Shadow Knights (1990)

Ontwikkeld door id
Uitgegeven door Softdisk

Als Ninja heb je wraak gezworen tegen de Shogun des doods. Zij hebben het eens vredige land Naipusan bezet en met hun leger een groot deel van de beschaving verwoest. Je kunt in deze ninja game met je zwaard aanvallen, maar ook werpsterren gooien en magie gebruiken. De werpsterren zijn echter beperkt. Met de magie kun je opgelopen schade weer herstellen. Voor het gebruiken van de magie moet je diverse gouden bollen verzamelen die door de levels verspreid liggen.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Het verbaasde me dat ze dit soort spellen tóch voor het oude DOS platform konden maken. Hij was wel wat aan de moeilijke kant. Aangezien ook een jeugdvriendje flink driftig was geworden als ik hem dit bij hem thuis zag spelen ben ik niet de enige die hem erg moeilijk vind. Zijn grappige uitspraak uit frustratie ben ik nooit vergeten: "die ninja's nakken je in elkaar met hun SM-knuppels!!". LOL