Disney Universe (2011)

Macintosh / Nintendo Wii / PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Disney
Uitgegeven door Disney

Verkleed je als een van je favoriete Disney personages en ga op avontuur. Hierbij moeten krachtige vijanden worden verslagen en puzzels worden opgelost om het universum te redden. Kies uit meer dan veertig klassieke en hedendaagse Disney-kostuums, waaronder: Alice uit Alice in Wonderland, Mike uit Monsters Inc. of Stitch. Het spel bevat zes werelden die zijn geinspireerd op Disney en Pixar films. In elke wereld dien je een verhaallijn te volbrengen welke in lijn is met de film.

avatar van Onderhond
De cover doet het spel in ieder geval geen eer aan. Je kan van Disney zeggen wat je wil, de games die ze (laten) maken zijn tegenwoordig meer dan wat simpele license knock-offs. Erg mooi, gedetailleerd en vlot spel dit. Moeilijkheidsgraad ligt erg laag, maar genoeg te doen en te verzamelen zodat het niet echt een probleem is.