Ratchet & Clank: Tools of Destruction (2007)

Alternatieve titel: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

PlayStation 3
Shooter / Platform

Ontwikkeld door Insomniac

Wanneer een mysterieus leger van buitenaardse wezens Metropolis binnenvalt, weten Ratchet en Clank te ontkomen. Ze gaan op onderzoek uit, en ontdekken wie er achter de aanval zit: keizer Percival Tachyon, een Cragmite wiens voorouders een oorlog voerden tegen de Lombaxes, het ras van Ratchet. Het is aan Ratchet en Clank om te voorkomen dat de keizer wraak kan nemen voor deze verloren oorlog.

joeri592
vind mario leuker dan ratchet and clank alleen galaxy viel vies tegen

wat een gemiddelde.....

joeri592
ja en dat komt deels door jouwn stem

ik weet het maar die stem verdiend dit spel ook.

zeker leuk spel inderdaad

Binnenkort staat deze in de top 200 in de top 5.

avatar van ps3me
RedLine schreef:
Binnenkort staat deze in de top 200 in de top 5.

vind ik niet erg, het spel is ook harstikke goed!

avatar van ps3me
Maar dit spel hoort nu toch al erin te staan, 2 jaar oud en meer dan 50 stemmen...

avatar van Sateck
Een van de weinige spellen die ik meer dan 1x heb uitgespeeld!!

ps3me schreef:

nee, hij is 9 november pas 2 jaar oud

Natan85
Heerlijke game, lekker vrolijk, idiote wapens, verslavend, mooie graphics (met uitzondering van wat AA foutjes, maar das mierenvissen ), leuke karakters, intressant verhaaltje, goede stemmen (zelfs op NL), en steengoede gameplay. Meer hoef ik denk ik niet te zeggen, deze komt in m'n top tien

Heb hem volgens mij bijna uit, na heel veel spelen heb ik nu net Captain Slag verslagen. En dan nog alle goude boutjes vinden, wapens upgraden en skill points verkrijgen. Waar ook een 2de playthrough op hard onder valt. Ja, ik ben nog wel even zoet, en dan licht QFB hier ook nog! (kreeg ik gratis bij mijn PS3 )

Nijmegen
"je ziet eruit als een piraat, hmm...., eerst je horlepiep"
Te geniaal!

avatar van Donkerwoud
Voelt, speelt en luistert zich aan als een gelikte blockbuster. Misschien wel een van de games die de PS3 naar een hoger plan trekken. De enige kritiek is dat het wel erg veel lijkt op zijn voorgangers, maar laat die nou ook steengoed zijn...!

REVIEW

Vandaag heb ik deze game dan uitgespeeld. Ik kreeg 'm samen met Uncharted: Drake's Fortune (2007) bij mijn ps3. Sinsdien heb ik er niet meer na gekeken. Toch heb ik een maand geleden maar een begin gemaakt aan deze game.

Ik werd gelijk overdonderd door de mooie graphics. Overal is wel wat te zien. De 1e missie is een goed voorbeeld hiervan. Prachtig uitzicht over een stad vol met alles en nog wat. Overal beweegt wel wat. Ook zijn de makers, zoals eigenlijk elke R&C-game, weer erg creatief geweest met de wapens. Ook de nieuwe toevoeging met apparaten vond ik erg goed. Vooral de discobal vond ik erg sterk.

De afwisseling vond ik dan weer matig: het bestaat gewoon uit slopen, moorden enz. soms een eindbaas. Er had van mij wat meer afwisseling in gemogen van raadsels. Ik vond namelijk de dycriptor erg goed.

Eigenlijk heb ik nooit echt moeite gehad met de game. Ik heb 'm eigenlijk heel rustig doorlopen. Omdat ik het in 2 delen gespeeld heb weet ik niet goed hoeveel uur.

Uiteindelijk ben ik zeker niet ontevreden over de game, toch had ik er iets meer van verwacht. Maar ratchet & clank blijft een heerlijke game. Het vlot knallen op zoveel verschillende wezens blijft gewoon heerlijk.

3.5 = 7,5

Natan85
Sinds wanneer moord je in ToD?
Knallen, ja. Maar moorden... Nee, meeste vijanden zijn btw robots. En die Aliens komen toch altijd weer terug

Das een van de leuke dingen van Ratchet & Clank, knallen knallen en nog eens knallen met de gekste wapens, maar geen doden. Gewoon, leuke Looney Tunes achtige actie

Nijmegen
Tja, wanneer heb je het over moorden. Ik schiet toch wel net zo lang door voor ze verdwijnen.
Maargoed ik ben het met je eens, ik heb het veranderd.

avatar van Chocolade Stoel
Prima spel, maar ik mis een goede uitwerking.

avatar van wiiplayer
Net de demo gespeeld en het ziet er allemaal wel goed uit. Volgens mij kost dit spel ook nog eens niks.

avatar van wiiplayer
Trouwens vond ik het wel erg lelijk dat de demo Nederlands was. Het echte spel is toch echt wel engels neem ik aan?

avatar van Tsjo-Wi
Ja maar je moet geloof ik wel je hele PS3 in het Engels zetten anders blijft alles gewoon Nederlands. Echt vreselijk.

avatar van wiiplayer
Ja, nogal. God of War 3 was eerst zelfs nederlands. Verschrikkelijk!

avatar van wiiplayer
Ik ben van plan hem morgen te halen! Als het goed is ligt ie bij de Gamestore voor 20 eurootjes. Maar eerst heb ik mijn stagegesprek bij de BCC.

avatar van wiiplayer
Ow, it's you two! I almost did'nt reconize you guys in High Def.

Ik heb Tools of Destruction net uitgespeeld. Ik kan in het kort
vertellen wat ik over deze game vind en waarom ik hem dit cijfer geef.

Het spel heeft simpelweg een paar grote pluspunten en een paar minpunten. Ik wil Insomaniac graag bedanken omdat ze deze Ratchet & Clank game precies dezelfde stijl hebben gegeven als de PS2 reeks. De besturing werkt hetzelfde en je kan weer wapens upgraden.

Het grootste minpunt vond ik het aantal checkpoints in de levels. Soms moest je zo ongelovelijk veel over nieuw doen wanneer je een keertje dood ging. En als je dan weer dood ging begon het soms iets te vervelen. Ook vind ik het jammer dat de wapens amper veranderen wanneer je ze upgrade. V1 of V5, het maakt amper verschil. Enkel de damage veranderd dus dat vind ik zeker een minpunt in tegenstelling tot de oude R&C Reeks op de ps2 waarin een lavagun uiteindlijk in een icegun veranderde. Ik vond dit redelijk inspiratieloos.

Wat is er eigenlijk gebeurd met die mooie Wrench die Ratchet vroeger had. Nu heeft ie de allereerste weer?

Hij is niet zo goed als Ratchet & Clank 2 of 3 maar zeker wel een top game. Ik geef hem voor nu 4 sterren. Dit kan nog veranderen nadat ik de andere twee Ratchet en Clank Future games heb uitgespeeld. Ik begin vanavond aan Quest for Booty.

Natan85
En daarna ga je hopelijk ook naar A Crack In Time toe, één van de beste R&C's ooit!

Bij nader inzien is deze wel wat minder, maar ach, het was mijn eerste PS3 en Ratchet game. Twee die ik al zo lang zo graag wou. Stop deze er dan ook nog regelmatig in om even een leveltje te doen/skillpoint te verdienen/wapen te upgraden. Toch maareens naar die 100% streven!

avatar van wiiplayer
Daar heb ik nou eigenlijk niet zo'n zin in. Op de ps2 heb ik ze helemaal kapot gespeeld om alle Gold Bolts en zo te krijgen. Hier doe ik dat niet maar bij Crack in Time wel want daar krijg je er trophies voor

Ik blijf hier de hele tijd vast zitten bij dat stukje waar je met Clank in een computer door z'n wereldje moet gaan.
Help

avatar van ilovePS3
4 jaar geleden kocht ik een ps3 in 2008. ik had op de ps2 alle 3 de delen gespeeld en deadlock en die andere dus ik was grote fan van ratchet and clank dus bij mijn ps3 kocht ik tools of destructions toen ik de game speelde stond ik met mijn mond vol tanden het beeld van de ps3 en de game was geweldig super de levels zijn ook cooler en de komedie is veel grapiger of de 1 ste delen super gewoon. er stond nog een mooie tijd te wacht ik met mijn ps3

super geweldige coole grapige amazing game zeker een dikke vette 5!!!!!!!!!!

avatar van wiiplayer
Ik verlaag mijn cijfer weer. Ik ben nu weer op de helft ofzo maar het is niet nodig om hem uit te spelen.

Paar pluspunten en minpunten:

- Nooit grappig
- Minst creatieve wapen upgrades ooit in een R&C game
- Die tyfus piraten

etc. etc. etc.

Ratchet & clack games zijn altijd leuk, maar deze vond ik toch etra bijzonder, het is aller eerst een next-gen Ratchet, en dat merk je sowieso al de graphics, maar ook de gameplay is van hoog niveau. De metropolis werelden zijn schitterend. Zeker met recht een topper. Oud formule gekoppeld aan next-gen.

Game-King schreef:
Help