Journey to Silius (1990)

Alternatieve titel: Rough World

Nintendo Entertainment System

Ontwikkeld door Tokai en SunSoft
Uitgegeven door SunSoft

Het is het jaar 0373 van de nieuwe ruimte kalender. Overbevolking heeft er toe geleid dat emigratie naar ruimtekolonies steeds meer toeneemt. Jay McCray, de zoon van een wetenschapper die kolonie #428 in het Silius Solar System beheerd, bereid zich voor om daar naartoe te verhuizen om vervolgens in de voetsporen van zijn vader te treden. Het ruimtestation wordt echter onverwacht verwoest door een explosie, waardoor het complete research team omkomt en alle data aan boord wordt vernietigd. In het huis van zijn vader ontdekt Jay een floppy disk, met daarop alle plannen van de kolonie en daarnaast nog een persoonlijke boodschap aan hem van zijn vader. In deze boodschap vraagt hij Jay om de plannen voort te zetten als terroristen er in slagen de kolonie op te blazen. Om de plannen van de kolonie te beschermen en tegelijkertijd zijn vader te wreken, begint Jay aan een strijd tegen de terroristen.