Payday: The Heist (2011)

PC / PlayStation 3
Action / Shooter

Ontwikkeld door Overkill

In deze shooter neem je, aan de hand van drie co-op of A.I. buddies, deel aan een bankoverval. Of ju nu het dak van een gebouw afblaast om een kluis per helikopter op te pikken of één van 's werelds zwaarst bewaakte kluizen binnendringt, het is aan jou om de missie tot een goed einde te brengen en er met de buit van door te gaan. Het is hierbij van uitermate groot belang dat je team goed samenwerkt door orders uit te delen. Zo kun je je teamleden opdragen om enkele gijzelaars mee te nemen, ze langs verschillende beveiligingsmaatregelen sluizen of ze waarschuwen voor de aanstormende FBI en SWAT-teams.

AvMerode
Game krijgt aardige cijfers en reviews, voor 20 euro zal ik het overwegen.

Blijkbaar is de ontwikkelaar het team dat heeft meegeholpen aan Left4Dead.

Game heeft 140 levels, dus gaat een lange tijd duren wil je dit uitspelen, voor co-op schijnt dit geweldig te zijn.
Point Break meets Left 4 Dead.

avatar van Thomas83
Het spel trok een paar weken geleden al mijn aandacht na een trailer op Steam geloof ik. Een spel waarin je banken berooft, dat klinkt toch veelbelovend. De boel goed plannen, de spanning van een goede uitvoering, tactische gameplay. Maar ik heb in een filmpje al redelijke slachtpartijen gezien, dus vrees een beetje dat het niet zo tactisch en uitdagend is. 140 levels klinkt wel erg goed, en co-op is altijd wel fantastisch.

avatar van Pikachu
Wat een flauwekul.. Ik had deze game een tijd geleden gekocht via PSN (Pre-order) , en de release date wat erbij stond was 16 oktober 2011.. Inmiddels is de game sinds 20 oktober uit in Amerika voor de PC en Playstation 3, en wij hier in Europa zitten met de gebakken peren..
Dit slaat echt nergens op..

AvMerode
PC versie loopt soepel en geen stroeve frame-rate zoals met de ps3 versie (ps3 demo).
Ik vind het wel iets moeilijker dan op de ps3 (vooral met A.i. teammates), je bent hier ook veel sneller dood, wel beter naar mijn mening.
De pompende muziek is leuk in het begin, maar begint na verloop van tijd te irriteren, kan het natuurlijk ook gewoon uitzetten.
Er is echt veel actie, non-stop actie matter a fact, kan wel zien dat deze ontwikkelaars meegeholpen hebben met left4dead.
Alles wat je hebt gezien en gedaan in de demo gebeurt in de volledige game ook gewoon, maar wat je niet in de demo zag is dat je ook moet ontsnappen waardoor je door de straten aan het rennen+knallen bent (plus cover).

Zeker een lange shooter, houd je wel een tijd bezig, leuke variatie voor mensen die eens wat anders dan MW3 willen spelen (tussendoortje dus).

24 uur gratis op Steam voor de geïnteresseerden.

avatar van Wlkownz
Payday: The Heist

Payday: The Heist is wat betreft concept leuk bedacht. Echter verveeld de game snel aangezien je een paar mappen hebt en het blijft herhaaldelijk. Ik heb Payday: The Heist in de PSStore gehaald voor 18 euro, met daar een gratis DLC pack bij, alleen heb ik deze pack nooit gezien... Dat is erg jammer!

Payday: The Heist gaat over het overvallen van Kluizen en banken of andere zaken waar je mensen bij moet gijzelen. Je speelt met 4 man, je kan het alleen doen en de andere drie is de PC of, je kan online.

Helaas is de game op de PS3 online dood op het moment, dit is erg jammer!

Ik geef de game toch nog een 3.5*!

avatar van Thomas83
Leuk concept en leuke levels, maar het blijft wel een beetje aanvoelen als een spel dat net zo goed een heel andere aankleding had kunnen hebben. Ik mis toch een beetje de eigen sfeer. Het is ook wat teveel dom geknal in plaats van echt plannen en, wat mij vooral leuk had geleken, een beetje sneaken en creatief zijn. De aanwezigheid van zo'n supervijand als de Bulldozer doet gelijk ook denken aan bijvoorbeeld die zombieshooters. Het speelt uiteindelijk nog best leuk maar het is toch wel teleurstellend. Een spel dat draait om bankberovingen etc. kan zoveel meer zijn.

Verder wordt de muziek al heel snel wat eentonig en vervelend en zoveel dingen hadden echt leuker uitgewerkt kunnen worden. Het gijzelaarsysteem voelt weinig uitgedacht en leuk aan bijvoorbeeld. Hoeveel leuker was het niet geweest als je bijvoorbeeld altijd de gijzelaars bij elkaar kon zetten ergens. De AI is ook wel matig moet ik zeggen. Zelfs het levelen weet niet echt te boeien omdat de unlockables niet zo bijster interessant zijn. Wel leuk is dat je vijanden kan dwingen zichzelf vast te binden nadat je ze niet dodelijk hebt verwond en je kunt schreeuwen naar iemand, met verschillende uitkomsten afhankelijk op wie je het gebruikt. Dat werkt ook goed intuïtief. Het aantal maps is wel enorm beperkt. Ook niet onbelangrijk dat schieten niet echt lekker aanvoelt. 2.5*.