Resistance: Burning Skies (2012)

PlayStation Vita

Ontwikkeld door Nihilistic

Het verhaal speelt zich af op Ellis Island in het jaar 1951. De Chimera zijn de oostkust van de Verenigde Staten binnengevallen. Je ontwaakt als een brandweerman genaamd Tom Riley. Samen met andere mensen meng je je in de strijd en verzet je je tegen de inval van de Chimera. De wereld is ondergedompeld in chaos en je drang om te overleven is groot.

avatar van GameEvolutie
Eerste level uitgespeeld en ik moet zeggen dat het me zeker goed bevalt!

avatar van Toni G
Ondertussen heb ik het wel gehad met Resistance...

avatar van GameEvolutie
Tja om even terug te komen op mijn vorige bericht het verhaal is erg kort,
verder is gameplay wel in orde, geweren zijn erg vet, verhaal is best wel standaard.

Ik heb het gevoel dat ze echt veel meer uit een shooter kunnen halen op de ps vita!
Daarom hoop ik dat Call of duty: Declasified beter uitgewerkt wordt aangezien het van de zelfde makers is.

Ik moet zeggen dat de game me ontzettend meegevallen is. Mijn verwachtingen lagen niet al te hoog. De reviews zijn ook nogal verdeelt. Ik begrijp echter niet waar die dikke onvoldoendes vandaan komen. Misschien eerder een collectief gevalletje van Nihilistic ervan langs geven. Want die studio leek voor BO:D al niets meer goed te kunnen doen. Het is best een vermakelijke shooter. Jammer genoeg wat aan de korte kant. Spel telt zes hoofdstukken waar je met een ruim uurtje per hoofdstuk doorheen bent.

Prima controls. Heerlijk om eindelijk eens een handheld FPS met dual analog te kunnen spelen. Gebruik van de touch controls was ook wel aardig. Enkel het sprinten kost wat gewenning. En het openen van deuren... wanneer je er net iets te ver vanaf staat vuur je, in plaats van de deur te openen je secondary weapon af.

Wel zonde dat de tussenfilmpjes slecht van kwaliteit zijn. Niet de presentatie, maar de compressie. De filmpjes zijn erg stijlvol, maar zitten helaas voor artifacts. Waarom zo'n waardeloze compressie?!

Verder bevat de game alles wat je van een Resistance game mag verwachten. En doet het dit in mijn ogen beter dan Resistance 3.

Dit game is zeker en vast niet slecht. Reden waarom de reviews waarschijnlijk niet al te best zijn is het gedrag van de tegenstanders, met soms een abominabel slechte KI en vermoedelijk ook de graphics, verzicht is erg beperkt en de achtergronden zijn vaak redelijk leeg. Maar voor mij persoonlijk is het zeker een leuk vertier, ik vind dat de 50's sfeer goed opgevangen wordt en het gebeuren heeft wel een beetje een mysterieus vleugje.

Spel is voor de doorsnee (shooter)-speler vermoedelijk niet al te moeijlijk maar ik heb tot nu toe al menige momenten gehad die ik tig keren moest herspelen, en 1 keer heb ik uit frustratie het spelniveau even op easy gezet om door te geraken. Een bonus is dat platinum zeer gemakkelijk te halen is, gewoon spel uitspelen en eventueel nog een paar kills herdoen en even 1 match online spelen en het is gefixt. Ik ben nu einde level 4 en hoop dat er niet meer te veel frustrerende momenten zijn.

Misschien maar toch beter in easy mode verder spelen (einde level 4 duurde me te lang), zo heb ik er meer plezier aan. En ja, ik heb een duidelijk standpunt wat betreft het debat hoe moeilijk moeten spellen zijn, ik hou van een uitdaging (zie everybody's golf) maar heb minder goesting iets 40-keer te herspelen om verder te geraken, dan ben ik meer voor story dan voor uitdaging.

De demo destijds gespeeld op de vita, best vermakelijk maar 50 euro voor deze game is teveel. Ik begrijp dat ie nu voor ca 13 euro is aan te schaffen. Dat is nog wel de moeite waard en gezien de verhalen hierboven moet ik dat binnenkort maar eens gaan doen

Ik heb 'm voor 5 euro gekocht en helemaal geen spijt, speelt zich beter dan menige titel die veel hogere scores krijgt. Nu met de laatste boss-battle bezig en daar moet ik wel even op mijn tanden voor bijten.

[edit] ...en... afgespeeld. Laatste baas een uur moeten proberen terwijl het eigenlijke gevecht geen 5 minuten duurt. Al bij al een goed spel met hier of daar wat nadeeltjes maar het belangrijkste blijft overeind, en dat is het spelplezier. Al bij al geen slechte aanschaf voor 5 euro.

5 euro? Waar?

In elke Saturn in Duitsland, spel is dan wel in het Duits, maar dat viel al bij al nog mee. Enkel de cut-scenes, en zo wereldschokkend belangrijk zijn die ook niet. Ook platinum binnen nu, na 8 uur spelen, snelste platinum ooit (slechts mijn 2de ).