Capsized (2011)

PC / Xbox 360
Platform / Action

Ontwikkeld door AlienTrap
Uitgegeven door AlienTrap

Als je ruimteschip neerstort op een onbekende planeet, zit er niets anders op dan de omgeving te verkennen. Al snel kom je erachter dat deze wereld vol zit met dodelijke flora en fauna. Maar gelukkig is je ruimtepak voorzien van alle nieuwste snufjes, zoals een zwaartekracht ram, plasma haak en jetpack.

Erg mooi 2d indie gamepje, gemaakt door twee man. Oldschool platform/shooter stijltje met geinige physx puzzels en powers. Trailer en erg enthousiaste Gamespot review.

Xbox 360? Wanneer dat?

AvMerode
Ik heb deze op pc via steam, apart en sfeerrijk spelletje.
Als deze op x360 uitkomt ga je deze ga je wel aardig vinden Brains.

Release is nog niet bekend voor x360.

avatar van Brains
Ja, dat denk ik ook wel. Had er al eerder over gehoord en vond 't er erg cool uitzien. Was alleen toen onder de indruk dat het PC only was. Wist nog niet van een Xbox 360 release. Ga ik zeker halen als 'ie nog eens uitkomt.

Had ook nog zitten checken of ik iets van release kon vinden, coming soon to consoles stond op de site. Van Xbox360 wel het nodige zien staan, maar allemaal nog TBA...

Nu dus eindelijk meer duidelijkheid over de Xbox 360 versie

klik

avatar van Animosh
Middelmatig.

Capsized is geen slecht spel: de buitenaardse vormgeving en atmosferische muziek zijn best sfeervol en de gameplay is over het algemeen niet onaardig. In iedere missie heb je een bepaalde taak (meestal om bepaalde dingen te verzamelen of te vernietigen), en in de tussentijd moet je een grote hoeveelheid aan vijanden van je afslaan en door het level heen lopen, vliegen of slingeren, en dat is best vermakelijk om te doen. Maar het spel wist me nergens echt te pakken. Je personage controleert behoorlijk onprecies, en door de ongelijke oppervlakte en enkele platform-stukken is dat regelmatig irritant. Het richten van je wapen verloopt te moeizaam (ik was regelmatig mijn cursor kwijt), en dat is niet handig als er van alle kanten vijanden op je af komen. En de vijanden zijn in mijn ervaring weinig bevredigend om te verslaan. Ik vind controle over een personage belangrijk, en in Capsized had ik nooit het gevoel mijn personage en de omgeving waarin hij zich bevindt geweldig te beheersen, waardoor ik nooit echt van het spel genoot.

Capsized is kortom geen onaardig spel: de vormgeving en muziek zijn prima en het is redelijk tijdverdrijf. Maar het weet nergens boven de middenmoot uit te stijgen, dus meer dan een kleine 3* verdient het niet.