES games kunnen maken, met gelikte graphics, fraaie effecten en interesante levels, ook wat aan de frustrerende kant. De turrican-suit zit er geavanceerder uit en laat hem eens een paar seconden stil staan om hem iets megacools te zien doen!!! Het eerste level lijkt erg veel op een Contra game en daardoor was ik meteen verkocht! Al die 3D of gimmicky levels hoefden echter niet zo nodig voor me. Die vrouwelijke stem die telkens aangeeft welke powerups je oppikt en of er gevaar dreigt, heeft een dusdanig Duits accent dat ik nauwelijks kan verstaan wat ze nou zegt.

Arm your droid suit?
I am your thought suit?