New Super Mario Bros. (2006)

Nintendo DS / Nintendo Wii U

Ontwikkeld door Nintendo

De belangrijkste elementen uit de oude Mario-spellen zijn in het spel terug te vinden. Nog steeds vind je power ups door met je hoofd tegen stenen blokken aan te springen en ook moet je nog steeds op je tegenstanders springen om ze te verslaan. Het camerapunt is van de zijkant en je begint als Mario met een normaal postuur. Eén soort power-up veranderd Mario tijdelijk in een reus, en daarmee kun je alles wat op zijn pad komt slopen.

hellboy.ray
Voor mij was dit eindelijk weer eens een Mario Bros
zoals ik het altijd graag speelde.
Dit was gewoon weer old school Mario met een moderne twist.

avatar van youngtick
een goeie game en leuk om het te spelen

avatar van Brains
Poeh, dit is toch even schrikken. In een positieve zin dan heh .
Altijd in de vakantietijd wordt de handheld hier in huis weer uit het stof getrokken, momenteel is dat de Nintendo DS, en worden er een paar nieuwe spelletjes gekocht voor de lange reistijd. Waaronder dus deze.
Natuurlijk moet alles even getest worden, maar ik ben bang dat ik deze al heb uitgespeeld voordat de vakantie voor mij begint.
Ik was gelijk verslaafd, wat heerlijk is het om meer eens een Mario game te spelen met dat retro ouderwetse mario gevoel. Ik heb nog maar een paar levels gespeeld, maar volgens mij is dit helemaal toppie.

shadowmaster100
wel leuk,maar ik heb er een beetje genoeg van.

mario galaxy,mario in space,mario the PIMP,mario galaxy 2,mario under the table,mario above the table,mario on the table,,,,gaat maar door.

maar ja ,zo te zien vinden mensen het leuk.

dan kan ik alleen maar veel plezier wensen.

avatar van Starmaster501
shadowmaster100 schreef:
wel leuk,maar ik heb er een beetje genoeg van.

maar ja ,zo te zien vinden mensen het leuk.

dan kan ik alleen maar veel plezier wensen.

Klopt die mario spellen blijven gewoon leuk, daarom is het voor ons geen probleem.

avatar van wiiplayer
Ben van plan deze te kopen voor de vakantie.

Tom De Haas
Ik heb vroeger als kleine jongen op de nintendo Super mario gespeeld en was meteen verslaafd aan dit leuke onderhoudende en uitdagende spel, en ik heb dus nu de nintendo ds versie gekocht, maar over het algemeen ben ik niet zo'n gamer dus ben ik er nog niet achter hoe ik de werelden 4 en 7 open krijg ik ben wel al in wereld acht en heb die ook helemaal uitgespeeld. Het kan zijn dat het is omdat ik niet alle coins heb verzameld. Zou iemand mij hier een prive bericht over willen sturen? alvast bedankt

avatar van wiiplayer
Ja, ik moet ook ff kijken hoe ik world 4 open krijg!

Heil internet

avatar van wiiplayer
Zoals verwacht een top game! Zeker weten een must have voor de Nintendo DS. Ik heb het oude Mario gevoel weer helemaal herleefd. Ik had deze expres bewaard voor de vakantie en deed expres nog rustig aan zodat ik hem niet te snel uit zou spelen, want het is opzich geen lang spel. Ik vond vooral het eerste level uit de game leuk, dat je kennis maakt met Mega Mario. Verder was het ook wel grappig dat je World 4 en 7 moest unlocken en dat World 8 langer ging duren dan dat het vanaf het begin leek.

Gewoon een must have als je een DS hebt!

avatar van wolly
dit is toch wel een topper

JVT
wat een geweldig spel toch!!! trek em telkens weer opnieuw uit de kast om deze weer maar eens uit te spelen. Die mario sfeer is gewoon zo geweldig 4.5*

avatar van wolff
leuke game met interessante minigames.

avatar van Cassevis
wolff schreef:
leuke game met interessante minigames.

Interessant?

avatar van wolly
bowser eindbaas muziekjes zijn echt cool

avatar van wolly
ik heb echt zin om deze game te spelen, ik ga voor alle munten

wiiplayer schreef:
Ja, ik moet ook ff kijken hoe ik world 4 open krijg!

Heil internet

Heil het brein

avatar van wolff
Cassevis schreef:

Interessant?

Laat ik 'leuk' zeggen

nu nog een fps shooter maken van mario

YouTube - ‪3D First Person Mario‬‏

Ik ben er net aan begonnen, zit nu in wereld 5 en ik blijf maar genieten, alles wat in een mario game hoort te zitten, en dan dat nog extra dus, vooralsnog een perfecte score, en eerlijk gezegd denk ik dat die ook nog wel zal blijven staan. Ik ben opnieuw verslaafd geraakt aan de universum van Mario _0_ hulde

avatar van Cool Gamers
Het blijft een vermakelijke game, ookal heb ik het uitgespeeld.
De werelden zijn origineel, de moeilijksheidgraad is goed.
Een van de beste Mario games.

Dikke 4*

avatar van Mitchel
Blijft één van de betere DS games.
Eigenlijk horen dit soort spellen gewoon op een groot scherm te worden gespeeld.

4 sterren!

Toen het nog te behappen was.

Ja deze was best lagge.

Hierna hadden ze het stijltje weer overboord moeten gooien zoals ze tot dan toe altijd deden.

Elke nieuwe Mario een geheel eigen identiteit.

Misschien dat met U op de Switch de saga dan toch eindelijk ten einde komt en ze nog eens weten te verrassen met een nieuwe 'new' 2d Super Mario.

Zou leuk zijn.