Prey (2017)

PC / PlayStation 4 / Xbox One
single player / online

Ontwikkeld door Arkane en Blind Squirrel
Uitgegeven door Bethesda

In Prey word je wakker aan boord van het ruimtestation Talos 1. Je bent het middelpunt van een experiment om de mensheid voor altijd te veranderen - maar er is hierbij van alles mis gegaan. Het ruimtestation is overgenomen door agressieve aliens, en het is aan jou om de duistere geheimen van Talos 1 en jouw eigen geschiedenis te ontrafelen.

PsxPs2Ps3, je moet alle junk verzamelen die je kan vinden en die kogels craften in die pods. Zodra je hier een gewoonte van maakt, zit je bijna nooit zonder kogels.

GLOO gebruik je eigenlijk vooral enkel om “trappen” te maken op een muur en zo op plaatsen te komen waar je anders niet geraakt. Maar ik vind het ook leuk om vijanden ermee te “freezen” en vervolgens hun kop af te knallen met de shotgun.

avatar van PsxPs2Ps3
Cool thanks voor de tip(s)! Effe verder spelen nu, zit nog niet heel ver nu, nog maar bij Atrium.

Sinds vandaag op game pass, wel benieuwd naar deze game dus maar es proberen binnenkort

Ik kan niet om deze Prey titel heen kijken en wilde gewoon een vervolg van deel 1!.
En nu hebben we een vreemd en raar soort nieuw spel gekregen waar ik niet van genieten kan.
Ik snap jullie hoge scores niet, en volgens mij hebben jullie deel 1 nooit gespeeld of... jullie zijn meer flexibel dan mij. Ik ga gewoon deel 1 weer opnieuw spelen die was in alle opzichten uniek genoeg. En heel erg plezierig... is er een kickstarter voor een officiële deel 2?

banjo schreef:
Deel 1? Bedoel je de xbox titel met dezelfde titel van 2006? Dat was volgens mij een heel ander spel. Ik denk niet dat het de bedoeling was dat dit als deel 2 gezien zou worden. Dus misschien dat je verwachtingen gewoon verkeerd waren?

deze Prey (2006) inderdaad...
Daar zou dit een deel 2 van worden of heb ik het echt mis?.

Game reboots waar we nooit om hebben gevraagd - Niet nog een keer… | Power Unlimited - pu.nl

Dat heb je echt mis.

Zoals we in bovenstaand artikel ook nog eens lezen.

Hebben ze gewoon de naam gepakt en heeft het spel zelf er werkelijk totaal niets mee van doen.

Behalve hooguit een enigszins vergelijkbare setting.

Ik heb deze een tijdje geleden overigens ook gescoord voor vijf euro ofzo en heb er nog best wat pret mee gehad.

Vond het wel alleraardigst oerdegelijk allemaal.

Zeker voor dat bedrag.

avatar van bvonk
Vond Pret 2006 ook een goed spel maar is compleet iets anders dan dit spel. Is dus appels met peren vergelijken en dat is voor beide spellen niet eerlijk. Als er een vervolg komt hoop ik toch op het 2017 spel, hoe het heet maakt mij niet uit maar wel vervolg van verhaal/wereld.

avatar van legian
banjo schreef:
deze Prey (2006) inderdaad...
Daar zou dit een deel 2 van worden of heb ik het echt mis?.

Er is wel heel lang een vervolg in ontwikkeling geweest. Verder is het puur de naam. Ik weet nog dat deze aangekondigd werd ik aanvankelijk dacht dat er eindelijk een vervolg of reboot van kwam, maar dat bleek niet zo te zijn.

Eerlijk gezegd bevalt deze game me beter dan die uit 2006. Maar die heb ik dan ook nooit uitgespeeld (staat nog steeds in de planning). Deze heeft voor mij een ontzettend tof uitgangspunt en intrigerende wereld. Ik hoop dan ook dat Arkane hier een vervolg op gaat maken.