Borderlands 2 (2012)

Macintosh / Nintendo Switch / PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / PlayStation Vita / PlayStation VR / Xbox 360 / Xbox One
RPG / Shooter

Ontwikkeld door Gearbox
Uitgegeven door 2K

Vijf jaar na de gebeurtenissen in Borderlands zitten de bounty hunters met lege handen. Een man genaamd Handsome Jack strijkt met de eer van hun daden en heeft met de opbrengsten de Hyperion Corporation gekocht. Handsome Jack belooft de wereld van Pandora te ontdoen van haar sombere onderwereld. Dit is echter te mooi om waar te zijn want met somber bedoelt Jack iedereen die niet bij de Hyperion Corporation hoort waaronder vele onschuldige burgers en de vier nu-vergeten helden. Dit betekent dat een nieuw kwartet met helden het moet opnemen tegen Handsome Jack en Hyperion om een einde te brengen aan dit nieuwe dictatorschap.

avatar van Aazhyd
Naast level cap verhoging (incl skill points) is er ook uitbreiding van ammo, backpack en bank ruimte en daarnaast een compleet nieuwe speelmodus: Ultimate Vault Hunter Mode. Alle tegenstanders scalen daarin naar je eigen level.

Verder komt in mei Krieg the Psycho, een nieuw speelbaar karakter, en in juni een grote expansie, dit keer door Gearbox zelf gemaakt.

Ik heb de boel ook maar weer afgestoft.

avatar van Starmaster501
Weer een nieuwe DLC aangekondigd. Ik wacht wel met kopen tot de GOTY editie met alles erop en eraan...

avatar van Aazhyd
"Tiny Tina's Dragon Assault on Dragon Keep" heet DLC4, hij is door Gearbox ontwikkeld en groter dan de eerste DLC's. Het wordt waarschijnlijk ook de laatste DLC. Ik hoop dat ze de level cap nog optrekken naar 69.

Ik heb inmiddels 2 characters naar level 61 weten te krijgen. Maya bevalt me nog steeds het best.

DLC 4 in Juni al weer . Ik moet 2 en 3 nog steeds doen, maar ik kom er steeds niet aan toe.

avatar van Martijn
Ik heb even deel 1 geprobeerd en dat vond ik best leuk, vooral het coop gedeelte sprak mij aan. Maar deze scoort dus veel hoger dan deel 1, gewoon de eerste overslaan en hiermee beginnen?!

avatar van Aazhyd
Twee heeft veel meer diversiteit en meer mogelijkheden, maar 1 is ook prima speelbaar, hoor. Ik heb de GOTY-edition gekocht en dat was voor mij de reden om BL2 te gaan spelen. Ik heb zelf veel plezier beleefd aan Lilith's phasewalk.

Coop spelen is in BL2 wel een stuk makkelijker gemaakt, maar je moet wel oppassen voor loot ninja's als je met randoms speelt.

Manmanman, wat een verslavende game zeg, zeker met alle uitbreidingen erbij. Ik heb nog geen enkel personage op level 61 weten te krijgen (wegens personagemoeheid) maar tot zover zijn Zero en Gaige mijn favorieten. Zero vond ik eerst een slapjanus met een nutteloze action skill maar toen ik mijn punten anders verdeelde en many must fall kreeg veranderde die mening. Zo lang mogelijk in deception blijven is echt een uitdaging.

Dat doet Borderlands 2 sowieso erg goed, uitdaging bieden. Zeker in true vault hunter mode is het af en toe behoorlijk lastig in je eentje.

BoordAppel schreef:
Zo lang mogelijk in deception blijven is echt een uitdaging.

Je krijgt er zelfs een achievement voor als je het langer dan 10 seconden doet. Ik heb euh... alle 69 Steam achievements gehaald. De laatste 2 deze week. Is dat verslavend genoeg?

BoordAppel schreef:

Wacht maar tot je in Ultimate Vault Hunter Mode bent. Overigens komen er nog meer DLC's en gaat de level cap nog naar 72.

Ja, die achievement is alleen met many must fall te halen maar is dan wel weer erg eenvoudig. Je hoeft er maar één vijand voor af te maken in deception.

Iemand een goede tip om snel levels te stijgen na level 50? Ik heb het idee dat dit echt een eeuwigheid duurt.

BoordAppel schreef:

TVHM capt uit op L50. Dus als je een paar levels daarboven zit, krijg je bijna geen XP meer. De oplossing is dus in UVHM gaan spelen.

De game was heel erg leuk en zeer verslavend, jammer genoeg duurde dat maar totdat ik het maximale level bereikte met mijn Zero. Hierna was het de nodige easter eggs en bosses met je vrienden.

Ik vond jammer genoeg de Borderlands 2 wel meer missie gericht dan deel 1, simpelweg omdat je alleen naar nieuwe gebied kan worden gestuurd als daar een main quest is en omdat het RPG deel van de game minder effectief en interessant is gemaakt (Onthoud, dit is mijn mening)

Ik zou graag willen dat als je de game hebt uitgespeeld en je maximale level hebt bereikt er meer dingen waren waardoor je het spel zou blijven spelen.

Zoals altijd, leuk met vrienden, maar frustrerend als je voorop raakt in de main storyline en de bazen te moeilijk worden, en je de missie moet verlaten om vervolgens de side missions te doen, en om daarna elke vijand opnieuw te moeten vermoorden zodat je vervolgens bij de baas kan komen.

Leuk maar vond deel 1 toch leuker :/

avatar van Starmaster501
Dus, de GOTY is er binnenkort. Maar die is alsnog niet compleet? Ik lees 2 Campain DLC's? Maar er zijn er meer. Ofterwijl je krijg als nog niets compleet.

Starmaster501 schreef:

Voor zover ik weet zitten alle 4 campaign DLC's erin, evenals de overige zaken (de extra classes etc). Wat ik me wel afvroeg is of de PC editie die je in de winkel koopt via Steam loopt / te spelen is?

avatar van Starmaster501
Ja, die is via steam te spelen.

Borderlands 2 GOTY-editie bevestigd - Nieuws - InsideGamer

Volgens deze bron zitten alle 4 Campaign DLC's erin, evenals de characters Gaige en Krieg, plus UVHM pack 1. UVHM pack 2 en alles wat daarna komt zit er dus niet in. GOTY is verkrijgbaar vanaf 11 oktober en zeer de moeite waard.

Ik heb overigens zelf de PC CD versie en die draait gewoon onder Steam. Ik heb de DLC's allemaal via Steam gekregen.

GOTY edite nu op steam voor 25 euro. De vanilla voor 8 euro ofzo. Haast je, de deal loopt binnen 48 uur af.

avatar van Aazhyd
Er is alweer een nieuwe DLC: Wattle Gobbler headhunter pack. Helaas is die niet zo geweldig, de vorige was wel erg leuk. Volgende maand komt er nog eentje. En dan is het over, zo lijkt het.

3bdelilah schreef:

Klinkt inderdaad veel beter ja, ik ga 'm dan lenen van een vriend als hij er klaar mee is. Ik 'durf' het niet aan om 'm voor nieuwprijs te kopen, deel 1 heeft absoluut geen goede indruk op mij achtergelaten.

De afgelopen dagen mee bezig geweest met Zer0, level 15. Shiiiit, wat is Deception handig. Ik moet nu Roland uit handen van Hyperion redden. Tot nu toe heel vermakelijk, humor is echt heerlijk en vooral het telkens op zoek zijn naar betere loot is echt bizar verslavend. Is dit echt zo veel anders/beter/gevarieerder dan het eerste deel of heb ik die destijds niet genoeg kansen gegeven?

Tot nu toe maar twee minpuntjes: dat je niet naar elk gebied met een naam kunt fast travelen, á la Skyrim of elke RPG for that matter. Voor zover ik 't begrijp heb je dus maar één fast travel punt in één regio. En iets waar ik nu eventjes niet op kom... maar het waren er wel 2 voor mij. Hoe dan ook, ik zie mezelf dit de komende week (weken?) grijs spelen en dat betekent over 't algemeen een dikke ruim voldoende.

Ik heb net toevallig (10 minuutjes terug) mijn eerste playthrough erop zitten. (samen met vrienden, niet solo dus) Vond het geweldig - ik ben blij dat het qua setting gevarieerder is als de eerste (al wil ik die ook wel weer eens opnieuw spelen - ben nooit ver geraakt), en inderdaad, de humor en het loot collecten zijn de grote pluspunten, ook voor mij. Ik moet zeggen dat het tevens wellicht de beste co-op ervaring is die ik de laatste jaren heb gehad. Zelden zo'n plezier gehad en zo vaak gelachen als met Borderlands 2. Ik ben nu trouwens lvl 34 en we hebben ongeveer een 34 uur erop zitten. De komende weken gaan we ons in ieder geval wel bezighouden met de DLC. Ik kijk er naar uit!

[quote]3bdelilah schreef:

Sommige area's hebben meerdere fast travel punten, je moet ze even leren kennen.

3bdelilah schreef:

Wacht maar tot je many must fall hebt, dan wordt Deception pas echt leuk.

De afgelopen twee weken intensief in de wereld van Borderlands 2 gedoken en in die tijd dus de main story doorlopen + 89 side missions (hoeveel zijn het er eigenlijk? ik lees overal wat anders). Wauw, ik heb me hier echt gruwelijk goed mee vermaakt. Verschilt dit echt zoveel met het eerste deel of heb ik die destijds te vroeg afgeschreven? Ik zie mij 'm helaas niet opnieuw oppakken, vooral omdat het verhaal in dit deel (begrijpelijk) compleet wordt gespoilerd en omdat dit deel volgens zowat iedereen all-round de betere is. Weinig zin om deel 1 dan alsnog te spelen denk ik dan, helaas.

Maar zoals eerder gezegd is de humor hier vaak ge-wel-dig en werkt het 'grinden' echt heerlijk met een gezonde dosis verslaving. Wat ben ik blij dat ik Zer0 gekozen heb vanwege zijn special ability. Deception is echt onmisbaar gebleken voor mij en ik zou niet weten hoe ik me in bepaalde situaties eruit had gered als ik een andere character was. Many Must Fall is inderdaad echt retehandig.

Ik moet echt hard nadenken om tot nadelen te komen en dan heb ik er op 't moment van schrijven maar één: dat je niet naar elk ontdekt gebied kunt fast travelen, zoals zowat elke RPG. En @Aazhyd, er zijn inderdaad meerdere punten om je het gebied uit te sturen, maar niet meerdere punten die je het gebied insturen. Soms had ik een paar fetch quests bijv. waarbij ik een heel stuk moest lopen en weer het stuk terug, tot ik een fast travel point zag.

3bdelilah schreef:

Geeft wel aan hoe goed alles is gebalanceerd overigens. Zowat iedereen die ik ken zweert wel bij zijn eigen klasses en snapt niet hoe anderen voorbij dit of dat punt zijn geraakt met een van de andere keuzes. (...of althans tot ze natuurlijk overnieuw beginnen).

Met Zero kwam ik wel niet langs die witchdoctors in mijn tweede playthrough. Ze (En hun vriendjes) kregen er elke keer meer health bij dan ik er vanaf kon slopen. Maar misschien had ik net een verkeerde build of was ik net een te laag level.

Met Gauge ben ik uiteindelijk het verst gekomen. Ergens in het begin van mijn derde playthrough. Toen had ik er geen zin meer in. Omdat ik het na 200+ uur wel even genoeg vond maar ook omdat de derde playthrough wel erg moeilijk is. Maar wel goed dat dit soort shooters bestaan, van alleen die simpele on rails troep als CoD word ik niet vrolijk.

Telltale komt met een game series van Borderlands: Tales from the Borderlands:...

DarthSolidKevin schreef:

...en met eentje van Game of Thrones. Ik ben er heel erg benieuwd naar in ieder geval.

avatar van Brains
Telltale neemt wel erg veel hooi op de vork, gezien The Walking Dead deze maand ook begint en iedereen nog wacht op de 2e aflevering van The Wolf Among Us.

Desalniettemin - benieuwd naar allemaal, hoewel wel het meest naar Tales of Borderlands. Ben namelijk erg benieuwd hoe ze hier een meeslepend verhaal van gaan maken (als dat al de bedoeling is). Borderlands draait toch voornamelijk om humor, geweld en gestoordheid.

Brains schreef:
Borderlands draait toch voornamelijk om humor, geweld en gestoordheid.

Net dat is waarom ik zo er naar uitkijk. Zowel Borderlands als Game of Thrones hebben genoeg bizarre en geslepen (of kenmerkende) karakters en typetjes rondlopen om er iets moois van te maken. Ik bedoel - humor en gestoordheid heb je al in overdaad bij Sam & Max, en geweld daar hebben ze bij Walking Dead toch ook al bewezen erg bedreven in te zijn. Ik hoop voornamelijk dat je een deel van de bekende cast ook daadwerkelijk tegen het lijf loopt (met name een Tiny Tina, Dr Zed of Moxy).

avatar van Aazhyd
Ik ben nog steeds een Maya-adept, maar Zer0 speelt ook best lekker, hoor. Vooral als je wat extra skills aan je Deception kan hangen. Ik heb overigens alle karakters al een keer uitgespeeld.

En ja hoor, op 17 december komt er al weer een Headhunter pack. Hierin moet je het opnemen tegen een gigantische sneeuwpop. Echt waar.

Borderlands 2: How Marcus Saved Mercenary Day DLC Revealed - IGN

En inderdaad hebben de meeste area's maar 1 fast travel station, maar er zijn er met meer: Tundra Express en The Highlands, bijvoorbeeld. De tweede bij Tundra Express is wel een beetje verstopt.

Voor die fetch quests kan je soms de truc uithalen door te exiten als je de items te pakken hebt. Als je opnieuw het spel ingaat, dan spawn je direct bij het fast travel station. Scheelt een hoop gereis.