Borderlands 2 (2012)

Macintosh / PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / PlayStation Vita / Xbox 360 / Xbox One / PlayStation VR
RPG / Shooter

Ontwikkeld door Gearbox
Uitgegeven door 2K

Vijf jaar na de gebeurtenissen in Borderlands zitten de bounty hunters met lege handen. Een man genaamd Handsome Jack strijkt met de eer van hun daden en heeft met de opbrengsten de Hyperion Corporation gekocht. Handsome Jack belooft de wereld van Pandora te ontdoen van haar sombere onderwereld. Dit is echter te mooi om waar te zijn want met somber bedoelt Jack iedereen die niet bij de Hyperion Corporation hoort waaronder vele onschuldige burgers en de vier nu-vergeten helden. Dit betekent dat een nieuw kwartet met helden het moet opnemen tegen Handsome Jack en Hyperion om een einde te brengen aan dit nieuwe dictatorschap.