Mario Party 9 (2012)

Nintendo Wii
Party

Ontwikkeld door Nintendo

In dit deel moeten spelers niet individueel, maar gezamenlijk over een bord heen reizen. Ze nemen samen plaats in een auto waarbij elke speler om de beurt gooit. Wie, tegen de tijd dat het einde van het bord is bereikt, de meeste ministerren heeft wint!

Heb geen Wii maar dit is wel het enige spel waar ik een Wii voor zou willen kopen, speelde het vroeger zovaak mario party 1&2

Taken
Deeltje acht wie een klein beetje tegen, daarom kijk ik extra uit naar dit deel 4 jaar wachten is erg lang

Deze wil ik kopen!
Alleen een beetje laat voor mijn verjaardag!

avatar van Cassevis
Nooit iets met Mario Party gehad. Deze trekt me ook niet echt.

avatar van Princess Piranha
Deze lijkt mij eigenlijk wel weer leuk! Redelijk nieuw concept. Ga het alleen nog niet kopen, geef andere games voorrang op dit moment. : )

Wanneer komt hij uit?

Vandaag

Taken
Niet kopen mensen niet kopen wat een teleurstelling !!!

Taken schreef:
Niet kopen mensen niet kopen wat een teleurstelling !!!

Want?

Taken
Komt nog het is niet meer de game die het was hoe spijtig het ook is deze game is ruk !

avatar van Cassevis
Ooit van interpunctie gehoord?
Haha
Maar ik snap het.

avatar van bettafish14
1,5
niet kopen,
dit spel is echt saai, je zit met ze alle in één karretje en kan niet zoals bij andere party delen je eigen pad kiezen, tis één baan.
en de sterren verdienen is ook niet op een leuke manier ze liggen in groepjes van 3/5/10 op de baan je hoeft er niks voor te doen.
je hoeft niet na te denken zoals bij party 8, tis gewoon dobbelsteen gooien en je gaat en voor de rest niks en een paar minigames.

oké, dat geeft al een beter beeld over het spel

avatar van jerom1234
Ik heb geen enkele party (alleen Wii Party).
Ik wil graag Mario Party voor de wii. Welke moet ik kopen? 8 of 9?

Taken
Je kan het beste de deel 5 tm 7 op de Gamecube kopen, van deel 8 heb ik heel veel plezier gehad maar niet zoveel zoals op de Gamecube !

avatar van Princess Piranha
Ik vind dit juist wel weer verfrissend. Zo goed als Mario Party 1, 2 en 3 zijn de games nooit meer geweest. Dus ik vind dit eigenlijk wel goed, even iets anders proberen. Daarnaast kan je nog best wat nadenken met de verschillende dobbelstenen. Mijn vriend en ik hebben de andere twee computerspelers lekker kunnen stangen (...en elkaar. Haha)

Mini-games zijn ook weer leuk. Het hangt allemaal goed samen. Grootste minpunt vind ik de muziek. Wat ongelooflijk saai en totaal niet pakkend.

avatar van Evil Eye
0,5
Slechtste mario party ooit gefabriceerd, voor mij geen party met deze mario Ik dacht dat de vorige 8 niet slechter konden... ik ben daarin wel verbaasd dat dit wel mogelijk was. Ergens toch knap van Nintendo. Innovatie indeed. De grote vraag: kan het NOG slechter?

Haha!

SouthParkFan
Toch wel komisch dat Mario Party in de top 250 staat,en Mario Party 9 in de flop. Rabarber.

avatar van bettafish14
1,5
SouthParkFan schreef:

Nouja in de flop hoort ie ook weer niet , maar dit spel is gewoon niet zo leuk als de andere, je hebt geen vrijheid, je bent afhankelijk van de rest, ook de manier om sterren te winnen stelt niks voor. In de andere mario party's moest je er ook echt wat voor doen.

Ik vond het eigenlijk best een aardig spel - het tempo ligt wat hoger, je speelt niet iedere ronde een mini-game en net omdat je met zijn allen in een karretje zit wordt hier het gebruik van diverse dobbelstenen weer wat interessanter en strategischer. Verder vind ik ook de boss battles eigenlijk wel een leuke toevoeging. Ik vind het niet de beste uit de reeks (denkelijk zijn 5 en 6 dat voor mij), maar toch ook niet de slechtste. Wel ben ik benieuwd naar een voortzetting op de Wii U - in de hoop dat er ook op een leuke manier gebruik wordt gemaakt van de pad.

Laat me weten als ge zo iets de volgende keer speelt in groep

avatar van GameGirl Expert
Nog nooit gespeeld maar ik heb er een poster van en het lijkt mij leuk

avatar van Mitchel
Toch wel erg jammer hoor dat idee van die auto.
MP1-8 waren erg leuk, maar de keuze van de auto vind ik maar niks.
MP10 sla ik dan maar over aangezien ik in MP9 erg teleurgesteld was.

2,5 sterren en dan geef ik ze het voordeel van de twijfel.

Na 4 borden gedaan te hebben is de lol is er wel vanaf. Dit is inderdaad de minste Mario Party (die ik tot zover gedaan heb). De nieuwe regels zijn gewoon niet leuk en hangen veel teveel van geluk af. Voor mijn gevoel bestaat zeker 75% van winnen uit dobbelstenen gooien en hopen op het beste; je kunt alle minigames hard winnen en alsnog een goede kans hebben om te verliezen door slecht te gooien. Gewoon gooien, gooien, gooien, met soms een minigame waarvan de uitslag niet al teveel uitmaakt. Het is niet ongekend dat tegenstanders door geluk steeds goede dobbelstenen krijgen, lopen over grote aantallen ministerren of gematst worden door Bowser. Hierdoor voelde dit meer als een soort Ganzenborden dan dat er veel vaardigheden gevraagd werden.

Weg zijn de leuke borden met diverse paden, handige items of de leuke manieren om je tegenstanders dwars te zitten. Samen één kar delen beperkt je teveel in je opties. Zelfs winnen voelde unsatisfying, wetende dat geluk met de dobbelstenen (of willekeurige ongein op het bord) je meer hielp dan tactische keuzes of goed presteren in minigames. Dit kar-systeem had leuk kunnen zijn als een bonus mode, maar niet als vervanger voor de hoofdgame.

Maar goed, zeggen dat de game “dikke troep is zonder goede aspecten” zou een overdrijving zijn. De minigames zijn namelijk goed. Sterker zelfs: ze waren uitzonderlijk leuk. Bijna geen 1 die ik vervelend vond om te doen en ik was altijd nieuwsgierig naar nieuwe minigames. Deze minigames samen zetten met borden van deel 1 of 2 zou een goede combinatie zijn geweest. Grafisch is deze Mario Party wederom fijn. Hoewel qua gameplay de borden niet leuk waren, zagen ze er wel levendig & kleurrijk uit. Mario Party 9 is, in dat opzicht, het beste om 1 a 2 keer met vrienden te doen. Dat, of minigame modes doen waarin het puur om minigame winnen draait.

Als geheel is Mario Party 9 een duidelijke onvoldoende, maar er is hier en daar charme te vinden.