Far Cry 3 (2012)

Alternatieve titel: Far Cry 3: Classic Edition

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Tourist Jason Brody spoelt aan op een paradijselijk ogende eilandengroep welke echter al jarenlang in de greep wordt gehouden door geweldadige conflicten. Hier moet hij op zoek naar zijn vriendin, welke hij kwijt is geraakt. Jason moet echter alle zeilen bijzetten om te overleven wanneer hij geconfronteerd wordt met de krankzinnige leider Vaas en zijn geweldadige groepje volgelingen.

avatar van leatherhead
Ziet er echt waanzinning uit vind ik. Kan niet wachten tot ie uitkomt .

avatar van Naomi Watts
Eigenlijk gewoon Far Cry 2, Far Cry zoals het bedoeld is. Ziet er echt weer geweldig uit en ligt gelukkig weer heel dichtbij het origineel. Een reboot als het ware. Jungle environment blijft prachtig, lekker ronddolen op het eiland. Zin in.

avatar van Brains
Hopelijk is die immense wereld niet weer zo tergend saai. Deel 2 was werkelijk geen hol aan en ik heb geen hoge verwachtingen voor deze als ik zo gameplay videos bekijk.

avatar van Naomi Watts
Dik een jaar voor release zal ik me ook niet te veel vasthouden aan gameplay videos.

avatar van Boznaldo
ben ook erg benieuwd naar dit deel.

vind ze allemaal dik in orde..

Brains schreef:
Same here! FC 1 was helemaal geweldig (en nog!), maar FC 2 was veel te saai. Ik ben 2 keer opnieuw begonnen en beide keren niet verder dan de helft gekomen. FC 1 had ook veel meer sfeer op het tropische eiland en 2 weinig, hopelijk maakt dat deel 3 dan ook weer boeiender.

avatar van Them
YouTube - Far Cry 3 - Stranded Trailer [UK]

Piste bekant in m'n broek toen ik dit zag, jezus wat een prachtige trailer

avatar van Jumbojet
Kijk erg uit naar deze game

avatar van maxxz1
beter komt deze snel uit! far cry 1 was erg vet!

avatar van bettafish14
Lijkt me toffe game, hoop dat de game wereld wel wat meer variatie heeft dan fc2 op een gegeven moment was het gewoon saai!!! Ik wil dat wereld echt leeft, de dieren, de mensen etc...
En die verschrikkelijke post elke 2 minuten waren ze weer terug, dat was mijn grootste erger punt van het spel.
We zullen zien, ik laat het lekker op me af komen!

avatar van TonyTHorror
MP Wordt langzamerhand een must buy.

avatar van J0rea
Misschien dat deze game het nog wel eens kan gaan winnen van de nieuwe MOH en COD!
Het ziet er namelijk geweldig uit!!!

avatar van Thorak
Groot voordeel ook dat je niet extra hoeft te betalen als er iets nieuws bij komt! Als er nieuwe maps komen worden die gewoon kostenloos in het spel geïmplementeerd!
CoD eat your heart out!!!

avatar van J0rea
Dat is zeker erg fijn aangezien ik geen mappacks meer koop!
COD voelt de hete adem al in hun nek......

avatar van Thorak
Tja je zou maar Elite hebben gekocht voor PS3! Heb je mooi geld weggeogooid!
Zoals het bij FarCry gaat, zo hoort het gewoon! Ook het systeem wat in het filmpje beschreven wordt is mooi, maak je een custom map die goed in de smaak valt wordt die in de online maps toegevoegd!

Dat is echt goed nieuws, geen een spel doet dat tegenwoordig (stelletje ***) Lijkt me ook echt goed!

Thorak schreef:
Tja je zou maar Elite hebben gekocht voor PS3! Heb je mooi geld weggeogooid!

Is dat alleen op PC of ook op de xbox360 en ps3?

avatar van Thorak
Geen flauw idee, sowieso voor PC denk ik.
Geen idee of er ook map editor tools voor consoles zijn?

avatar van J0rea
Ik hoop het in ieder geval wel.

Ikzelf denk dat het de map editor alleen op PC is maar dat als de maps echt goed zijn ze misschien ook nog op de 360 en ps3 komen, lijkt mij een goede oplossing echter.

avatar van AvMerode
Thorak schreef:
Geen flauw idee, sowieso voor PC denk ik.
Geen idee of er ook map editor tools voor consoles zijn?

Met Far Cry 2 kon ik me wel map editor herinneren met ps3 versie, dus neem aan van wel.
Maar tegenwoordig weet ik het niet omdat consoles echt zoveel geld uit te halen valt.
Ikzelf ben altijd extreem slecht in online mp games op de pc terwijl ik in console shooters vaak aardig op dreef ben.
Dus als er map editor in ps3 versie zit koop ik ps3 versie, zo niet, dan word het de pc versie.
Hoe dan ook, kan de SP dan altijd nog downloaden voor pc.

Online mp van FC3 ziet er trouwens super goed uit, had het niet verwacht.
Best wel MW stijl, maar met de editor tools zou het inderdaad nog wel eens een MOH:Warfighter en BLOPS2 killer kunnen worden dit jaar.
FC3 word samen met de drie shooters van gearbox (aliens, borderlands2&Brothers in Arms: Furious 4) volgens mij de shooter van het jaar. Kan zomaar gebeuren in ieder geval.

avatar van J0rea
Brothers in Arms: Furious 4 gaat geen succes worden denk ik.......

Verder hoop ik dat de map editor op ps3 zit dan pre-order ik hem zeker, anders kijk ik wel ff en koop ik hem waarschijnlijk alsnog na een weekje.

J0rea schreef:
Brothers in Arms: Furious 4 gaat geen succes worden denk ik.......

Zal inderdaad wel niet. 4 badassen in een oorlog en dan nog Brothers in Arms noemen ook. (no-buy!)

avatar van bettafish14
word weer vet hoor, dit keer wel met roofdieren(haaien, komodovaraan) maar ik zit met vraag.
waarop kan ik de beste graphics krijgen?
me xbox 360 of me laptop
de specs van me laptop zijn:
quadcore i7 (trekt ie makkelijk)
nvidia geforce gt 540m 2 gb
6 ram

heb je HDMI-kabel? dus dat je met 1080p zit? dan zou ik xbox360 doen denk ik.

avatar van Thorak
De meest intersante vraag lijkt mij niet waar ziet het spel er het beste uit, maar op welk platform speel het het lekkerst?
Ik snap de huidige generatie niet hoor, grpahics boven gameplay lijkt het wel tegenwoordig. Gameplay vind ik toch het allerbelangrijkste, als het er dan ook nog mooi uitziet is het mooi meegenomen. Tegenwoordig zie je gewoon erg vaak dat een spel beter is dan een ander omdat het mooier is, ook al zuigt de gameplay.
Ik speel nog regelmatig oudere spellen, met zwaar verouderde graphics en toch vind ik ze veel beter dan nieuwere spellen. Puur omdat de gameplay beter is.
FarCry en zeker Vietcong vind ik nog steeds de beste FPS games, ook al zijn ze grafisch niet meer up to date (hoewel FarCry er nog steeds wel mee door kan!). Qua gameplay kan nog steeds geen enkele shooter tegen Vietcong op.

Gameplay is wel het belangrijkst ja, maar als de gameplay hetzelfde is en voor jou het niet uitmaakt dan gaan mensen kijken naar graphics

avatar van AvMerode
Vind alleen dat het ook veel van type tv afhangt als je betere graphics wil ervaren.
Ikzelf heb ps3 en x360 op 5 verschillende monitoren en 3 verschillende lcd tv's gebruikt en had altijd last van ghosting, image trailing en zwarte tint in beeld omdat responstijd en techniek gewoon anders is vergeleken met plasma tv.
Het gaat mij inderdaad ook zoals Thorak al aangaf, meer om game-play.
Speel tegenwoordig gewoon weer oudere games waarbij'k gewoon weer verslaafd ben geraakt aan bijvoorbeeld Arkanoid.
Als het gaat om BF3 (pc versie), red dead redemption en allemaal andere next-gen games, merk ik gelijk dat game-play vrij matig is. Mooie graphics doen mij echt niks.
Maar console games met input lag, ghosting en image trailing spelen is natuurlijk niet fijn waardoor graphics op dat moment onnatuurlijk en niet goed aanvoelen.
Dus met console gamen ben je echt afhankelijk van het type monitor of tv.

Maar met die specs van je laptop zou ik laptop zeggen.
Het is inderdaad ook maar net wat je het liefst wil, relaxt in de bank achter grote tv of rechtop in de stoel achter pc/laptop.
Laptop op harde ondergrond zoals bijvoorbeeld een bureau of tafel zonder kleed neerleggen en als laptop dan nog heet word kun je altijd nog zo'n external Laptop cooler aanschaffen.

JustMike schreef:
heb je HDMI-kabel? dus dat je met 1080p zit? dan zou ik xbox360 doen denk ik.

Ja ik heb HDMI-kabel en 1080p op een samsung led tv, dus de keluren komen zeker mooi tot uiting.

@thorak

Ja op welke platform ik lekkerst vind spelen, FC2 speelde ik op xbox en dat was fijn, maar ben benieuwd hoe zo spel nou op een laptop speelt.
Ik speelde namelijk call of duty altijd op de laptop en dat vond ik weer fijner dan op xbox.
Maar ik denk dat ik hem voor me xbox haal, is toch wel zo fijn met FARCRY en je kan dan lekker op de bank hangen

@AVMerode

Me laptop zou het makkelijk trekken idd, daar ligt het probleem niet haha.
Maar zoals je zegt op de bank is gewoon veel fijner dan op een stoel ofzo

avatar van bettafish14
oh trouwens in FC2 kan je die huizen opblazen, ik heb nog niet gezien dat dat in FC3 ook kan?

ik neem aan dat dat mogelijk is in FC3 Bettafish12