Wrath of the Black Manta (1989)

Alternatieve titel: Ninja Cop Saizou

Nintendo Entertainment System

Ontwikkeld door A.I.
Uitgegeven door Taito en Kyugo

In dit spel speel je als de black manta ninja; en neem je het op tegen hordes gangsters die verantwoordelijk zijn voor de grootschalige ontvoeringen van kinderen in New York. Onder de slachtoffers bevindt zich een goede vriend van jou, een leerling van je meester Taro. Je leert dat de grote leider El Toro achter deze wrede plannen zit en achtervolgt hem doorheen vijf verschillende landen. Je krijgt hierbij de beschikking over werpsterren, speciale ninjutsu vechttechnieken, magische toverspreuken en een methode om gangsters eerst te ondervragen. Het overgrote deel van dit spel wordt als side scroller gespeeld. Het eindlevel wijkt daar van af en is in de eerste persoon.

Holy shit, deze net weer eens gespeeld.
Vroegah echt kapot gespeeld!

Echt een klassieker in het nes tijdperk, die veelal vergeten word.

Fantastische soundtrack voor die tijd, dito moves en de boss battle’s waren ook episch!

-marco- schreef:
Vroegah echt kapot gespeeld

Ga je Gangsta? ?

Maar inderdaad, dit is echt zo'n game die door heel wat mensen over het heeft wordt gezien en om de een of andere reden nooit echt door de grote massa is opgepikt in tegenstelling tot Ninja Gaiden.

Speelde hem destijds met enige regelmaat bij een buurjongen, en eigenlijk alleen maar positieve herinneringen aan. Als ik me niet vergis lag ook de moeilijkheidsgraad net wat lager dan Ninja Gaiden wat toch net wat aangenamer was op dat moment. Of het voelde net wat 'eerlijker' aan. Ook al hoort niemand dat graag in verband met de cult status van desbetreffende game / reeks. (die, toegegeven, ook mij nog altijd na aan het hart ligt. En laten we niet vergeten dat je in de jaren '80 als jongetje van een jaar of 11-12 niet om het fenomeen Ninja heen kon. Er bestond letterlijk niets coolers. Buiten Transformers. Obviously).

Maakt me benieuw of ie verkrijgbaar is in de WiiU store. Ik zou hem nou ook best wel weer eens willen spelen, zonder mijn toevlucht tot emulatie te moeten nemen.