Pro Evolution Soccer 2012 (2011)

Alternatieve titel: PES 2012

Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Sports
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Konami

PES 2012 introduceert een aantal aanpassingen ten opzichte van zijn voorganger. Zo is er het Active A.I.-systeem, dat de kunstmatige intelligentie van het spel verbetert. Spelers zetten sneller een loopactie in en blijven dat ook volhouden in plaats van halverwege weer te stoppen. Ook kruisen ze je soms om de ruimte open te trekken. Bij de dode spelmomenten kun je deze keer zelf een speler selecteren en bepalen waar je de bal wil hebben. De ingooiende speler of de speler die de vrije trap neemt zal hier vervolgens rekening mee houden.

avatar van jerom1234
Wat bedoel je met die puntjes?

geen reactie op jou meer op mijn ergernis.. Ik zat deze te spelen op de pc, en toen ergerde ik me zo aan de foutjes die werden gemaakt door mijn team, even de bal over de zijlijn lopen, even stil blijven staan terwijl er iemand langs liep met de bal. Of nog ergere dingen

Ik was alleen even te boos om wat te zeggen, dus deed ik maar ...

avatar van jerom1234
Oh, ik dacht al.

Tja, dat is wel iritand, heb je hem ook gekocht of speel je de demo?

gepindakaast
Maar wel de volledige versie, moet wel weten waar ik in beland, als ik hem koop.

gepindakaast

jup, (gedownload.....)
en terug op topic. Hij is nu wat beter, lag aan mijn controller, daar was de schietknop kapot
Op de nieuwe niet. Gelukkig. Maar, waar komen die filmpjes van je te staan? op de pc?

Heeft iemand anders ook problemen ermee dat je team een beetje HEEL ERG SLECHT is!!!!!
Mijn team zat echt de hele tijd overtredingen te maken en dan helpt het ook niet als de pass nooit aankomt.
Zoals je ziet: gemixte gevoelens.

avatar van Thomas83
Klinkt nogal alsof het gewoon aan jezelf ligt. Verdedigen gaat nu op een heel andere manier dan vroeger eigenlijk. Je kunt niet meer met zeg maar de passknop steeds simpel een balletje afpakken. Zeker als je dat in combinatie met de sprintknop doet ben je vaak kansloos en krijg je al heel snel de overtreding tegen. Verdedigen houdt nu vooral in goed positie kiezen, je opstellen tussen de man met de bal en de richting waarop hij de bal wil spelen. Daarna komt het vooral op timing aan.

avatar van Erwinner
Grappig, ik heb hem al ontvangen via Dynabite

Thomas83 schreef:

helemaal gelijk, maar gewoon dat als ik een speler niet controleer, maar de comp. Hoezo krijgt hij dan rood voor een overtreding die ik niet heb gedaan

avatar van Thomas83
Hmm rood voor een overtreding die je hebt niet begaan? Dit komt helemaal niet herkenbaar over bij mij. Met welk team speel je eigenlijk? Met een echt goed team moet je behoorlijk kunnen passen. Alleen zullen sommige passes niet haalbaar zijn uiteraard. Je moet wel een beetje weten waar je heen kunt passen en waar niet, en er verder ook op letten dat je niet te zacht of hard passt als je passing op automatisch hebt staan.

Ajax.

avatar van Thomas83
Daar kan je wel prima mee passen hoor. Al merk je natuurlijk wel echt een verschil met bijvoorbeeld het Nederlands elftal.

moet je een online pass code invoeren om online te kunnen gaan met deze net als bij fifa ?

Ga et morgen kopen

veel plezier dan wolff. en iedereen die hem koopt.

je kan niet meer met de normale squad beginnen in de masterleague, alleen met de neppe squad van pes.

als je de original sqoad wil moet je competitie/beker selecteren, maar daar kan je geen transfers doen. Nee pes is weer achteruit gegaan qua opties. ik breng hem morgen terug.

avatar van mar88vdv
Dat zou dan heel dom zijn, want de functie dat je met de originele teams in de ML kan spelen kun je (na het binnenhalen van 100 punten) gewoon simpel unlocken bij Extra Content --> Mode Expansion Kits.

mar88vdv schreef:

ik wacht dan even met ruilen, ik wist niet dat het zo was.

Oh wist ik ook nog niet

Misschien wel beetje onodig dat je dat moet vrij spelen maarja kleine moeite
Ben zeer tevreden met deze pes

avatar van wolff
Wat ik ook leuk vind om op te merken; als je bij je legend een goal viering in stelt is 2 van de laatste vieringen een moonwalk en naarvoren leunen.

Bijden zijn gebasseert op MJ
Bij de naarvoren leunen ga je met 3 spelers in een driehoekje staan en dan leun je naarvoren (zoals in de Smooth Criminal clip)

Bij de moonwalk doe je een moonwalk met een michael jackson dansje erachter

Ik vind dit erg grappig om te zien

avatar van mnrk
Vandaag binnen gekregen....

En na de eerste wedstrijden gespeeld te hebben zijn we weer tevreden...het speelt weer heerlijk en ziet er ook goed uit.

Maar ik zal nog even wachten met een score te geven....

Maar PES is back in action....

avatar van jirachi04
De voetbalspellen zijn echt beter geworden zie ik. Lang niet meer na gekeken nadat ik Tecmo World Cup Soccer gespeeld heb. Ik vond die game wel leuk , dus misschien toch eens een nieuwe kopen.
YouTube - Nes - Tecmo World Cup Soccer (1990)

En de eerste haatstem komt op naam van: http://www.gamesmeter.nl/user/3637

ON: Wow wat een verbetering t.o.v. de demo, gelukkig maar! Speelt heel fris, realistisch en vooral heel moeilijk! Ik heb problemen met de bal afpakken, hebben jullie goede tips? Gewoon ''schietknopje'' ingedrukt houden en er langs lopen werkt nu vaak niet. De computer is de grootste verbetering tot nu toe. Ze zetten goede aanvallen op, schieten van afstand, verdedigen goed..het enigste minpuntje vind ik dat ze pas heel laat druk zetten.

Oja nog iets het ziet er grafisch helemaal top uit zoals elk jaar alleen wanneer de wedstrijd begint, ziet het er opeens een beetje BLURRY uit?? Of ligt dit aan mij...

Jocharo-T
EliasZ schreef:
En de eerste haatstem komt op naam van: http://www.gamesmeter.nl/user/3637 .

Bij een haatstem denk ik toch meer aan een 0,5. Als iemand een 2,0 geeft is het niet maar gelijk een haatstem. Kan ook zijn dat iemand het gewoon niet zo goed vindt.

jirachi04 schreef:
YouTube - Nes - Tecmo World Cup Soccer (1990)

haha, nee, dat is een beter spel als dit of toch niet

avatar van Erwinner
Bij PES 2010 sta ik in de D1 klasse, ben bijna onverslaanbaar. Bij 11 verlies ik online met 6-0
8-0 4-0, kortom, 10 wedstrijden verloren. Belachelijk moeilijk (tot nu toe). Op dit moment zitten er waarschijnlijk een hoop profs online?? En ja, ik bak er natuurlijk niks van

Jocharo-T schreef:

Dat is juist zo om het geen ''haatstem'' te laten lijken, anders had die ook vast wel argumenten voor. Gewoon een Fifa fanboy, op zich niet erg. Daarnaast kan ik me haast niet voorstellen dat die het in 1 dag dusdanig heeft gespeeld, dat die er een beoordeling aan kan geven.