Monster Truck Madness 2 (1998)

Alternatieve titel: Monster Truck Madness 64

Nintendo 64 / PC

Ontwikkeld door Terminal Reality en Edge of Reality
Uitgegeven door Microsoft en Rockstar

In deze game neem je controle over een Monster Truck en neem je het op tegen andere trucks in verschillende races. Hoewel er geen optie is om een seizoen te starten, is de game toch op een aantal punten verbeterd ten opzichte van het vorige deel. Zo heeft het verbeterde graphics en interface, nieuwe trucks en banen en wisselde weersomstandigheden die de gameplay kunnen beïnvloeden.

Hier heb ik aardig wat plezier mee gehad. Graphics vond ik toen aardig goed, heerlijke soundtrack en de welbekende toeter. Ik vond het leuker om gewoon voor de lol over het ruwe landschap te raggen dan normaal te racen. Ook je tegenstander hinderen was een hobby, net als zoals campers het water in beuken, die langs de finish stonden

neo (crew)
Naar zeggen is het in echt al zeer moeilijk om zo'n voertuig te besturen, maar voor een game hadden ze hier best van af kunnen wijken. De besturing in Monster Truck Madness 2 is erbarmelijk. Daarnaast heeft de speler nooit het gevoel met een enorm monster te rijden, eerder een veel kleiner voertuig.

Voor een race game is het een wellicht belediging, maar de minigames, zoals het voetballen, zijn nog wel het aanzien waard. De besturing is weliswaar nog steeds ondermaats, maar het is opzienbarend hoe multiplayer modes zoals deze nog best aardig uitpakken.