Alley Cat (1984)

PC / Atari 400/800/XL/XE

Ontwikkeld door Synapse
Uitgegeven door IBM

Je bent een kat in een steeg en je taak is het mijden van honden en objecten die mensen uit ramen gooien. Voor extra punten moet je bovendien in appartementen van mensen springen en verscheidene "missies" volbrengen, zoals een vogel vangen of muizen achtervolgen.

gerwinf
Alley cat was de eerste game die ik had voor mn cga pc (een headstart explorer). Eindeloos veel gespeeld toen. Het spel is trouwens abandonware en dus gratis te downloaden als je het uit nostalgische redenen nog eens wilt spelen.

avatar van psychonaatje
Alley Cat! Gaaf, maar behoorlijk lastig. Het is eigenlijk een verzameling minigames, maar om uberhaupt bij die minigames te komen, was soms al een hele opgave. Dan kwam er weer zo'n razende hond voorbij of was er een bezem die je er niet doorliet of muizen die je van de waslijn gooiden.
Die minigames waren ook behoorlijk frustrerend. Je moest een vogel vangen die uit het raam kon vliegen, of in een gigantische vissenkom zwemmen en alle vis opeten zonder te verdrinken of door elektrische stroompjes te worden geraakt, of bij een poes komen zonder te vallen over doorgeschoten hartjes, geraakt te worden door pijlen van de cupido's of verjaagd te worden door andere katten. Tja, het leven van een straatkat gaat duidelijk niet over rozen.

avatar van HiLL
Wow! Dit heb ik ook nog gespeeld. Inderdaad vrij lastig maar ook erg leuk!

avatar van Tommeh
Prachtspel!

Dit was echt een leuk spel. Leuk mini game inderdaad!

Ouderwets en simpel spel om een beetje tussendoor te spelen. Leuke opzet die kat in een achterbuurt met vuilnisbakken, schuttingen, waslijnen en loslopende honden.

Die katten die uit vuilnisbakken kwamen vond ik wel grappig.