Championship Manager 4 (2003)

Sports

Ontwikkeld door Sports Interactive
Uitgegeven door Eidos

Kies een club en leid deze naar de top. Als hoofdcoach ben je verantwoordelijk van alles wat er bij jouw club gebeurt, uiteenlopend van transfers tot stadionuitbreidingen. In deze versie van het spel is er voor het eerst sprake van het zogeheten 2D-veld (de wedstrijden zijn van bovenaf zichtbaar) en zijn er negenendertig bespeelbare competities.

avatar van Status Seeker
De intrede van de top view nam wat van de spanning weg (alleen tekst in beeld had toch wel wat), maar nu kon je wel sneller zien wat er fout ging en ingrijpen. Verder had de game wat opstartproblemen in de eerste maanden (pas na een aantal patches wilde de game goed lopen). Toch 5*, omdat ik ook deze versie weer helemaal platgespeeld heb.

avatar van Ploppesteksel
neen, deze kon mij echt niet boeien, degelijk spel uiteraard zoals de ander CM's die ik kende maar ik greep snel weer terug naar 01/02.

Volgens mij kwamen ze vanaf CM4 met een nieuwe engine, wat de snelheid niet echt ten goede kwam. Ook zat het spel vol bugs.
Mede daarom niet zo lang blijven spelen als de andere CM's en FM's.

avatar van Knight of Round
Leuk spelletje, alleen verdomt jammer van die zwaar irritante bugs en die typische dingen die elke keer in bijna elke wedstrijd gebeurde zoals vrije trappen van de tegenstander vanuit het niets die er natuurlijk invliegen als je met 1-0 voorstaat. Wat trouwens nog steeds een probleem is bij de FM variant zo'n 5 jaar na dato.

avatar van roman123
Dit deel heel veel gespeeld vroeger op de pc. Todorov was echt een must-buy kan mij herinneren. 3*