Ratchet & Clank: Tools of Destruction (2007)

Alternatieve titel: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

PlayStation 3
Shooter / Platform

Ontwikkeld door Insomniac
Uitgegeven door Sony

Wanneer een mysterieus leger van buitenaardse wezens Metropolis binnenvalt, weten Ratchet en Clank te ontkomen. Ze gaan op onderzoek uit, en ontdekken wie er achter de aanval zit: keizer Percival Tachyon, een Cragmite wiens voorouders een oorlog voerden tegen de Lombaxes, het ras van Ratchet. Het is aan Ratchet en Clank om te voorkomen dat de keizer wraak kan nemen voor deze verloren oorlog.

avatar van 7higer7
of hij nou beter is dan de vorige delen dat waag ik te betwijvelen
wel is dit zeker de mooiste !
heel gedaitaleert en erg mooie kleuren

avatar van jaspertje3
Ik ben nu bij de eindbaas en moet zeggen dat het spel me redelijk heeft verrast. Zoals eerder gezegd, veel vrolijkheid, overal beweegt wel wat etc.. Maar toch vind ik, hoe verder je komt, hoe meer het een beetje in herhaling valt en wordt het meer van hetzelfde. Ik heb me meer dan prima vermaakt met het spel, maar ik ga toch van 4,5 naar 4 sterren toe.

Ik vond de spel weer helemaal toppie.
Verhaallijn,graphic en de besturing speelt weer helemaal lekker.

avatar van VengefulSpartan
Tof spel, beetje hetzelfde als de andere delen maar toch
de moeite

In het Westland is hij er nog steeds niet zwaar balen maar ik vermaak me verlopig wel met Assasins creed

Ratchet & Clank: Tools of Destruction is werkelijk een pareltje van een spel geworden! Ik had het eerlijk gezegd ook wel een beetje verwacht, want Insomniac had al prachtig werk afgeleverd met Resistance: Fall of Man, dat nog steeds erg actief wordt gespeeld op de PlayStation 3. Genoeg gekletst, nu gaan we het hebben over het nieuwste deel uit de reeks. Ik moest even bekomen toen ik het spel startte, want dit is grafisch gezien bijna een film van Pixar, overweldigend! De personages zijn zoals we gewend zijn grappig, soms kinderachtig, maar toch leuk genoeg om het verhaal interessant en spannend te houden. Verschillende ervaringen om te beleven, soms moet je achter het stuur van het vliegtuig zitten om een eindbaas te vernietigen, soms moet je een soort van laser gebruiken om meerdere rotsen te vernietigen en toegang te krijgen tot een volgend gebied en nog zoveel meer! Talloze vijanden die op je scherm worden getoverd, zonder vertragingen, geweldig! Als ik echt één minpuntje moet aanhalen, is het spel erg eentonig qua muziek, maar ik ga niet beginnen muggenziften, want dat is ook maar een kleinigheid, niet? Ik ben erg enthousiast over dit nieuwe deel van Ratchet & Clank en ik hoop dat Insomniac snel aan een nieuw deel begint, ik kan haast niet wachten... Cijfer: 4,5/5!

avatar van dvdfreak123
super spel speelt fantastisch coole wapens fantastische graphiqs leuk verhaal super humor beste r&c tot nu toe

Wassup ! schreef:
ik hoop dat Insomniac snel aan een nieuw deel begint

Vandaag aangekondigd! Een nieuw deel in de Ratchet & Clank serie. De volledige titel luidt Ratchet & Clank: In Search of Treasure en zal waarschijnlijk alleen als download worden aangeboden. Maar dit is wel héél erg goed nieuws!

avatar van Bart Tönjann
Alleen als download? Raar, ik vraag me af of het dan wel een volwaardig nieuw deel in de serie word.

Heb deze gisteren bespeeld, vond hem erg leuk. Heel mooie graphics, er gebeurde van alles tegelijk. Op een gegeven moment begon het me wel te vervelen, maar dat heb ik bij alle Ratchet and Clank's, dus da's meer een persoonlijk iets.

avatar van rpger
Onvoorstelbaar hoe een spel wat er zo brilliant uitziet en werkelijk een lust voor het oog is zo'n belabberde gameplay kan hebben, repetitief, veelste makkelijk, en op sommige punten erg weinig input van de gamer. Tuurlijk, leuke karakters, prachtige decors, maarja ik kan dan netzogoed Cartoon Network aanzetten. Ik heb hem nog niet helemaal uitgespeeld, maar weet niet of ik dat nog de moeite vind.

avatar van AmazingPP
Wat ziet dit spel er mooi uit en wat speelt het heerlijk weg!! Het is werkelijk visueel prachtig om naar te kijken, alle planeten zijn zo gedetailleerd en verrassend, dat het werkelijk een genot blijft om naar te kijken. OK, het spel is niet al te moeilijk, maar het is dan ook een 7+ spel. Hou dat in gedachten, rpger!! 4,5 *

avatar van Tsjo-Wi
Oke, uitgespeeld, en wat moet ik zeggen? Ik heb erg genoten van de eerste drie delen op de PS2 (heb alleen die PSP port niet gespeeld) en heb die ook helemaal uitgespeeld. Die games zagen er altijd al supermooi uit maar op PS3 is het helemaal geweldig. De werelden zijn super scherp, kleurrijk en helemaal volgepropt met mooie gebouwen en vliegende auto's en beesten en dat soort dingen. Echt een genot om naar te kijken.

Ook de gameplay is als vanouds weer erg sterk; de controls verlopen erg soepel, de wapens zijn weer heel vet, en het platformen is nog steeds heel erg leuk. Maar ik mis toch een beetje vernieuwing. Afgezien van de graphics en een zooitje nieuwe wapens en gadgets is er eigenlijk niet veel veranderd ten opzichte van de vorige drie delen. Het verhaal stelt nog steeds nauwelijks wat voor, en de game is toch behoorlijk makkelijk. Ook vind ik dat de nadruk iets te veel ligt op het knallen-knallen-knallen aspect in plaats van het platformen, en dat vond ik best jammer want dat knallen gaat op een gegeven moment wel een beetje vervelen.

Toch vond ik het een verslavende en humoristische game en verlang ik naar meer. Ik ga dan ook gauw met Quest for Booty beginnen. Deze krijgt van mij in ieder geval 4 sterren, net als de drie PS2 delen.

Jackson07
Hey gasten is Ratchet & Clank een soort crash bandicoot, of waar kan ik het anders mee vergelijken>???

avatar van Tsjo-Wi
Nah ik zou het behalve het cartoony stijltje (en sommige platformelementen) niet echt kunnen vergelijken met Crash Bandicoot. Ratchet & Clank is gewoon een heerlijk bestuurbare 3D platformer waar de wapens een grote rol spelen. Het lijkt nog het meest op de Jak & Daxter reeks denk ik.

avatar van ps3me
geinig spelletje hoor;)

leuk om 1x uit te spelen daarna geen donder meer aan

avatar van jaspertje3
Op zich niet, als je het spel opnieuw speelt krijg je toch weer nieuwe en betere wapens.

avatar van ps3me
jaspertje3 schreef:

ja jaspertje dat wel en je kunt ook Huge heads instellen en als een ander character spelen maar et zelfde verhaal is niet leuk meer

avatar van jossieboy12
Lollige game met mooie Graphics. Het ziet er niet uit als de andere Ratchet En Clank Games.

4,0 sterren

jossieboy12 schreef:
Het ziet er niet uit als de andere Ratchet En Clank Games.

Hoezo niet?

joeri592
hij bedoelt vast dat hij het mooier vind dan de vorige

avatar van Hadouken
Gaat het in deze game om een nieuw verhaal of een echt vervolg? Ik heb namelijk alleen het eerste deel op de PS2 gespeeld ( en niet uitgespeeld) en heb wel interesse in deze. Maar als je de eerdere games gespeeld moet hebben dan laat ik deze liggen. Kan iemand me helpen?

joeri592
ik heb nooit een eerder deel gespeeld maar toch vind ik hem heel leuk!dus veel maakt het niet uit, deze komt ergens in dit jaar trouwens heel hoog in de top 250!

avatar van Tsjo-Wi
Ik heb ook de eerdere delen gespeeld maar voor het verhaal hoef je het niet te doen, stelt nauwelijks wat voor. Ik kan me nauwelijks meer wat van die verhaaltjes herinneren, maar van de ijzersterke platform actie wel, en die is zeker terug te vinden in dit deel. Maar dit deel bevat sowieso wel een op zichzelf staand verhaal dus ik zou zeggen kopen die hap.

avatar van Hadouken
Nice, ik ga er zeker achteraan! Thanks voor de info

Yes en eindelijk komt er een nieuwe Ratchet & Clank en nog wel dit jaar

ja inderdaad

wanneer komt dit spel in de top 250

avatar van wiiplayer
Nog heel even en dan staat ie op #1 in de top 250

nee mario galaxy komt helaas in de top 1

avatar van wiiplayer
Terwijl dat niks is als je het met R&C vergelijkt.