Counter-Strike: Global Offensive (2012)

PC / Macintosh / PlayStation 3 / Xbox 360
online

Ontwikkeld door Valve en Hidden Path
Uitgegeven door Valve

Global Offensive is een first-person shooter die in teamverband wordt gespeeld. In verschillende omgevingen nemen terroristen het op tegen de counterterroristen. Het spel bevat diverse spelmodi waaronder team objective en ranked games, waarin spelers van gelijksoortige rang tegen elkaar worden geplaatst. Naast enkele nieuwe mappen keren er ook aangepaste versies van klassieke mappen terug zoals Dust, Inferno en Aztec. Daarnaast kan je beschikken over talloze wapens waaronder de Desert Eagle, P90 en Molotov Cocktail.

avatar van dr channard
Ik had ook nog een vraagje. Kan je bijvoorbeeld een match aanmaken met twee personen. Bijvoorbeeld ik zit in het terroristenteam en bots, en een vriend zit in de counter met bots? (btw, speel dit op Xbox)

k w
Hadouken schreef:
Ja, Arms Race heet die mode volgens mij. Als je dood bent respawn je in één seconde weer.

Ja Arms Race vind ik ook de enige leuke gamemode, was ik vergeten te melden.

Die andere modes speel ik ook weleens en sta af en toe bovenaan met m'n score. Dus zo ontzettend slecht ben ik nu ook weer niet, maar ik vind het dus verschrikkelijk dat als je dood bent je moet wachtten tot zo'n rondje voorbij is. Puur persoonlijk dit.

Ik had eerlijk gezegd wat meer game modes verwacht (heb de vorige game niet gespeeld..)

Ben bang dat dit dus niet mijn soort game is.

avatar van IceTea
Dit spel is realistischer gemaakt, maar wat had ik veel meer fun met CS 1.6 en CSS! Het liep allemaal veel soepeler. Hier lijkt het net of ik Left4Dead aan het spelen ben. Het slaat helemaal nergens op en het was niet voor niets 13 euro.. blijkt dan wel weer. Waar CSS toendertijd 30 euro kostte om aan te schaffen, is deze niet eens 13 euro waard! Een verkapte L4D shooter..

Dan hebben we ook nog de match making servers.. Zo jammer! Wil iedereen op COD gaan lijken ofzo? Ik kan nu niet rustig een clan war gaan spelen, of gewoon een 1v1 spelen.

Dan vraag ik me af: Waarom moeten alle shooters zo op elkaar lijken? Games zoals SOF2, CoD1&2, CS1.6 en CSS waren juist zo goed omdat al die elementen van de games van tegenwoordig er juist NIET in zaten. Maargoed, het spel trekt weer heel veel spelers, maar de jonge generatie zijn alleen maar dit soort games gewend en weten ook niks anders, omdat 1 argument is dat de graphics lelijk zijn van vroeger.

Misschien ligt het aan mij en ben ik het gamen ontgroeid...

Zeker niet icetea.

avatar van IceTea
Rujar schreef:
Zeker niet icetea.

Hmm, wat zeker niet?

Inmiddels sterk verbeterd ten opzichte van release. Echt al een paar schitterende wedstrijden gespeeld in classic competitive (al staan daar tegenover ook een aantal dramatische, met afschuwelijke mensen in het team)

Nog nooit ( samen met 1.6 ) zon goede multiplayer ervaring gehad. Het 5on5 is een groot verslaving om te spelen. Het is wel zo dat counter strike voor de gevorderde speler is qua fps.

avatar van Maarten0402
Counter-Strike: Begonnen als een mod van Half-Life en uitgegroeid tot een memorabel en onmisbare online competitieve first person team shooter!.

CSGO: beste uit de reeks en meest denamisch/geoptimalizeerd en vloeiend!

0,5
Echt dit spel is super irritant om te spelen, je doet de hele tijd het zelfde en aimen is zo vervelend. ook geen iron sights wat het nog vervelender maakt. Ik snap niet waarom dit spel 13 euro is het heeft super veel elementen van een free to play game. Je krijgt soms kisten die je kan openen en dan zit er wat in maar raad eens, je moet sleutels kopen, hoeveel kosten die sleutels? €2,35 PER STUK. En dan betaal je voor een game waar microtransacties in voor komen.