Defense of the Ancients 2 (2013)

Alternatieve titel: Dota 2

Macintosh / PC
Strategy
multi player / online

Ontwikkeld door Valve
Uitgegeven door Valve

Het spel is een multiplayer online battle arena waarin maximaal vijf spelers met hun individuele held moeten proberen om hun burcht te verdedigen tegen computer gestuurde vijanden en tegen elkaar. Het doel is om al de burchten van je tegenstanders te veroveren. Door het veroveren van burchten en het vermoorden van vijanden verdien je gold en ervaringspunten.

bro
Is dit nu niet gewoon dezelfde gameplay als League of Legends?

avatar van Tsjo-Wi
Dit is het vervolg op DotA, en dat was een mod op Warcraft III. Games zoals League of Legends en Heroes of Newarth hebben het concept van de origenele Dota gekopieerd en daar hun eigen draai aan gegeven, maar in feite lijken deze games dus heel erg op elkaar. En Dota 2 bouwt gewoon door op dit concept.

Dit wordt gratis, trouwens. Momenteel het meest gespeelde spel op steam. Ik heb helaas geen invite gekregen voor de beta..

Invite is binnen

avatar van ReMyTje86
Er moet nog een hoop aan gebeuren.

-De interface moet jezelf kunnen indelen. Bijv ik wil de mini map aan de rechterkant hebben.

-Geef een ping aan in welke server regio je gaat spelen. Ik had per ongeluk alles aan staan. Kwam ik op server terecht in Azië. Ping 700+

-Ik zie het nut niet in van die lvls. Ja je kan meer items krijgen maar dat is gewoon random. Ik ben momenteel level 3 en ik zie het nut niet van in. Ik wil gewoon weten wat ze daarmee willen bereiken. Je kan ook een tijd niet meer gespeeld hebben en nog kan je ownen....

-surrender optie

-De taal. Wat bedoel ik daar nu weer mee. Nou je komt wel eens bij mensen die alleen Russisch typen of Chinees of wat doen ook super irritant. BOTTOM LINE TALK ENGLISH.

Vind het in ieder geval helemaal niks voor mij. Heb nog een gratis invite over als iemand ze wil hebben (PM)

Wie deze game wilt vergelijken met League of Legends is een sufkop hoor. Mechanish zit de game zo verschillend in elkaar. DOTA 2 is een hardere game met een grotere skill cap dan League of legends.

avatar van threeohthree
Tja geen TES online, maar wel DOTA. Ik weet niet zo goed of ik er nu spijt van heb hier aan begonnen te zijn, of dat het de beste game is die ik ooit gespeeld heb, maar gezien mijn YouTube kanaal tegen technische problemen is aangelopen, ben ik toch in de verleiding geraakt.

Met als gevolg dat ik in de afgelopen 3 dagen er al bijna 40 uur op heb zitten. Dota 2 is allereerst een game, gezien haar hoge learning curve, erg lastig is om in te raken, maar eenmaal op dreef, is er geen houden meer aan.

Speel voornamelijk support in de zin van Shadow Shaman, Visage, en Rubick. Maar ben ook erg gecharmeerd van Nature's Prophet, al is dat nog wel iets te hoog gegrepen blijkt. Hoe dan ook zeer verslavend, en mits je heel veel vrije tijd hebt, eigenlijk aan niemand aan te raden.

avatar van @hotmail.com
Zowat perfect imo. Er zijn zoveel heroes die toch per stuk uniek aanvoelen. Voor je gevoel kan je jezelf ook eindeloos blijven perfectioneren, wat de game ook behoorlijk verslavend maakt.

Enige minpunt blijven toch de Russen op de eu west server.