Teenage Mutant Ninja Turtles II: The Arcade Game (1991)

Alternatieve titels: Teenage Mutant Ninja Turtles: The Arcade Game | Teenage Mutant Hero Turtles

Amstrad CPC / Arcade / Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / MSX Series PC / Nintendo Entertainment System / Nintendo Virtual Boy / Sinclair ZX Spectrum / Xbox / Nintendo Wii

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Konami

De vriendin van de Teenage Mutant Ninja Turtles, April, is samen met hun leermeester Splinter gekidnapped. Kies één van de vier turtles en ga op pad om April en Mr. Splinter terug te vinden en je tegenstanders te verslaan.

avatar van Manny Calavera
Zie hier meer info:

Dit is mijn 1e echte game ervaring (op van die simpele spelletjes als Pong tennis enzo na dan)...
Maanden gespeeld op de Commodore 64 met zon grote joystick. Je kon niet saven en je ging best snel dood. Ik was toen ook dolblij toen ik hem uitgespeeld had

Ik herinner me dankzij het terugkijken van wat screens weer veel van deze game. Het level waar die ballen van de trap afkwamen, de eindgevechten met Rocksteady en Bebop, het level in de stad op het skatebord, het eindgevecht in die gigantische bol van Shredder. Het Domedrome of wat was de naam ook alweer. Je moest daar dat brein verslaan, Krang was de naam dacht ik. Uiteindelijk na het uitspelen zag je een soort filmpje waarin het ontplofte.

Superleuke game, heb hier echt nostalgische gevoelens bij!