Corpse Party (2008)

Alternatieve titel: Corpse Party: Blood Covered

PC / PlayStation Portable / PlayStation Vita / Nintendo 3DS / Nintendo Switch / Macintosh / PlayStation 4

Ontwikkeld door Team GrisGris
Uitgegeven door Team GrisGris, 5pb. en XSEED

Het spel speelt zich af op de middelbare school Kisaragi Academy, welke op de plaats staat waar vroeger een basisschool stond. De basisschool werd echter gesloten na een reeks van verdwijningen en brute moorden. Als de middelbare scholieren elkaar spookverhalen vertellen over het verleden van de plek, gebeurt er iets mysterieus. Ze blijken opeens gevangen te zitten in een duistere, door spoken geteisterde versie van hun school.

avatar van LimeLou
Interessante nieuwe IP...

Ja omdat het anime zeker is he?

avatar van LimeLou
De stijl is wel tof ja, maar ook het verhaal lijkt me interessant.

Stijltje is zeker wel tof; 16-bit adventuring. Ben 'm nu aan het gamen op de PSP. Lekker sfeertje en alle dialoog fully voiced in het Japans. Gameplay is altijd wel minimaal in dit soort titels, maar het is een aangename afwisseling.

Nu verkrijgbaar omgezet in een Engelse versie verkrijgbaar in US voorlopig. Komt hopelijk ook naar Europa.

Hij is al uit in Europa; maar als enkel als downloadbare titel.

dit gaat m'n eerste download voor PSP worden...

Even een waarschuwing. Het spel heeft op de PSP wel een beroerde frame-rate. Hierdoor ontstaat bij beweging een soort blurry effect. Ik heb best gevoelige ogen dus ik stoor me al snel al dit soort dingen. Op de Vita overigens geen last van.

Bedankt voor de waarschuwing. Vraagje: Als je het spel bezit op de PSP, kun je dat overdragen op Vita, of moet het nogmaals worden aangekocht?

Al je aankopen uit de Store voor de PSP kun je overdragen op de Vita, mits deze ondersteunt worden. Dat staat meestal in de omschrijving 'speelbaar op PSP en Vita' of alleen 'speelbaar op PSP'. Corpse Party wordt wel ondersteunt.

Als je zoekt naar ondergewaardeerde horrorgames dan is dit een titel die weleens voorbij komt. Ikzelf was er echter na één hoofdstuk op uitgekeken. De vormgeving ziet er simpelweg te ‘schattig’ uit om eng te zijn, het verhaal & de personages zijn niet bepaald diepgaand (vond het vooral raar dat ze twee keer uit elkaar gingen, ondanks dat samenblijven in elk opzicht verstandiger is) en ik had het “slechte einde” gehaald omdat ik iets niet deed waarvan de game me 2x had gewaarschuwd het ook niet te moeten doen. Wellicht dat de andere hoofdstukken of delen beter in elkaar zitten, maar dit zwakke begin heeft me niet overtuigd verder te spelen.

Winkelwagentje schreef:

Maar...12 jaar na dato ben ik eigenlijk benieuwd waarom je het een 2 geeft. Verhaal en gameplay of technische uitvoering? Staat nog altijd op mijn interesselijst (voor de switch) maar de meningen lopen bijzonder uiteen over zowel dit spel als de opvolger.