Rampart (1990)

Arcade / Atari Lynx / Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / Game Boy Color / Macintosh / Nintendo Entertainment System / PC / PlayStation 3 / Sega Master System / Sega Mega Drive/Genesis / Super NES / Xbox 360
Action / Puzzle
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Tengen en Atari
Uitgegeven door Atari, Domark, Midway, Konami, Electronic Arts en Jaleco

Rampart is een mix van puzzel-, strategie- en shooter elementen. Er moet geschut geplaatst worden om een kasteel te verdedigen en op de aanvallende schepen te vuren. Dit dient net zo lang te gebeuren tot dat alle schepen naar de bodem van de zee gejaagd zijn. De schade die de schepen hebben veroorzaakt moet hierna binnen de aangegeven tijd worden gerepareerd met blokken steen in allerhande tetris-vormen. Het level is voltooid als de hele muur is gerepareerd. Naarmate de levels vorderen wordt de spanning opgevoerd. Het speelveld wordt steeds complexer, de vijanden scherper, de gegeven tijd korter en de te plaatsen blokken moeilijker. Indien een speler faalt om een nieuwe muur om zijn territorium heen te plaatsen is het spel over.

Er zijn bij deze game nog geen berichten geplaatst.