Need for Speed: Hot Pursuit 2 (2002)

PlayStation 2 / Nintendo GameCube / Xbox / PC / Arcade

Ontwikkeld door Electronic Arts en Global VR
Uitgegeven door Electronic Arts en Global VR

Hot Pursuit 2 gaat verder waar zijn bekroonde voorganger was gebleven. De game bevat een groot aantal openbare weg-omgevingen die met oversteekplaatsen bij rivieren, watervallen, stranden, vulkanen en bosbranden echt tot leven komen. De game bevat geanimeerde coureurs en politieagenten en meer dan 20 parkoersen, waarvan sommige zo’n 25 km lang zijn.

Pascal A schreef:
Deze game was echt een teleur stelling, ik had meer iets verwacht zoals NFS Underground, het tweede deel kwam heel dicht in de buurt daarvan.

Eh, hoe kun je iets als Need for Speed Underground van deze game verwachten als deze indertijd nog geen eens uit was.

Any way, ik vind dit naar mijn mening de beste (arcade) racer ooit. Ik heb hier echt van genoten en geniet er nog steeds van.

Je hebt lekker veel auto's (49) om uit te kiezen en te unlocken, enorm veel tracks (30) om op te racen en het meest uitdagen zijn de Ultimate Racer mode met 30 events en idem met World Challenge. Waarbij je op het laatst nog 2 extra events krijgt als je alles hebt uitgespeeld en als je die ook volbrengt ben je de Ultimate Racer en heb je dit spel gewoon kapot gespeeld.

Verder zit het racen gewoon goed in elkaar, het is niet alleen raggen, maar ook goed stuurwerk en op de juiste moment gebruik maken van de handrem en of het gas los laten.

Muziek zelf vind ik echt goed, er staan lekkere rocknummers op en elektronische muziek. Verder nog instrumentals voor bij de pursuits.

Het enige wat ik jammer vind is dat je bij een blokkade hoe lichtjes ook je een politiewagen raakt je toch bijna tot stilstand komt. Verder kan ik niet echt minpunten aan deze game ontdekken.

Ik geef 'm dan ook gewoon 5, 0 sterren.

Overigens voor de andere gebruikers, de PS2 versie is de beste versie die er is. Aangezien dit spel voor de andere consoles in een net iets andere opzet werd gebracht.

1,0
neo (crew)
Ik ben met stomheid geslagen. Hot Pursuit II kon een waardige opvolger van de oorspronkelijke Hot Pursuit zijn, zonder al die vervelende gedoe met de straatraces in latere delen. Heerlijk normale banen, veel verschillende modes..... Maar na 10 seconden voel je de bui al hangen. Need for Speed? Welke snelheid? Een behoorlijke dooddoener voor een game als deze. Ik kan er niet bij waarom die framerate zo ongelooflijk laag is. En wat te denken van de besturing? Natuurlijk is de opzet meer arcade, maar een auto aan de zijkant schampen doet je auto al uit de bocht vliegen, of gewoon naar rechts sturen door een bocht is ook eigenaardig. Bah.

avatar van Duke Nukem
Hadouken schreef:
Deze was erg vermakelijk. Mooie locaties en heerlijke bolides. In 2P mode echt heel veel gedaan.
FrK. schreef:
Heel vet vervolg en voor die tijd echt prachtig En Co-Up-mode owned ook in dit deel
Inderdaad, een plaatselijke multiplayer mode. Dat is iets wat nieuwe games echt missen. Ik heb mij uren geamuseerd met het spelen van dit spel (en andere spellen) samen met mijn broer. Need for Speed: Hot Pursuit II (2002) is mijn favoriete racespel, met mooie omgevingen en stoere wagens. Need for Speed was toen nog een vet spel, ook met een goede (arcade) handling van de auto's!

avatar van bertkruijswijk
Eigenlijk de laatste Need for Speed die nog leuk was voor mij. Hierna werd het mij te veel tunen, en over de recente delen kan ik kort zijn: die zijn matig.
Dit spel is tenminste gewoon nog lekker een circuit uitkiezen, een auto uitkiezen en racen maar! Hoe simpel wil je het hebben. De selectie van auto’s is goed, de circuits zijn mooi vormgegeven en de politie achtervolgingen zijn spannend. Ook kun je ervoor kiezen om zelf als politie racers te arresteren.
Via het tournament kun je geld verdienen om nieuwe auto’s en banen te kopen. De eerste uitdagingen zijn makkelijk, maar naarmate je verder komt, zit er meer uitdaging in en is het een stuk pittiger om races te voltooien, omdat je tegen betere tegenstanders moet racen en er meer politie bijkomt, die ook agressiever is.
Als ik een minpunt zou moeten benoemen, dan is dat de besturing. Het werkt redelijk, maar ik heb vaak dat ik makkelijk slip of als ik tegen de zijkant aankom, dat ik de controle over de auto verlies. Dat is dan ook mijn enige minpunt.
Een klassieke Need for Speed dus, en erg vermakelijk en ik geef het spel 4 sterren.