Lost Planet: Extreme Condition (2006)

Alternatieve titel: Lost Planet

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
single player / online

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Je speelt Wayne, een soldaat met geheugenverlies die vecht om te overleven op een planeet die helemaal bevroren is. Je overleeft op Thermal Energy (warmte-energie). Als je veel Thermal-Energy vindt heb je de kans om de planeet op te warmen. Maar de buitenaardse Akrid en vijandige sneeuwpiraten hebben zo hun eigen plannen met deze warmte-energie. Ook wil je de moordenaar van je vader wreken, alleen weet je niet meer wie dat is want je lijdt aan geheugenverlies.

avatar van kArIzMa_TuRk
Dit lijkt mij zo'n super spel! Volgende week even aanschaffen..

avatar van waxs
Vond de besturing niet echt prettig, maar heb ook een demo versie gespeeld.

avatar van Iron Rose
Ik wil niet gaan mierenneuken ofzo maar volgens mij is het Extreme Condition. Zonder s dus.

Iron Rose schreef:
staat ook duidelijk op de cover. (is dat een probleem?)

avatar van Jordy
Je kunt gegevens aanpassen via het tabblad "corrigeren". Bedankt alvast.

avatar van TomFOrREal
Lost Planet owned als den demo van dees spel uitkwam nog maar den eerste dag was da het meest gespeelde spel in de wereld online dus fuck off wie dees slecht vind hier zit het volledige pakket in graphics gameplay sound alles dikke 5 !

avatar van Rensie88
Echt een meesterlijke game , zo mooi om door de sneeuw te lopen
De graphics zijn echt top en de gameplay is super
Speel hem nu ook nog heel vaak op de xbox 360

Van mij krijgt deze game : 5,0

avatar van kArIzMa_TuRk
Wat ik niet goed vond aan dit spel is de voice-acting. en de vijanden waren soms te makkelijk. (ook jammer dat het snel is uitgespeeld)

Gameplay was goed uitgewerkt. De graphics is in orde, de muziek, en de multiplayer-optie waren goed. Kortom een 4,5*

avatar van Manny Calavera
Was best wel een vette game. Je hebt grote landschappen en als je dan als mannetje zon torenhoge mech weet te bemachtigen dan is het echt wel heftig knallen!
Grafisch was de game erg mooi, maar ik vond het jammer dat het soms te arcade was. Schiet maar heel veel vijanden dood, ren verder en schiet maar weer. Ik had er iets meer van verwacht. Het verhaal was overigens wel een positief punt, daar is echt aandacht aan besteed.
Dit spel is wel een aanrader voor de liefhebbers van doorlopend knalwerk.

avatar van andnino
Wát een tegenvaller is dit zeg naast de slappe besturing en de honderden kleine foutjes mis ik iets als weet ik niet wat.. het heeft het gewoon niet.
Ik zou het het kleine broertje van Gears of War noemen.

avatar van Korhymes
Het is zeker een mooie game, boss battles zijn ook heel vet en vaak ook lekker pittig. Het verhaal vond ik mooi uitgewerkt en door die prachtige graphics wordt je er ook echt ingezogen. Maar verder was het allemaal, gewoon een vette game. Niets meer dan dat. Daarom een 4

avatar van aphexfreak
Dit is voor mij DE game van het jaar, heb hem tot nu toe continu gespeeld sinds hij uit is op de ps3 maar dan wel hoofdzakelijk het online gedeelte.
Want de game zelf is in principe een lachertje, als je een beetje moeilijksheidgraad wil zal je hem toch op hard moeten spelen.
Nee het online gedeelte is gewoonweg heerlijk, ook de toevoeging van de vlaggetjes naast de namen is perfect gevonden.
Even een duitser inmaken, of even een Fransman op zen kloten geven dat maakt het gewoon spannender.
Van mij mogen ze hier een deel 2 van maken met nog meer mechs en nog meer wapens en een nog vetter online gedeelte(meer levels bv?)
Voorlopig speel ik deze nog wel even, krijg er nog steeds geen genoeg van.

avatar van metaledje
Capcom flikt het hem weer!!!!! ik vind dit echt een uiterst vermakelijke game. genoeg variatie aan vital suits/mobile suits en wapens (vooral die dikke gatling en shotgunsFUCKING AWESOME!!!) De manier van besturing,richten,knallen en granaatjes gooien vind ik heel fijn gedaan. Ben je een fan van lekker veel knallen en explosies? maar wil je het toch niet alleen tegen mannetjes opnemen? dan is dit toch echt iets voor jou!! 4*

avatar van metaledje
Toch maar een halfje eraf, na mijn 2e speelbeurt vind ik hem toch minder, naarmate je verder komt,komt je hele beeld vol vijanden en explosies te staan,dat het toch een onoverzichtelijk zooitje word,ook slaat de eentonigheid aardig toe met dat geknal de hele tijd ..

Beetje traag tot deze conclusie gekomen, excuses

Als je van veel knallen houdt is dit 1 topspel.
Graphics zijn wel mooi.
Alleen ik zie het meer als het broertje van gears of war verder 1 topspel heb niet veel te klagen.

Ik had hoge vverwachtingen voor deze game, vooral vanwege de erg hoge scores voor de Xbox 360- versie, later kwam het spel uit op PC en uiteindelijk is de PS3- versie aan de beurt. Is de overzetting van Lost Planet: Extreme Condition goed verlopen of is de conversie toch niet vlekkeloos verlopen? Wel, gedeeltelijk.
Wat mij vooral opviel was dat het spel erg soepel aanvoelde en speelde, de gameplay is best tof en de grote open locaties maken erg grote en coole vijanden mogelijk, maar bij dit spel zijn je vijanden bij momenten gewoon reusachtig!
Spijtig genoeg zijn hier ook nadelen aan verbonden, soms is het allemaal erg onoverzichtelijk en krijgt de camera het moeilijk om de actie bij te houden.
Gelukkig is hier niet al te vaak spraken van. De graphics zijn naar mijn mening goed, maar ik heb het spel ook op de Xbox 360 gespeeld en op dat platform waren de graphics zelfs iets beter, soms heeft het spel het moeilijk bij momenten, waar veel actie aanwezig is, voor de rest hoeft de PS3- versie niet onder te doen tegenover de andere versies. Dit spel kwam tenslotte ook onmiddelijk uit voor PlayStation 3 voor slechts € 39,99, best goedkoop, maar het spel heeft te leiden onder kleine kwaaltjes, spijtig, maar dit spel is zeker de moeite waard om uit te proberen.
Maar een aankoop raad ik niet aan, eerst huren en dan ligt de keuze aan jou om eventueel tot aanschaf over te gaan.
Cijfer: 3,5*!

Deeltje 2 is aangekondigd en de trailer ziet er uit als een juweeltje.

De game speelt zich 10 jaar later af en de ijsvlakte is gesmolten en maakt plaats voor de groene jungle.

De game word tot 4 player co-op en nogmaals het ziet er strak uit.

Had bij dit deel nog mijn doubts, maar na aanschaf zeker geen spijt van, goede gameplay, verhaal en graphics.

Laat deel 2 maar komen.

Ik had zeer hoge verwachtingen van deze game omdat het door velen het broertje van Gears Of War werd genoemd, ik vind deze vergelijking tot dus verre op weinig trekken, de ''aliens;; in Gears schieten terug en dit zijn grote insecten die slaan (ik heb alleen de eerste chapter gehad). Ik ga op deze game nog niet stemmen omdat ik er toch nog een keer goed voor wil zitten en ik ben nu eindelijk bezig met de eerste Saints Row dus het komt wel alleen het verwachte epos (door mij) zal het denk ik niet worden.

In deel 2 word wel degelijk geschoten ,,trailer gezien?,,

avatar van Awake78
Topspel dit, lekker pittig ook. Eindbazen zijn ok, alleen wel een beetje steeds dezelfde tactiek. Grafisch zeker voor die tijd was ie zwaar ok. Mooie effecten. Alleen de besturing (xbox360) was even wennen met dat 90 graden draaien met de buttons.

Een dikke voldoende.

Awake78 schreef:

Een dikke voldoende.

Inderdaad daar moest ik ook enorm aan wennen

gamelord
Tering zeg, wat is dit een coole, vette prachtige game!!
Shit hier ga ik nog veel plezier aan beleven heb 4 missies gedaan en ik zit al goed in de game, hij is van behoorlijke kwaliteit en soms stunning qua graphics. praat wel over 2007

Maar deze gaat het helemaal worden als game voor de komende tijd, wat een actie en spanning zeg...(speel op normal).
heb ook altijd van battlemech's games gehouden dus kan deze niet meer stuk!!
En die sneeuwsettings...

Mega goede/vette game, voor nu 4,5*!!

gamelord
Nee naarmate de game vorderd, begin ik een vreselijke hekel aan deze game te krijgen...Capcom op zijn slechts .
Baggergame ..en hij beloofde veel goeds in de eerste 4 missies, maar dan stort de game als een kaartenhuis in elkaar. Nee deze geef ik weg of ik gooi hem weg.

avatar van kaholiic
Wat vind je er niet goed aan Gamelord?

avatar van Awake78
Ja je bent wel erg rigoreus

Ik vond dit spel toch wel z'n niveau houden gedurende het spel. Meeslepende eindbosses (ook een paar heel irritante) en zeker niet zo slecht om het ineens met 3* te verlagen.

avatar van kaholiic
Dat vind ik ook als je aan een spel irriteert hoeft het spel niet meteen slecht te zijn maar je kan het ook een niveau lager zetten

gamelord
Als ik ergens in missie 6 steeds de pijp uit ga en ik heb 10 pogingen gedaan dan houdt het voor mij op en hij stond al op easy.
Want het slaat nergens op dat dezelfde mech die jij hebt, tegenover die van jou overpowered is en dan zijn er nog eens 2 van die dingen en een stuk of 15 kereltjes, dan is bij mij de zin over!!!

En die drie sterren verschil..nou ja dat kan toch?
Ik ben er niet om anderen tevreden te houden..ik stem op beleving en als ik bijna een hartaanval heb van de ergenis en woede, dan ben ik niet tollerant...SORRY!!

avatar van Awake78
Nou soms is het inderdaad frustrerend moeilijk. Ook wel weer een uitdaging natuurlijk. Als je het wel hebt gehaald kan de bevrediging absoluut opwegen tegen de frustratie.

Maar mij hou je niet tevreden met een hoog cijfer hoor, heb er ook niet echt een band mee zoals met sommige andere spellen

Thanks Awake

avatar van PsxPs2Ps3
moet ik ook nog ergens weten te bemachtigen