Harley's Humongous Adventure (1992)

Super NES
Platform

Ontwikkeld door Visual Concepts
Uitgegeven door Hi Tech en Altron

Harley is een coole uitvinder die fanatiek bezig is met experimenten in zijn werkplaats. Op een dag ontploft zijn krimpmachine en verkleint hem ter grootte van een kever. Gemuteerd ongedierte heeft de delen van zijn krimpmachine gestolen en die moet hij eerst terugvinden voor hij het krimpeffect kan terugdraaien. Harley bevindt zich nu als een insect tussen legostenen, servies en gereedschappen en kan kleine objecten als kogeltjes, rotjes, spijkers en elastiekjes naar zijn vijanden schieten. Het spel speelt als een platformer over diverse levels, waaronder een keuken, badkamer en een speelgoedkamer. De speler kan plaatsnemen in een speelgoed tank en kan rondvliegen door brandstof te vinden voor een jetpack.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Een van de eerste, misschien wel dé eerste, klei-animatie video game(s). Deze wordt over het algemeen beschouwd als een ondermaatse platformer, maar ik zie toch veel postieve punten. De omgeving door het >>shrink<<effect is leuk uitgwerkt, de "gemuteerde" insecten en knaagdieren zien er creatief uit met opgezwollen gezichten en uitpuilende ogen/uitgestoken tongen, en de muziek vind ik echt zo lekker funky met waanzinnige baslijntjes. Kick-ass gewoon. Verder vind ik het besturen van een dinky toy en het schieten met spijkers erg plezierig. Een uniek geworden game die je zeker eens zou moeten uitproberen!