Tekken 6 (2007)

Alternatieve titel: Tekken 6: Bloodline Rebellion

Arcade / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360 / PlayStation 4 / PlayStation 5
Fighting
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Namco
Uitgegeven door Namco

Bereid je voor op een spannend tournament waar alle oude en soms nieuwe vechters terugkeren om hun wraak te nemen. Versla al je tegenstanders en de eindbaas om de beste in het spel te worden.

avatar van youngtick
wat me wel een beetje irriteerde is de laadtijd voordat je gaat spelen
als je denkt dat je gaat beginnen duurt het nog een paar seconden voordat het zover is te spelen

AvMerode
youngtick schreef:
wat me wel een beetje irriteerde zis de laadtijd voordat je gaat spelen
als je denkt dat jet gaat beginnen duurt het nog een paar seconden voordat het zover is te spelen

Je kunt de game overigens in de harde schijf van je ps3 installeren (ga naar het hoofdmenu van tekken 6 en kies options).
Nu gaan de laadtijden stukken sneller.

avatar van Juan2910
De campaign mode is echt eentonige rotzooi.. De arcade mode boeit voor geen meter, omdat je geen spelers kan vrijspelen.. En natuurlijk zou het spel niet compleet zijn met een eindbaas die weer nergens op slaat en 100 moves achter elkaar uitvoerd. Dit was tevens de allereerste keer dat er een playstation 3 controller sneuvelde.

Skychanger
Dit spel vandaag gekocht en daarstraks effe gespeelt, maar wat is dit voor een klote spel? Die campaign mode is echt bullshit, echt veel te ingewikkeld, en je hebt op het begin al alle mannetjes in de arcade mode, dus je ziet ook geen filmpjes. Kan iemand mij die campaign mode effe uitleggen?

Wat is er toch met de oude Tekken gebeurd ...

avatar van Feyenoord100jaar
Dan heb je denk ik de gecrackte versie, vaak zit daar een virus bij. Er zijn zelfs mensen geweest waardoor daar de Ps3 van kapot ging

Skychanger
Alles speelt goed, maar ik snap gewoon niks van die campaign mode. Het ene moment speel je een missie en het andere moment kan je naar een arena gaan ... ? Ze hadden het gewoon moeten laten zoals het was, en die character filmpjes hadden ze ook niet weg moeten doen.

avatar van Feyenoord100jaar
haha, je trapt er niet in

Maar zo zit het spel in elkaar, dit is mijn eerste tekken game en ik vond de scenario campaign mode wel gaan. Maar er zijn meerdere modes, ik denk dat je het online en versus veel beter gaat vinden.

Skychanger
Haha, jij smeerlap. Maar achja, ik geef het morgen nog wel een kans.

avatar van Juan2910
Skychanger schreef:
Haha, jij smeerlap. Maar achja, ik geef het morgen nog wel een kans.

Wanneer je campaign mode speelt, dan moet je naar de Arena gaan.. Complete de arena met een character en je krijgt een eindfilmpje. (Dit kan je dus met alle spelers doen, die je vrijspeelt.) I know.. its really sad.. Je krijgt items bij elke level dat je haalt bij de campaing mode.. Deze items moet je character equipen zodat hij of zij meer geld krijgt, je levensbalk groter wordt, je meer damage doet, and so on and so on.. Have fun met de game..

avatar van threeohthree
Standaard,

Ben zelf nooit echt een tekken fan geweest en zal het ook nooit worden, de matige muziek en eenvoudige combo's die zelfs de parkiet van mijn buurman nog kan uitvoeren zijn erg vermoeiend.
De storymode is ronduit triest, binnen een dag zonder moeite uitgespeeld.

Met elk deel wat nieuwe personages met dezelfde combo's hebben we hier een cyborg chick die zichzelf onthoofd en je vervolgens helemaal kapot schopt. Leuk, maar zwemlessen van Panda blijven keurig overeind tegen deze nieuwe wind in de tekken reeks.

Buttonspammen, voor degene die dit als strategie gebruikt, zal na zijn eerste potje online schoppen van een koude kermis thuiskomen. Er zijn veel goede online spelers en de beste tactiek blijft alsnog, gewoon 2 of 3 harde moves instuderen en rammen. Vermakelijk, maar niet meer dan dat.

Blijft de good old Tekken, maar fighters hebben tegenwoordig allemaal hetzelfde probleem ze willen meer. En voor fighters is meer niet altijd beter. Soms moet je gewoon aan je vertrouwde formule vasthouden, vandaar dat ik vaker tekken resurection op me psp speel dan tekken 6 op me xbox. Online heb ik me er wel kostelijk mee kunnen vermaken, maar die story mode is echt om te huilen eigenlijk. Een ander verhaal zoals vroeger zat er niet echt in, dus ja ik geef em een 4 want het is geen slechte game, maar ik had graag dingen anders uitgevoerd gezien.

hoe versla je die azazel

Veel geluk hebben, je kan em voor mijn idee echt niet altijd verslaan, want soms gaat hij gewoon helemaal los en kom je er niet aan te pas.
Zorg dat je een poppetje hebt die waar je lekkere combo`s mee kan, verdedig laag op de grond en pak hem met pootje haken als je de kans krijgt. Zorg dat je combo er goed achter aan komt als hij opkrabbelt moet je hem een keer of 2/3 zeer lekker raken.
Ik heb mijn voorkeur bij Brian Fury liggen, maar goed die ken ik dan ook door en door.

tis me toevallig al gelukt met hwoarang, wat je zegt klopt wel denk ik.

avatar van threeohthree
Met de meeste personages prima te doen, het zijn immers maar een beperkt aantal moves waarover hij/zij/het beschikt, vond het zelf met zowel Rodger jr. en Panda goed te doen, je moet uiteraard niet verwachten hem in 1 of 2 keer te verslaan, als je daarvoor geen gedult hebt, pak je gewoon eddie.

avatar van Furkan74
jasper1991 schreef:
hoe versla je die azazel

Je moet em counteren.. werkt het beste, verdedigen en net nadat hij heeft aangevallen moet je em slaan HARD! wel oppase dat hij je niet vloert, 9 van de 10 keer ben je dan ko

avatar van youngtick
Ik heb de tekken spellen altijd op de playstation consoles gespeeld. Nu dat ik nog geen ps3 heb heb ik tekken 6 aangeschafd voor x360. Gelukig speelde het niet zo beroerd als gedacht maar na een paar potjes spelen heb ik die controls toch onder de knie gekregen

Hoe dan ook dit spel was voor weer lekker goed. Grafisch zag het er goed maar het voor nog beter gekunt. De verbazing was er niet in dit deel net zoals tekken 5 omdat dat in die echt vernieuwend was.

Vele mensen vinden de campaign mode niet bepaald bijzonders, daar ben ik het helemaal mee eens want het zorgt voor verwarring en je bent afhankelijk om die verhalen van de characters uit te spelen, anders kan je geen eindfilmpjes krijgen. De besturing van die campaign was wel te doen, het kon wel vervelend zijn als je op een plek staat om een move te doen maar dan werkt het niet omdat die speler anders staat.

Die eindbaas was gewoon zwaar iriritant. Vooral als je hem bijna hebt verslagen gaat ie van die eindeloze kutcombo's doen die je niet eens kan blokken. Het beste is om een character te nemen die bijna ook eindeloze combo's kan doen om azazel sneller te verslaan.

Het is een goeie tekken game met dezelfde sfeer in het vechten.

4 sterren **** omdat de campaign mode ruk is uitgewerkt. Anders had ie 4,5 of 5 gekregen.

avatar van smoke4life1987
youngtick schreef:
wat me wel een beetje irriteerde is de laadtijd voordat je gaat spelen

Vooral ook irritant dat je geen rematch kan doen online, en dan kan je weer opnieuw laden !

avatar van dr channard
Tekken blijft één van mijn favoriete vechtgames. Het is ook een must als je wat vrienden langs hebt om samen eens lekker te vechten. Maar soms kan ik er na een tijd zo genoeg van krijgen. Als ik bijvoorbeeld met Survival niet verder geraak dan 7 kills na drie keer proberen word ik ongelooflijk kwaad. Gamen leidt tot agressie, maar Tekken is de enige game waar ik soms agressie bij uit. Dan zet ik even mijn Xbox af, ga ik naar beneden wat stoom afblazen en kijk ik daarna een luchtige komedie.

Leuk voor met vrienden dus want online zijn er wel supergoeie kerels

avatar van Boznaldo
Heerlijke fightgame!
Voorheen was Dead Or Alive 4 m'n favo fightgame maar ik speel deze nu ruim een week en vind deze echt wel beter en mooier.
Ontzettend veel combo's maken de game echt vet.
M'n favoriete vechter is Lee,hij vecht als een gentleman en weet van wanten.
Grafisch heel mooi,ja hoor deze game is dik oke!

PriestMaiden
Veel te trage gameplay voor mij.

Nu ik dit spel fanatiek gespeeld heeft heb ik gemengde gevoelens, Grafisch gezien is de game wel degelijke een pareltje te noemen, diverse area's en ze zijn bijna allemaal schitterend te noemen, het vechten werkt ook vrij soepel,

Maar toch zijn er bepaalde dingen wat mij niet bevalt , ten eerst de verhaalmode, deze brengt totaal geen meerwaarde met zich mee, ik heb hem gespeeld en ik vond hem niet de moeite waard, daarnaast heb je de arcade mode, wat leuk had geweest als je personages vrij kon spelen, wat dus ook niet het geval is. Dat was wel aanwezig bij deeltje, 3 en 4 (5 moet ik ooit nog op de kop tikken) , en dat brengt gewoon meer voldoening met zich mee

mede hierdoor kon hij toch niet tippen aan zijn voorgangers, begrijp me niet verkeerd het is wel degelijk geen verkeerde game, maar hij heeft net wat teveel kleine dingetje die beter hadden gekund ,

om toch nog af te sluiten met een positieve nood, de multyplayer mode blijft natuurlijk wel vet.

3 sterren wil ik er aan besteden en dat is oerzonde , want er had zoveel meer ingezeten.

avatar van Yestsida
De eerste Tekken dat een multiplatform-release was, geen PlayStation-exclusive meer.

Deze is heel vergelijkbaar met deel 5. Uiteraard ziet het er allemaal een stuk mooier uit op een nieuwe generatie consoles, maar baanbrekend was het niet. Speelde weer heerlijk weg maar de PlayStation 3 versie had een minpunt: de extreem lange laadtijden (zelfs na updates). Xbox 360-bezitter hadden hier volgens mijn vrienden minder last van.

Bob(!), Alisa, Miguel en Zafina zijn toffe nieuwelingen. Lars en Leo doen me veel minder.

In deel 6 was Azazel de (onspeelbare) eindbaas. Dit vind ik de moeilijkste tot op heden, hier had ik veel moeite mee. Onspeelbare bonusbaas NANCY-MI847J was eigenlijk nog kutter, die is zelfs nooit verslaan door me.

De Scenario Campaign-modus was niet veel soeps. Dit was een verhalende beat 'em up minigame dat het verhaal van Lars en Alisa volgde.

Tering. 7 jaar verder en ik ben er nog altijd niet in geslaagd om het spel met alle karakters uit te spelen. Nu ben ik sowieso maar een middelmatige speler, maar die eindbaas (Azazel) is wat mij betreft een van de cheapest bosses ever. Van het niveau SNK/King of Fighters. De helft van de tijd krijg ik geeneens de kans om hem uberhaupt te raken - laat staan zelf iets ontwijken. Ter vergelijking heb ik vanmiddag deel 5 op de PS2 nog eens opgezet - en hoewel ik daar ook niet meteen voorbij Devil-Jin en Jinpachi wals is het in ieder geval een stuk beter te doen en voelt het tenminste fair. Ik krijg daar tenminste het idee dat het echt aan mijn skills ligt (...altijd net niet) ipv aan een vijand die een rits unblockable attacks inzet.

Oh...en dat scrolling beat 'm up gedeelte vond ik zelf inderdaad ook niet bizar veel aan.

Multiplayer met een kameraad op de bank blijft het natuurlijk wel gewoon leuk.

Maar ik denk toch wel een van de mindere Tekkens voor mij. Een 3.5 (voornamelijk dankzij de nieuwe karakters en de multi-player).

Grappig trouwens. Ik vind de PSP versie dus superieur aan de console versie. Voornamelijk door het ontbreken van dat onnozele Tekken Force gedoe. Geen gezeur. Gewoon arcade en story mode.