LittleBigPlanet (2012)

PlayStation Vita

Ontwikkeld door Double Eleven en Tarsier

Neem Sackboy opnieuw mee op een avontuur dat aan je eigen fantasie is ontsproten. Ga op verkenning in een wereld boordevol klassieke LittleBigPlanet ongein en maak kennis met de nieuwe op aanraking gebaseerde minigames. Verzamel stickers, style je Sackboy en creeer je eigen meesterwerken welke je kunt delen met vrienden over de hele wereld.

avatar van GameEvolutie
Hallo gaat iemand deze nog kopen of ben ik de enige op de wereld die een vita heeft?:P

avatar van ilovePS3
ik koop binnekort een psvita, de bundel met lbp erin nog even sparen

Vita is me nog te duur, onder de 200 en den deze gaat een vita halen, en deze LBP.

Geweldig spel en ziet er mooi uit. Volgens mij doet hij niet onder voor de consoleversies, in ieder geval grafisch niet en de mogelijkheden lijken op het eerste gezicht zelfs uitgebreider door het touchscreen. Ik heb hem pas een dag gespeeld, maar wel meteen een aantal uren achter elkaar, want ik kon niet meer stoppen. De touchscreen-mogelijkheden voegen echt wat toe en het aantal levels dat de community toevoegt, is eindeloos en gaat maar door. Je kan de levels thuis met wifi downloaden en opslaan op je geheugenkaart zodat je ze ook onderweg kan spelen.

Ik vind hem zelfs beter dan de 2 op de ps3!

dat had ik ook al van 1 naar psp naar 2, vooral de controls worden steeds beter, en dat had eigenlijk al vanaf 1 beter kunnen zijn.

Ik hoor wel vaker dat de controls in deel één wat 'floaty' zijn, en dat dit nu een stuk minder is, maar ik heb het verschil nooit echt gemerkt.

Littlebigplanet Vita heeft wel al mijn verwachtingen overtroffen - en is een pak beter dan deel twee voor de PS3. Niet te min door de ingenieuze manier waarop de touchscreen en het backpad worden toegepast. Maar ook de levels zijn weer terug op het niveau van het eerste deel. Een hele verbetering ten opzichte van de vaak onoverzichtelijke en met allerlei features volgepropte levels uit twee. Petje af voor twee relatief kleine studio's om misschien wel de beste LittleBigPlanet af te leveren - zo niet, dan in ieder geval de meeste complete.