Birds of Steel (2012)

PlayStation 3 / Xbox 360
Flight

Ontwikkeld door Gaijin
Uitgegeven door Konami

In het spel kun je de slag om Midway, Guadalcanal en de Koraalzee in de lucht uitvechten en ben je betrokken in de beruchte aanval op Pearl Harbour. Het spel bevat acht campagnes, twintig historische missies en meerdere fictieve missies en meer dan honderd vliegtuigen van zowel de Geallieerden als de Axis.

AvMerode
Deze schijnt echt super goed te zijn met oneindig mogelijkheden.
Je kan je eigen missies ontwikkelen, er zit namelijk een zeer goede editor bij.
Game is 40 euro, op zich te doen, helemaal omdat de game oneindig is.
Wacht zelf nog heel even als ie naar 25-30 euro afprijst, want heb het nu niet echt nodig zeg maar.

Ik heb het wel nodig.

Ga hier dan ook binnenkort eens hard mee aan de slag.

Yep, lekker spelleke dus.

Soort verborgen pareltje misschien wel.

Vernam onlangs pas van het bestaan en moest 'm toen wel hebben eigenlijk.

Een kwalitatieve flight sim, dat is een uitstervend fenomeen deze dagen. En dat al helemaal in deze setting.

Vroeger veel van dit soort spellen gespeeld met de joystick op de pc, toen was dat allemaal wat vanzelfsprekender dan heden ten dage.

Altijd wel een zwak voor gehad, daarom ben ik blij dat ik dit nu heb gevonden. Misschien koop ik er wel een joystick voor, al is het andere aanbod wat dit soort games betreft dus niet echt overweldigend.

Eerste indruk is overigens erg positief. Bepaalde opties laten je een meer realistische feel beleven waardoor er zelfs nog enige uitdaging in zit om je kist in de lucht te houden en dat is nou net wat ik wil.

Deed me zelfs een beetje denken aan de Dodo uit GTA 3.

En grafisch ook erg scherp overigens.

Leuk.

En dus besloten om hiervoor de Thrustmaster T-Flight Hotas X aan te schaffen.

Game is zelfs ontworpen voor sticks en ondersteunt bovenstaande ook specifiek dus waarom niet.

Heeft echt een simulator feel over zich. Zo zijn er meer functies dan dat er knoppen op een controller zitten en kun je alles naar eigen smaak indelen en toewijzen.

En zo duur is die stick ook niet. Samen met wat ik voor de game betaalde kom ik dan op het bedrag van een full price release dus is goed te doen.

En er is natuurlijk van dezelfde makers ook nog een IL-2 Sturmovik: Birds of Prey die ongetwijfeld ook nog zeker het proberen waard is.

Zeker wel chill spelen met een geile knuppel erbij. Echt een vrijwel volwaardige flight sim dit.

Retedikke package.

Er zijn schijnbaar zelfs mensen die dit spelen met roerpedalen. Is allemaal mogelijk.

Heerlijke learning curve en voldoening bij zaken als landen als het dan gelukt is.

Wie had ooit gedacht dat dit op de ps3 mogelijk zou zijn. Ik een week geleden nog niet.