Reality Fighters (2012)

PlayStation Vita
Fighting

Ontwikkeld door Novarama

Dit vechtspel maakt gebruik van augmented reality-functies. Met de ingebouwde PS Vita-camera wordt je rechtstreeks in het spel geprojecteerd. Daarna kan er volop gesleuteld worden aan lichaamsbouw, kleding wapens, vechtstijl en is het zelfs mogelijk om een overwinningskreet te registreren. Daarna kun je op elke willekeurige locatie het gevecht aangaan met computergestuurde rivalen en wordt de directe omgeving verwerkt in de game. Elke tegenstander die je in de pan hakt, wordt toegevoegd aan je vechtersbaascollectie.

avatar van theo79
Aangezien ik van fighting games hou en sinds kort een Ps Vita heb vond ik het tijd worden wat fighting games voor de Vita te kopen.
Eerst Mortal kombat 9 gekocht en nu Reality Fighters.

Het leuke van Reality fighters is dat je met de Vita een foto van je eigen gezicht kan maken en dat als character in het spel kan gebruiken.
Vervolgens kun je van alles naar eigen wens veranderen...hoe breed of smal je bent, wat voor kleding je aan hebt, noem het maar op.
Bovendien kun je ook zelf stage's maken door middel van ergens buiten (of binnen) van een mooie plek foto's te maken en deze toe te passen in het spel.

Je hebt de mogelijkheid uit meerdere vechtstijlen dus je kan kiezen wat er goed bij je past.
Je hebt ook de mogelijkheid om special en super special moves uit te voeren. Vaak worden deze uitgevoerd op de manier zoals we dat ook bij het spel street fighter zien. (De kwart en halfboogjes op je D-pad plus slaan of trapknop)

Als je dit spel niet al te serieus neemt kun je er best lol aan beleven aangezien de gameplay best okay is.
Storende is wel een beetje dat je je Ps Vita moet meedraaien met waar je characters staat. Loopt je tegenstander bv een stukje naar achter dan moet je je Ps vita iets naar links of rechts bewegen afhankelijk van waar jij en je tegenstander zich bevinden

Het goedkoopste vita game dat ik tot nog toe gekocht heb: 0.99 EUR. En dat bij de Gamestop nota bene.

Grovonion

Dat zijn leuke prijsjes zeg. Ik heb dit spel een klein jaartje geleden gekocht voor geloof ik een euro of 8. Het is een beetje een apparte game maar hij is zeker niet onaardig vind ik. Wat vind jij ervan?

Pas vandaag gekocht, nog niet kunnen proberen. Maar voor 1 euro kan het nooit iets anders dan goed zijn, ook al is het maar als vervanghoesje

Haha gelijk heb je.