Borderlands 2 (2012)

Macintosh / Nintendo Switch / PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / PlayStation Vita / PlayStation VR / Xbox 360 / Xbox One
RPG / Shooter

Ontwikkeld door Gearbox
Uitgegeven door 2K

Vijf jaar na de gebeurtenissen in Borderlands zitten de bounty hunters met lege handen. Een man genaamd Handsome Jack strijkt met de eer van hun daden en heeft met de opbrengsten de Hyperion Corporation gekocht. Handsome Jack belooft de wereld van Pandora te ontdoen van haar sombere onderwereld. Dit is echter te mooi om waar te zijn want met somber bedoelt Jack iedereen die niet bij de Hyperion Corporation hoort waaronder vele onschuldige burgers en de vier nu-vergeten helden. Dit betekent dat een nieuw kwartet met helden het moet opnemen tegen Handsome Jack en Hyperion om een einde te brengen aan dit nieuwe dictatorschap.

avatar van Aazhyd
Klopt, TPS is een soort spin-off van 2, maar wel een heel leuke. BL2 is de beste uit de reeks. BL1 is ook heel goed, maar wat basaler dan BL2.

Als je het verhaal heel belangrijk vindt, moet je bij BL1 beginnen. Maar voor de gameplay maakt het niet uit welke je het eerste speelt. Het verhaal is niet cruciaal.

avatar van Onderhond
Dank, dat was zo'n beetje het antwoord waar ik op hoopte

Dit spel kan ik alleen maar de volle mep geven. Het aantal uren wat ik gespendeerd heb aan dit spel is extreem hoog. Heb het spel 5 keer uitgespeeld(alle keren met 4 vrienden) , waarvan 1 keer met alle side quests, en alle DLC. In al die 5 playthroughs is het spel geen enkele keer vastgelopen (knappe prestaties voor zo'n groot spel)
Dit deel vind ik ook een paar klasse beter dan deel 3.

Was ook de eerste looter-shooter die ik ooit gespeeld heb en een fijnere kennismaking met het gènre had ik me niet kunnen wensen. De opties qua upgraden zijn eindeloos. Ook het vinden van de beste gear en legendary wapens , is 1 van de meeste verslavende bezigheid. Graphics hebben ook zijn charme.

Helaas is mijn geheugenkaart van mij PS4 kapot gegaan. Dit weerhou me ervan om de platinum trophy binnen te harken.

Borderlands 2 een hele poos terug uitgespeeld, maar nog geen review geschreven, omdat ik nog niet door alle DLC heen was. Maar de DLC waar ik nu in zit was zo super gaar dat ik het spel lange tijd heb laten liggen en nu wilde ik het even oppakken, weer maar nah.

Sowieso heb ik een beetje een haat/liefde verhouding met Borderlands 2. De gunplay is fantastisch en de variatie aan guns ook. Echter is het MMORPG model echt tergend inmiddels. Fetch quest na fetch quest na fetch quest. De main mission zijn tof en bevatten veel humor, maar alles daaromheen is vooral herhaling.

Main missie in dungeon > eindelijk dungeon klaar na 2 uur > fetch quest in dezelfde dungeon.

Dat mag echt zoveel beter. Dan is de Scarlet Booty DLC wel een leuke uitbreiding en Campaign of Carnage ook als je alle side content skipped. De Big Game Hunt DLC was echter zo inspiratieloos met vreselijke mobs dat het wel ff klaar is. Die andere 2 DLC's komen later wel. (Tiny Tina omdat dat volgens iedereen de beste DLC ooit is en Commander Lilith omdat het een inleiding is naar BL3).