Dishonored (2012)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Xbox One / PlayStation 4

Ontwikkeld door Arkane
Uitgegeven door Bethesda

Dunwall, de hoofdstad van Gristol, kampt met snel uitbreidende rattenpest. De keizerin Jessamine Kaldwin stuurt de Lord Protector, haar persoonlijke bodyguard, Corvo Attano naar de omringende eilanden van The Isles om hulp te vragen. Corvo keert echter twee dagen te vroeg terug met slecht nieuws: Dunwall wordt geïsoleerd van de buitenwereld tot de pestepidemie is afgelopen. Op dat moment komen plotseling huurmoordenaars tevoorschijn die de keizerin vermoorden en haar dochter, Emily, ontvoeren. Corvo wordt voor deze daad opgepakt, en op de nacht van zijn executie kan hij ontsnappen. Dan begint zijn reis naar antwoorden, een reis die alle medeplichtigen aan het licht brengt. Beweeg ongehoord en ongezien voort van schaduw naar schaduw zonder ook maar iemand aan te raken, of laat een lange spoor achter van vernieling en bloed. Gerechtigheid of wraak? De keuze is aan jou.

avatar van dave
Zal wellicht de eerste PS3 title zijn die ik zal aanschaffen sinds 'Arkham City'. Ziet er zeer boeiend uit.

Release Date nog 'TBA'.

Pfffff, wat een trailer!!

Game om in de gaten te houden!!

Direct op mijn wishlist geplaatst

avatar van ibendb
Wat betekent "TBA"?
Trouwens, deze wil ik ook wel.

ibendb schreef:
Wat betekent "TBA"?

Are u for real?

To Be Announced

Het is wel eg sfeervol, ben benieuwd. De tijd manipuleren is wel weer iets nieuws.

avatar van ibendb
-marco- schreef:

Are u for real?

To Be Announced

Sorry, ik ken niks van afkortingen.

avatar van noander
hij komt dit jaar nog uit 2012 !!!

Game van het jaar! Wat een vette game gaat dit worden!

Laatste trailers vielen me juist wat tegen

Dit is Hitman in het kwadraat. Eindeloos veel mogelijkheden en gadgets om je target uit te schakelen. Dit is echt een game wat iets nieuws brengt in de jaren waarin veel games op elkaar lijken.

Dishonored - IGN Video Preview - YouTube

Ziet er erg cool uit!

avatar van dr channard
Wow ...
Samen met de nieuwe Hitman en Assassin's Creed... HEBBEN !

avatar van dr channard
Deze game heeft al mooie reviews

avatar van AvMerode
Had hier vorig jaar al zin in, en nu met goede review scores en dat er word gezegd dat er veel replay-value inzit, heb ik er helemaal zin in.
Video's zagen er ook goed uit met de vrije keuze die je hebt.
Arx Fatalis levert dan ook altijd goed werk af, dus had ook goede reviews en scores verwacht, al had ik niet zulke goede reviews en score verwacht.
Dit word een game die ik zowel op mijn hp pc als op mijn oudere pc (aangesloten op 42-inch tv) ga installeren en spelen. Ga er veel tijd aan besteden in ieder geval.

avatar van milannn
Ziet er goed uit en ik zal hem zeker kopen als ie wat goedkoper is. Stealth vind ik sowieso altijd leuk, alleen ben ik niet gek van de setting en ik zal hem dus ook niet direct kopen.
Er wordt volgens mij trouwens weinig aan marketing gedaan voor deze game, in Nederland in ieder geval. Naar mijn idee kennen niet veel mensen hier dit spel. Misschien zit ik ernaast, maar ik ben zeker benieuwd naar de verkoopcijfers.

Pastichio Rocker
99/100 op BitTech.net. Must-have dus.

Deze ga ik denk ik dit weekend ook maar eens even aanschaffen. Zat eigenlijk heel erg naar AC 3 uit te kijken maar die kan geloof ik nog wel even wachten.

Enigszins vergelijkbare thema's en deze lijkt het zelfs nog wat interessanter te doen ook.

Waar ik meestal ga hadden ze hem al voor de ps3.

Heb 'm dus maar even meegenomen.

Heerlijk kunstzinnig cartoonesk stijltje heeft het.

Het is duidelijk dat hier met veel zorg is gepoogd om iets unieks neer te zetten.

En dat is volgens mij heel aardig gelukt.

hoe is de besturing ?
die was niet 100% geloof ik..

Ik heb er niks op aan te merken in ieder geval.

Gewoon wat je mag verwachten van een first person game die een speelstijl als deze hanteert, zou niet weten wat er mis mee is.

Interessant is trouwens dat het spel je als het ware bestraft voor het gebruik van buitensporig geweld door middel van een stad die dan steeds meer begint te freaken.

Heb zelf om deze reden er maar voor gekozen om zo non-lethal als mogelijk te spelen.

Is nog niet altijd even makkelijk.

Het doet mij overigens ook erg denken aan Thief, en ik zal vast niet de enige zijn.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Hoe is de melee bij deze game? Simpel hakwerk of komt er wat meer bij kijken?

Blocken en counter attacks zijn er wel maar erg diepgaand is het verder niet.

Is wel enigszins vergelijkbaar met Skyrim denk ik.

Wat misschien wel een klein beetje tegenvalt is dat de game dus niet echt freeroam is. Het volgt een lineaire missie structuur en een man met een bootje brengt je steeds naar de locatie. Je kan dus nooit echt vrij rondlopen door de stad.

avatar van AvMerode
Zeer sfeerrijke stealth/action/sci-fi fantasy game dat weer eens even wat anders is dan het standaard shooter/adventure gedoe dat we tegenwoordig voorgeschoteld krijgen.
Game doet me totaal niet aan skyrim denken, al voelt het looten en het gebruik van magie zo'n beetje wel hetzelfde aan.
Game past prima in het rijtje thuis bij Deus Ex, Singularity, Wolfenstein, The Darkness en Bioshock etc.
Maar Dishonored vind ik persoonlijk veel sfeerrijker en de mogelijkheid om stealth te gebruiken is een groot pluspunt.
De graphics op mijn HP quad core i7 machine met Ati 6850HD (1920x1080 op high tot ultra) zijn bloedmooi en de cartoon style graphics zijn precies goed.
Lekkere graphics, lekkere sfeer en verslavende game-play naar mijn mening.
Ik ben zelf liefhebber van lineaire game-play, maar je hebt wel vrijheid in hoe je de game-play benaderd.
Het is geen free roam vrijheid zoals skyrim, maar vrijheid in lineaire levels.
Als je een stealth liefhebber bent zoals mij, dan zul je deze heel erg waarderen.
Helemaal omdat je de levels op je eigen manier elke keer weer anders kunt benaderen. (replay-value)
Denk aan Hitman en Deus Ex, maar dan iets dieper uitgewerkt. (naar mijn mening)
Ik zou wel zeggen, zet hem op hard in plaats van normal om echt in pure stealth te werken.

Superpowers, stealth, sword & pistol combat en WW1/Middeleeuwen achtige sfeer (moeilijk uit te leggen) gecombineerd maken het een geweldige en unieke game naar mijn mening.
Zelfs mijn vader (50 jaar oud) vind Dishonored leuk en die speelt grotendeels alleen maar world of tanks omdat ie shooters en andere games van tegenwoordig maar niks vind.
Dus als mijn pa dit mooi vind, dan moet dit wel een heel goed spel zijn.

Hou je van stealth en sfeer, dan moet je hem gewoon aanschaffen. (zelfs voor de volle pond)
Ikzelf heb de skidrow versie met reloaded fix, maar misschien dat ik hem ook nog wel aanschaf vanwege steam achievements of ps3 versie met trophies.
Ja dit is de Deus Ex: Human Revolution killer (bedoel hiermee dat Dishonored beter is) voor mij, absoluut.

raffael77
game play trailer ziet er geweldig uit en dat sfeertje is echt nice!

SvV_Ying
Net voor de PC gehaald. Ga er zo mee beginnen, ben benieuwd. Doet me een beetje denken aan BioShock en dat vond ik prima games.

avatar van Ricxz92
Geweldige game tot nu toe, een mooie combinatie van Thief/BioShock. Controls voelt erg goed aan met keyboard+muis. De leveldesign doet me ook erg aan Deus Ex en Hitman met de verschillende mogelijkheden je hebt om tegenstanders te benaderen, om ze uit te schakelen of juist niet natuurlijk. Ook al is de aantal verschillende wapens nogal beperkt helaas. De PC-port is btw uitstekend alleen de FOV is maximaal 85, maar dat is makkelijk te verhogen met Flawless Widescreen.

Gaat op mijn lijst `nog aan te schaffen´

Gisteren begonnen, maar ben nog niet helemaal overtuigd voorlopig. Vind de AI nog niet altijd even denderend en ook grafisch valt het me tegen (alhoewel dat niet het belangrijkste is).