Teenage Mutant Ninja Turtles: The Hyperstone Heist (1992)

Alternatieve titel: Teenage Mutant Ninja Turtles: Return of the Shredder

Sega Mega Drive/Genesis / PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Konami

April O'Neil is bezig met een reportage vanaf Ellis Island als plotseling een fel licht te zien is, waarna zij en haar publiek Manhattan zien krimpen. Shredder breekt in op de tv-uitzending en maakt bekend dat het krimpen van Manhattan zijn werk was. Hij heeft de Hyperstone, een steen uit Dimensie X, kunnen bemachtigen. Het krimpen van Manhattan was slechts een demonstratie van zijn macht. Beseffend dat Shredder de wereld kan veroveren met deze steen gaan de Turtles achter hem aan.

avatar van HorrorSurvivor
Ze hadden wel iets meer bad guys in de game mogen stoppen, maar dit is een aardige beat 'em up van de Turtles. Het speelt allemaal erg soepel en de graphics zijn goed. Ah, memories...

avatar van StevenMighty
Let's kick shell!

Lekker erop los meppen is waar deze game met de 4 coolste schildpadden om gaat.

Van de riolen, via de straten van New York en surfend over water geef je de Foot Clan ervan langs in 5 scenes vol actie.

De controls en turtles lopen allemaal vloeiend. Een air kick kan je zelfs sturen, heel handig. Verder gebruikt elke turtle z'n eigen bekende wapen: de bō, nunchakus, katanas en sai's. En bij het oprapen van een power pizza heeft ieder z'n eigen speciale techniek waarmee je vijanden van het scherm veegt.

Wel jammer dat het spel erg kort is waardoor dan ook niet alle vijanden uit de serie aan bod komen. En de ronde waarin je nog eens alle bazen op rij moet verslaan die je ervoor al net verslagen had, is best overbodig..
Van Casey Jones die ik graag als speelbaar karakter had gezien is helaas ook geen sprake in dit avontuur

Toch blijft dit na 20 jaar nog een leuke beat 'm up, en zijn de Turtles nog steeds coole dudes.
Met een stuk pizza erbij vind ik dit dus nog steeds een leuke game om boven te halen!

3,5 sterren