Alone in the Dark 2 (1994)

Alternatieve titels: Alone in the Dark 2: Jack is Back | Alone in the Dark 2: One-Eyed Jack's Revenge

3DO / Macintosh / PC / PlayStation / Sega Saturn

Ontwikkeld door Infogrames
Uitgegeven door Infogrames, Electronic Arts en Interplay

Kerstavond 1924, enkele jaren na zijn nacht alleen in het donker, ontvangt Edward Carnby een telegram van zijn vriend Ted. Een meisje met de naam Grace is gekidnapt door ene One Eyed Jack. Ted wil haar bevrijden en zegt dat Carnby hem gerust een handje mag komen toesteken. Ted besluit echter niet te wachten op versterking en betreedt het huis op de klippen van Hell's Kitchen alleen... in de intro zien we dat die vergissing fatale gevolgen heeft.

Veruit de beste van de Alone in the Dark serie. Met raadsels die met wat slim denkwerk wel op te lossen waren. Met een vriendje uren aan gezeten. Heel spannend om langzaam dat huis binnen te dringen je te verdiepen in de mythe rondom de bewoners.

Ondanks dat primitieve graphics toch een prachtig decor. Je zou gewoon zelf in dat grote huis willen wonen en je gangsterbende runnen.