StarCraft II: Heart of the Swarm (2013)

Macintosh / PC
Strategy

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Blizzard

Het verhaal in het spel gaat verder waar het ophield in Wings of Liberty, en draait volledig om de insectachtige Zerg. Kerrigan, de Queen of Blades en een soort godin voor de zerg, heeft haar Zerg-achtige uiterlijk na de reddingsoperatie van Jim Raynor verloren. Ondanks dat Kerrigan het zonder haar Queen of Blades-vorm moet stellen, wil ze blijven functioneren als leider van de Zerg. De Zerg hebben zich echter opgesplitst in verschillende facties, waar ze nu opnieuw de controle over moet zien te krijgen.

avatar van jellecomicgek72
Wordt dit eigenlijk een uitbreiding voor SC2 of een nieuw deel?

avatar van ReMyTje86
Vervolg op de...

avatar van Spock
Ik ben wel benieuwd naar de verhaallijn van deze. Ik vond Kerrigan super in SC2. Ik denk overigens dat dit vooral een nieuwe singleplayer is met misschien enkele veranderingen in de multiplayer. Waarom zou je immers een succesvolle formule veranderen? Het wordt tegenwoordig massaal gespeeld, net zoals Team Fortress 2.

Dit word het beste spel van 2012. kan niet wachten.

Zal het 2012 halen.

avatar van N811
Het is allemaal erg tof, maar je moet wel erg veel tijd erin stoppen om online goed te zijn. Pffffff wat een wereld zeg die online game community, zeker van een spel als deze. Niet normaal meer.

avatar van bvonk
Een geweldige openings filmpje van het spel!

De opening van StarCraft II: Heart of the Swarms | Tweakers

Kan niet wachten tot maart!

Het blijft wel redelijk banaal dat Blizzard bijna 3 jaar nodig heeft om iets uit te brengen dat feitelijk niet meer is dan een uitbreiding. Als ze dit tempo aanhouden heb je Starcraft 2 dus pas compleet in 2016. Maar ja. heb hem al een hele poos de Collector's Edition op pre-order.

avatar van bvonk
Tja... Blizzard neemt de tijd om het perfect te krijgen, ik vind dat wel mooi. Ze hebben het verhaal voor dit deel ook volgens eigen zeggen flink verandert de afgelopen 3 jaar wat het allemaal heeft vertraagt.

Het meeste kijk ik nog steeds uit naar het Protos deel maar dat duurt nog wel even. Gelukkig zijn er in dit deel ook een paar missies waarmee je niet alleen met Zerg speelt in het verhaal.

avatar van N811
Morgen is die er. Gaan we weer.

Dankzij de sneeuw even langer moeten wachten voordat de collector's edition werd bezorgd maar goed...sinds vanmiddag in huis en...eh...tja...het is weer gewoon Starcraft II. Daarbij wil helemaal niet zeggen dat het teleurstellend is - maar het voelt zo vertrouwd aan en ziet er ook zo uit - je bent er in 2 minuten weer helemaal weg mee. En net zoals Wings of Liberty voelt ook deze weer 'af' aan. De sfeer, het geluid, de geweldige tussenfilmpjes - het is allemaal typisch Blizzard - en ik zou het ook gewoon niet anders willen hebben. Nou ja...vooruit...volgende keer een beetje meer vaart graag. Maar hier ben ik wel weer eventjes mee zoet.

Sinner schreef:
vaart zit hem in EA. Laat blizzard maar de tijd nemen en de reputatie hebben om ons altijd iets moois te geven.

Blizzard mocht zich ook wel eens wat minder tijd nemen.Ik heb geen zin om weer 3 jaar te moeten wachten op iets wat in essentie alleen maar een uitbreiding is.

Heart of the Swarm heb ik intussen uitgespeeld en ik heb er toch een beetje een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant speelt het weer lekker, is het verhaal aardig, de cut-scenes en sfeer weer prima - maar aan de andere kant is het veel te makkelijk, bied het geen enkele uitdaging en voelt het toch bijwijlen eerder als een lange tutorial aan. Een beetje hetgeen dat WOW ook al had de laatste jaren - het is zodanig gestreamlined en vermakkelijkt dat zelfs de gemiddelde huisvrouw hier in hooguit weekje doorheen wandelt. Ik heb er zelf ongeveer een 12tal uur over gedaan en letterlijk in geen ene missie gefaald of zelfs maar op het punt van echte bedreiging gestaan (op normal dan). Een heel verschil met RTS'en van enkele jaren terug (of Starcraft 1 en Warcraft 3) waar je regelmatig het zweet op je voorhoofd stond. Volgende keer toch maar eens een moeilijkheidsgraadje hoger proberen.

Uiteindelijk blijft het gewoon wel weer een erg aardig spel - dankzij de achievements en bepaalde keuzes (in de evoluties van de Zerg) loont het zich wel om vroeg of laat nog een keertje door te spelen. Dan is er nog de multiplayer (wel enkel met vrienden - online begin ik niet aan) die zoals altijd de levensduur aanzienelijk verlengt en enkele nieuwe units bied. Qua score twijfel ik een beetje tussen een 3,5 en een 4. Het voegt net niet genoeg toe om echt enthousiast van te worden maar aan de andere kant was het wel weer vermakelijk en is de afwerking en presentatie weer top.

avatar van N811
Voor mij klinkt het juist lekker dat de campaign eenvoudig is. De multiplayer geeft al stress genoeg .

avatar van bvonk
Gisteren gekocht en weer helemaal verslaaft. Vind het ook niet erg dat de missies redelijk eenvoudig zijn maar aan het einde moeten er wel een paar komen waar je echt een groot leger krijgt. Zo ver ben ik nog niet. Ik speel het meestal een keer op normaal uit voor het verhaal enz en daarna voor de uitdaging op een moeilijker nivo.

Nu nog even lekker verder spelen en dan wachten tot het Protos deel waar ik het meeste op zit te wachten. Op zich vind ik het niet zo erg dat lange ontwikkelen want er komt altijd wel iets moois maar korter dan 3 jaar mag ook wel.

avatar van dennisami
Starcraft 2 is echt een top game voor RTS liefhebbers HOTS is een leuke uitbreiding.

Helaas valt de single-player uit na een aantal missies, de multiplayer kan ik wel gewoon redelijk goed spelen en doe dat al te graag sinds starcraft 2 uit is heb ik inmiddels al rond de 1700 online matches gespeeld en ik moet toegeven dat HOTS toch een stukje pittiger is dan het eerste deel.

Als er hier nog mensen zijn die de multiplayer nog spelen stuur gerust een PM.

avatar van N811
voor mensen die de oude brood war/starcraft 1 units missen is er een gave mod gekomen
Starbow wat ook door pro's gespeeld word en hopelijk gaat deze mod nog populair worden en misschien krijgt het in de derde add on wel zijn eigen ladder.
Geniaal
YouTube - Ax.Ryung (T) vs Ax.Impact (Z) in Starbow mod