Clive Barker's Jericho (2007)

Alternatieve titel: Jericho

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door MercurySteam
Uitgegeven door Codemasters

Zeven personages met elk hun eigen (veelal bovennatuurlijker) mogelijkheden, vechten zich een weg door de vijf tijdsdelen waarin de stad Al Khali, ergens in het Midden-Oosten, is opgedeeld. Al Khali is namelijk niet zomaar een stad, door de jaren heen is de stad steeds herbouwd rond de ruïnes van voorgaande steden. Hierdoor zijn vijf verschillend tijdperken als het ware gevangen geraakt in de stad. Als ware het een tikkende tijdbom is al het kwaad van de voorgaande millenia ineens tot uitbarsting gekomen.

heb hem vandaag gekocht bij de gamestore. En als Clive barker fan
(markies de sade) is dit het helemaal voor mij. Aangezien ik bij mijn broer de demo heb gespeeld. Ik zal het spel spelen en er van GENIETEN!
je mag niet op een demo stemmen, maar als ik het spel gespeeld heb
weet ik al zeker dat ik moet kiezen tussen 4* Of 4.5*.
M D S je hebt gelijk het is een spel voor hellraiserfans. (ben er één van)
maar mijn echte recensie komt nog. (eerst heerlijk spelen en de punten van de demo terugvinden.)

Dit is mijn keuze aan sterren. Zoals ik al zei ik heb de demo bij mijn
broer gespeeld. Ik heb nu 3 en een half uur gespeeld en ja het is een
vet spel, lekker bloederig en creepy. Bij de monters is weinig variatie,
maar dat kan de pret niet drukken. Heeft wat weg van monsters uit de suffering. Ik dacht 4,5 ster maar het worden er 5.
Het spel is beter dan alone in the dark, en na drie en half uur spelen ben ik toch al vergekomen in het spel.

Ik vind het nogal tegenvallen, zeker met Undying in mijn achterhoofd. Natuurlijk is dit een heel andere game maar met de naam Clive Barker erbij had ik toch wat spannenders verwacht. Waar Undying af en toe enorm eng was is Jericho dat echt nergens, het mist nogal aan sfeer. Erg jammer want de designs zijn weer erg goed.

De gameplay is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Hoewel het idee leuk is om constant van personage te wisselen komt dat niet helemaal uit de verf. Het knallen is wel leuk maar dat doen andere games ook wel wat beter. En dan die quicktime events... wie dat verzonnen heeft mogen ze kapot schieten.

ik heb hem uitgespeeld en ik doe er geen punten vanaf.
Zeer goede game, veel bloed. Maar wat mij het meest aansprak is toch al de macabre stijl als hellraiser, zoals vele graphics bij het quicktime
gevechten (omk gek van te worden, ben het met boordappel eens)
In ieder opzicht lijkt het spel wel op hellraiser 2 bevindt zich ook in een lugubre duistere en rare dimensie. alleen dat knoppengedoe (quicktime) mogen ze schrappen, dat haalt een spel flink onderuit.
maar toch 5 *!

Ik ben nu bezig op de moeilijkste moeilijkheidsgraad en het valt best mee allemaal.
Ik blijf dit op heden een geweldig spel vinden, ik snap dan ook niet dat er enkele negatieve recensies over geschreven waren, toen het spel uitkwam. Ach, ik vind Clive Barkers' Jericho op heden nog altijd super om te spelen!

avatar van Sh0cK
Qua engheid en schrik momenten valt het tegen(de naam Clive Barker had me meer doen verwachten), maar qua gameplay is helemaal geweldig. Een 4,5!

avatar van kaholiic
Leuke game, maar die quicktime is VEEL te moeilijk en irritant, het gaat veel te snel en het lukt pas na 5 keer. Soms duurt het na zo vaak proberen 10 minuten voordat het lukt...

avatar van PsxPs2Ps3
met die quicktime heb ik geen problemen maja ben mss wat vlugger op dat gebied

ben er nu aan bezig , het heeft wel wat maja ik ben een horror freak

heb deze eindelijk kunnen kopen als 2de hands bij game mania

de graphics zijn niet zo super maar het is ook een game van 2007 dus daar hou ik rekening mee

toch een 4 waard

Pastichio Rocker
Wat een kutspel. Graphics waren nog wel aardig, maar de gameplay sucks. Je team is ontiegelijk dom, gaat voortdurend kassie wijle waarna jij ze weer moet reviven (je bent namelijk een healer). Je bent daar, vooral in de eerste levels, meer mee bezig dan met demonen afslachten. Ook ontzettend vervelend was de vertraging elke keer als er communicatie was tussen jou en je team, waardoor je niet alvast vooruit kunt rennen. Alsof je de Slo-Mo uit F.E.A.R. aan hebt staan. Nergens voor nodig. Het 'klik op de volgende toetsen om te overleven-systeem' zuigt aan alle kanten en wil ik nooit meer zien in een First Persoon Shooter. Die ongein werkt misschien op de consoles, maar het is zwáár irritant op een PC. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het constante respawnen van vijanden... Dit is het enige spel waar ik spijt van heb dat ik 'm heb gekocht. Het is vreselijk jammer dat Clive Barker hierbij betrokken is geweest, want Clive Barker's Undying was erg goed en sfeervol.

avatar van Sh0cK
Pastichio Rocker schreef:

Als ik het me goed herinner is er maar één plek in het spel waar non-stop vijanden blijven spawnen, de bedoeling is dat je verder gaat en hier niet blijft hangen.

Op de momenten van vertraging/team communicatie komt er iets naar voren wat betreft verder komen in het spel of om je omgeving beter te begrijpen; het voegt in ieder geval iets van waarde toe.

Ik snap niet precies wat je bedoeld met "kassie wijle". Een minpunt is wel dat je op tijd commando's moet geven. Als je dit te laat doet word het weleens genegeerd. Als je het spel voor de eerste keer speelt is dit bijna onmogelijk omdat je niet weet wat er komt.

Pastichio Rocker
kassie wijle = dood, het hoekje om, de pijp aan maarten geven

En vijanden spawnen vooral steeds vanaf dezelfde plek. Niet voortdurend, maar wel zo vaak dat het irritant wordt. Ik heb dan de pc versie gespeeld; wie weet is het wel een andere beleving op de consoles. Maar dit is verreweg het slechtste FPS spel wat ik in jaren heb gespeeld. Clive Barker-onwaardig.

maar toch 5 *!

sarcastisch want je geeft het een 2.0 Kan ook een foutje zijn geweest hoor

Pastichio Rocker
Of zijn mening is in die 2,5 jaar ondertussen veranderd, kan ook nog.

Eerste indruk is toch misleidend geweest..die quick-time doet de game wel een beetje de das om..doodgaan was nog nooit zo erg als bij die nazi-officier weer..had denk ik ook een kort lontje ineens..maar steeds weer dezelfde zin horen keer op keer en geen mogelijkheid om de quicktime van buiten te leren..heeft de eerste run overschaduwd.

aha, ik snap et.

avatar van killer13
gamelord schreef:

en daarom trek je ineens 3 volledige punten van je eerste score af?

avatar van metaledje
Ik vind het een gave game,vooral wanneer je op het punt komt van character te wisselen, ieder zijn wapens, en de meeste hebben bepaalde gaven. Maar ik vind het wel echt te moeilijk, zo pittig dat ik mijn drang om hem verder te spelen begin te verliezen, zelfs op easy.

Ik ben net voorbij dat stuk waar je met cole bommetjes in bunkers moet gooien!mega veel monsters die op je afkomen en mijn hele groep word keer op keer weer van de vloer geveegd!!!!! ik ben echt afhangkelijk van de bonuscodes die je kunt verkrijgen,alleen ik weet niet hoe?

De site codemasters.nl/register is uit de lucht, iemand die mij hierbij mischien kan helpen?

avatar van anders99
leuke game het is wel zeer moeilijk maar eens je er mee weg bent dan lukt het wel