Far Cry 3 (2012)
Alternatieve titel: Far Cry 3: Classic Edition
PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One
Shooter
single player / multi player / online (verschilt per platform)
Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft
Tourist Jason Brody spoelt aan op een paradijselijk ogende eilandengroep welke echter al jarenlang in de greep wordt gehouden door geweldadige conflicten. Hier moet hij op zoek naar zijn vriendin, welke hij kwijt is geraakt. Jason moet echter alle zeilen bijzetten om te overleven wanneer hij geconfronteerd wordt met de krankzinnige leider Vaas en zijn geweldadige groepje volgelingen.
- nummer 144 in de top 250
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=i2c1f_RDgGg
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
Als je niets wilt weten over iets, ook de dingen die iemand met een IQ van 24 nog kan verzinnen, kom dan ook niet op het forum over dat onderwerp!
Wat nou als ik zeg dat ik dat stuk allang gespeeld heb.
Gaat er dan misschien eindelijk een lichtje branden.
En toen was het stil bitches.
Ja vind je het vreemd?
Ten eerste heb ik geen idee wat je bedoeld met 'dat stuk heb ik allang gespeeld' - dus dan zou je in eerste instantie al je mond moeten houden met je domme praatjes over spoilers over de muziek. Ten tweede is het het natuurlijk niet waard om op zo'n stompzinnige opmerking in te gaan (al doe ik het toch maar even, foutje van mij) en ten derde heb ik ook liever niet dat je mij 'bitch' noemt en ik denk dat dat voor meerdere users geldt.
Moet ik het nou echt uit gaan leggen.
Het begon aanvankelijk als een poging tot een licht humoristische noot van mijn kant naar aanleiding van een eerdere lichte discussie.
Dus toen ik aanvankelijk zei 'dat van die muziek had je best even..' was dat dus niet serieus. Mijn volle overtuiging was dan ook vanaf het begin dat men dit gewoon zou snappen.
Tot mijn verrassing gingen jullie er echter serieus op in. Zelfs na herhaalde pogingen het te verduidelijken nog steeds. Een beetje vreemd maar goed.
Wat betreft het woordje 'bitch'. Zelfde verhaal eigenlijk.
Stelletje serieuzen.
Klinkt echt heel suf dit maar als je er een knipoog achter had gezet was het misschien nog een beetje begrepen.....
Desalniettemin snap ik nu wel wat je bedoelt dus zand erover dan maar wat mij betreft.
Leuk voor in de budgetbakken en als je tijd over hebt. Gemiste kans want de marketing heeft blijkbaar prima gewerkt.
En wat betreft de A.I. het zijn gewoon domme zombies met een geweer. Outposten neem ik met alle gemak van de wereld in. En ja, dan wordt wel heel erg snel saai. In FC 2 (level hardcore/infamous) moest ik echt een aanval plannen. Loopafstanden inschatten, aantal wachters tellen etc. Als er 3 badguys met een AK op mij af kwamen dan had ik gewoon een probleem. In FC 3 maak ik ze desnoods allemaal dood met m'n mes.
Tja dat komt omdat in FC2 je tegenstanders bovennatuurlijke krachten hadden, ze zagen je dwars overal doorheen ze roken je als je in de buurt kwam en ze waren soms na 3 kogels in het hoofd nog niet dood.
Dat wordt zeer zelden echt ingelost heb ik het idee.
Onzin, ze zijn feitelijk net zo makkelijk af te maken. En bij een headshot zijn ze gelijk dood. Ze sluipen beter, ze zijn alerter, schieten beter en ze zijn sneller. In FC3 lijkt het juist wel of tijgers en panters bovennatuurlijke krachten hebben. Ik heb een volle magazijn op een tijger leeggeschoten. Alles schoten waren raak en toch heeft hij mij te pakken gekregen. Om nog een voorbeeldje te geven hoe stupide je tegenstanders zijn: ik was bezig met het villen van een beest, en in de verte hoorde ik een hoop geschreeuw en geweerschoten. 5 of 4 badguys werden aangevallen door 2 blauwe kippen. 2 badguys zijn gedood door een blauwe kip. WTF?
En bij een headshot zijn ze gelijk dood.
.
De single player vind ik dan veel boeiender vanwege het ontdekken van het eiland in combinatie met het verhaal. Ook het jagen van beesten en veroveren van vijandelijke kampen is leuk, al werd dit later in de game iets te eentonig. Gelukkig krijg je voor deze opdrachten genoeg beloningen, zoals nieuwe vaardigheden en meer/betere uitrusting.
........ik kan inderdaad niet langer dan een uurtje of anderhalf spelen zonder het zat te worden voor die dag....
Moet zeggen dat daar vandaag geen sprake van was, ik heb vanmiddag makkelijk 4/5 uur achter elkaar lopen rondzwerven. Ben vooral wezen jagen, veel upgraden, aardig wat side missions en een paar main missions. Lijkt na een stroeve start toch de goede kant op te gaan...
Als ik nog 1 opmerking mag geven.. Een ander ding wat mij bv irriteert bij FC3 is de overgang van nacht naar dag. Het was nacht, ik ga een kist plunderen in een hut. Eenmaal uit de hut scheen het zonnetje ineens weer fel aan de hemel. ?? Zo snel?! In FC 2 beleef je echt de ochtend, middag etc. die rooie gloed als de zon ondergaat is gewoon ge-wel-dig.
Triest dat jij dat triest vindt, is toch een mening. Ik vond Far Cry 2 ook een stuk vermakelijker dan dit wangedrocht.
FC3 is zoveel gevarieerder en beter uitgebalanseerd. Alleen de multiplayer is niet al te veel soeps, maar ook dat was bij FC2 al zo, alleen de eerste had een boeiende multiplayer.
Knal actie gaat lekker en er zijn ook zeer bevredigende mogelijkheden tot stealth situaties. Wat ik alleen wel een klein minpuntje vind is dat gasten gelijk beginnen te flashen zodra ze neergaan, dat haalt mij een beetje uit de sfeer.
Als het overigens misgaat heb ik vaak de neiging om mezelf dood te laten gaan en het nog eens te proberen. Omdat ik stealth toch het vermakelijkst vind, geeft mij altijd veel voldoening als ik het geheel ongezien kan doen.
Dat is dan ook wel iets wat ik mis in deze game, een optie om gewoon checkpoints te reloaden.
9 van de 10 keer moet je ook wel tot stealth overgaan (helemaal bij de outposten), anders leg je bijna altijd voortijdig het loodje. Zo word je wel in een rol gedwongen die je eigenlijk niet past. Ik ben meer van dik hout zaagt men planken....
Misschien dat ik het speel op de normale moeilijkheidsniveau maar dat vind ik juist aan de makkelijke kant. Ik probeer die buitenposten ook te pakken op stealth (voor die 1500xp), maar soms lukt dat niet en knal ik me makkelijk naar victorie. Wel na ze eerst te markeren met de camera, want anders kan het wel wat lastiger worden.
Ik speel het nu op de hoogste moeilijkheidsgraad nadat ik het eerder al op normal heb uitgespeeld en moet zeggen dat ik vrijwel geen verschil merk, maar mogelijk komt dat omdat ik alles al een keer heb verorverd en daardoor bijna overal al wel een beste tactiek heb.
Een outpost veroveren op de 'van dik hout zaagt men planken' manier is inderdaad bijzonder makkelijk. Het is ook niet voor niets dat je op die manier bijna geen XP krijgt!
Het is allemaal wel redelijk afhankelijk van welke wapens je gebruikt! Misschien gebruik je een wapen dat bijna geen schade aanbrengt?