Wrath of the Black Manta (1989)

Alternatieve titel: Ninja Cop Saizou

Nintendo Entertainment System

Ontwikkeld door A.I.
Uitgegeven door Taito en Kyugo

In dit spel speel je als de black manta ninja; en neem je het op tegen hordes gangsters die verantwoordelijk zijn voor de grootschalige ontvoeringen van kinderen in New York. Onder de slachtoffers bevindt zich een goede vriend van jou, een leerling van je meester Taro. Je leert dat de grote leider El Toro achter deze wrede plannen zit en achtervolgt hem doorheen vijf verschillende landen. Je krijgt hierbij de beschikking over werpsterren, speciale ninjutsu vechttechnieken, magische toverspreuken en een methode om gangsters eerst te ondervragen. Het overgrote deel van dit spel wordt als side scroller gespeeld. Het eindlevel wijkt daar van af en is in de eerste persoon.