Outlaws (1997)

single player / online

Ontwikkeld door LucasArts
Uitgegeven door LucasArts, LucasFilm en Disney

James Anderson stopt als sheriff en gaat met zijn vrouw en dochter op een boerderij wonen. Als hij op een dag thuiskomt ziet hij dat zijn boerderij in brand staat, dat zijn vrouw vermoord is en dat zijn dochter ontvoerd is. Hij neemt het recht in eigen handen en gaat op zoek naar de mannen die dit op hun geweten hebben.

neo (crew)
Een shooter die je helemaal meesleurt in de sfeer van het Wilde Westen. De strakke animatie tekenstijl en de vele details zijn daarbij ook een grote meerwaarde. Neem alleen het die doodsimpele schaduwen. De muziek van Clint Bajakian is zeer behoorlijk en gecomponeerd op een manier zoals Morricone dat deed voor westerns.
Vond het een zeer verfrissend spel. 4 sterren

Mijn eerst gekochte pc spel. Inderdaad van Neo zegt, je wordt door het spel helemaal meegesleurd. Ik heb zelden zo'n soort spel meer gespeeld met een goed verhaal. De intro filmpjes zijn zeer kick. De diversiteit aan wapens en levels. En natuurlijk de muziek. MAARSHALL WHHEEREE ARREE YOUU. Een dikke 4*

Ook voor mij één van de eertse, gekochte spellen voor de PC.

Ik heb uberhaupt een zwak voor westerns en dit spel gaf dat gevoel prachtig weer; een sfeervol, simpel en grimmig verhaal met prachtige muziek en gedenkwaardige personages/eindbazen.

Vooral online veel gespeeld met een kleine maar volhardende fanbase; dikke 4,5*

avatar van Bakema NL
Wat een ongelooflijk goed spel was dit toch. Ik werd echt helemaal meegesleurd in het verhaal/de game. De muziek er bij was inderdaad ook fantastisch.
En ook online was het verdraaid grappig om te spelen. Zo worden ze niet meer gemaakt.

Ford KAduuk
Geweldige shooter. De muziek en de sfeer vond ik erg goed, maar de dialogen stalen toch wel de show. ''Don't be a fool Marshall''

Niet lang gespeeld maar de sfeer is zoals gezegd prima in dit spel. Voor de rest, niet écht speciaal maar wel fun om te spelen en zoals gezegd is de speciale tekenstijl van dit spel ook wel een pluspunt.

avatar van XPS420
Erg goede game uit mijn jeugd, het wilde westen heeft mij altijd aangesproken, dat laat zien hoe hard ruw stoffig en meedogenloos het mensen leven kan zijn dat is vaak het symbool van het wilde westen "puur overleving" erg sfeervolle game met goeden muziek de guns waren ook wel oke met soms een eindbaas die je moest verslaan.. Ik werd wel een beetje emotioneel op het einde toen ik als vader mijn dochter had gevonden van ontvoering erg ontroerde stukje is dat, maar vond het erg mooie game om weer eens gespeeld te hebben

a classic game 4.5*

avatar van playzz82
Geweldige game toen, weer eens wat anders dan doom, rise of the triad en wolfenstein.
Heerlijk western sfeertje hing erin waar ik me dagen/weken mee heb kunnen vermaken.