Baldur's Gate II: Throne of Bhaal (2001)

Macintosh / PC / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door BioWare
Uitgegeven door Interplay

Uitbreiding op Baldur's Gate II: Shadows of Amn. Er breekt oorlog uit in het wereldrijk Tethyr: kinderen van Bhaal en de God van Moord bevechten elkaar in hun pogingen de macht te grijpen. Vijf van hen zijn zelfs machtig genoeg om de nieuwe God van Moord te kunnen worden. Het is aan de speler en zijn vrienden om alle andere mededingers te overwinnen, om zo uiteindelijk de troon van Bhaal op te eisen, of om deze te vernietigen. Het spel is gebaseerd op het Advanced Dungeons & Dragons systeem.

avatar van Belhifet
Het laatste hoofdstuk uit de Baldur's Gate serie. Een goede uitbreiding met genoeg inhoud, sterke nieuwe tegenstanders, wapens, spreuken en vaardigheden. Jammer dat er geen nieuw deel meer in de maak is .

En het is natuurlijk helemaal gaaf dat je Sarevok uit het eerste spel in je party kunt krijgen.

Mee eens, het blijft spijtig dat dit isometrisch zicht hierna is opgegeven. 3D heeft zijn voorkeuren maar kan toch niet alles inlossen. Het eindgevecht was trouwens best moeilijk.

avatar van Belhifet
Inderdaad, ik zou het geweldig vinden als ze weer eens met die Infinity-engine aan de slag zouden gaan.

avatar van rpger
Hiermee kwam een einde aan de grootste, meest uitgewerkte en sterkste RPG allertijden. De developers zagen de bui al hangen, BG3 word niet snel gemaakt, dus dan maar deze uitbreiding op 2 die in ieder geval de losse endjes aan elkaar knoopt en je een overzicht geeft wat er gebeurd met al die fantastische karakters die je in de serie bent tegengekomen.

Vond het einde wel bedroevend, des te meer daar ik me realiseerde dat er momenteel op de commerciele games markt helaas geen plaats meer is voor dit soort brilliante games.

avatar van Tha)Sven
Sarevok vond ik zo ontzettend stoer in Baldur's Gate. Heerlijke character
Btw Rpger ... jij ziet het niet echt zitten met games van tegenwoordig volgens mij he ?

Tha)Sven schreef:

ik hoor ook in die categorie, geef me liever nog een BG3 en 4 dan al de andere bucht

avatar van rpger
Tha)Sven schreef:
Sarevok vond ik zo ontzettend stoer in Baldur's Gate. Heerlijke character

Hehe kijkend naar jou top 10 kan ik wel hetzelfde zeggen..!

avatar van Tha)Sven
Grovonion schreef:

Ik ben het met je eens hoor. En er zijn de laatste tijd genoeg mooie games die nog wel in mijn top 10 zullen verschijnen. Maar daar is meestal meer tijd voor nodig.