Solomon's Key 2 (1992)

Alternatieve titels: Fire 'n Ice | Solomon no Kagi 2: Coolmintou Kyuushutsu Sakusen

Nintendo Entertainment System / Nintendo Switch
Puzzle

Ontwikkeld door Tecmo
Uitgegeven door Tecmo

Lang geleden, toen de machtige tovenaar Dana nog een beginneling was, lag er in de zee in het uiterste noorden een klein eiland dat geheel bedekt was met ijs. Dit eiland werd "Coolmint Island" genoemd. Hier leefden veel winterelfjes in vrede samen, tot de komst van een nare magiër Druidle die beetje bij beetje al het ijs probeerde te smelten. De elfjes willen hun eiland beschermen, maar hebben daarbij hulp nodig. De grote toverfee roept de onvervaren Dana op in deze voorloper op Solomon's Key om de gemene Druidle te verjagen. In deze puzzel game is het de bedoeling om in elk level al het vuur te doven. Hiertoe mogen ijsblokken tevoorschijn getoverd worden en in het vuur geduwd worden. Blokken kunnen slechts getoverd worden als er niets op die plaats staat. Dana heeft toverkrachten, maar mag in geen geval in aanraking komen met de vijanden of de vuurtjes. Er zijn tien werelden, vijf verborgen geheime omgevingen en er is een mogelijkheid om je eigen velden te ontwerpen.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Een Solomon's Key 2? Sinds een dag of twee nog nooit eerder van gehoord. Ik ben dit spel nooit tegengekomen, dat komt vast omdat hij in kleine hoeveelheden is gefabriceerd. Dit vervolgdeel blijkt een prequel te zijn waarin Dana nog maar half zo sterk is en hier pas zijn toverkrachten verwierf, jajaja dat zal allemaal wel loslopen. Dat het een prequel is komt mijns inziens omdat ze het oorspronkelijke spelletje Fire 'n Ice hebben omgedoopt tot een Solomon's Key game. Als ik er naar kijk is het duidelijk waarom, want deze puzzelgame lijkt meer op een soort Lode Runner. De game hoes van de Euro versie ziet er cartoony uit en dekt de lading denk ik wat beter.

Vandaag wat aan het spelen geweest op de Switch, sinds kort in de online NES emulator van Switch Online! Mijn indruk is dat het een erg leuke puzzelaar is die in de kleine 30 jaar sinds ie verscheen niet echt verouderd is, aanradertje om eens aan te slingeren als je Switch online Abo hebt!

Ik speel nog wat verder door alvorens ik m becijfer