Viewtiful Joe (2003)

Nintendo GameCube / PlayStation 2

Ontwikkeld door Clover
Uitgegeven door Capcom

Joe zit samen met zijn vriendin Silvia in de bioscoop om naar de favoriete film van Joe te kijken. Silvia vindt het niet zo'n geweldige film en heeft zin in van alles behalve de film. Op het moment dat Joe even niet oplet, verliest Captain Blue in de film het van de 'Bad Guy'. De slechterik is nog niet voldaan en steekt een arm uit het scherm, grijpt Silvia en neemt haar mee de film in. Joe gaat ook de film in en transformeert naar de superheld Viewtiful Joe.

avatar van waxs
Geniale game in elk detail verassend orgineel en goed/mooi uitgewerkt. Dikke 4,5*

Mee eens. Ontzettend vette stijl en actie. Deed me ook terugdenken aan de oude Mega Man games.

avatar van Derek
Had deze destijds meteen geimporteerd uit Japan. Was helemaal weg van dit spel toen. Het was even wennen aan het beinvloeden van de tijd, maar als je dat eenmaal in de vingers had was het mogelijk om de meest vette combo's te maken. Het tweede deel was ook nog goed, maar daarna werd het helaas een stuk minder met Viewtiful Joe franchise.

Helaas dat Clover Studio, dat ook verantwoordelijk was voor het geniale Okami en God Hand, niet meer bestaat.

avatar van Brain Stew
Prachtige platformer. Door de supercoole comic-achtige stijl en het messen met de tijd echt een unieke game-ervaring

4,5* en een top 10 plaats.

Dit is weer een gewaagd concept van o.a. capcom. Ik hou er wel van als ontwikkelaars risico nemen, dit deed capcom ook met killer 7. De game is niet toegangkelijk voor iedereen en pakt naar mijn mening de hardcore gamer.

Wat een heerlijke game was dit zeg, wat een stijl en graphics. Zeker niet een simpele game, soms zelfs erg moeilijk.

Mede door dit soort games zet capcom zich als een van de beste ontwikkelaars op de kaart.

wat een ziek moeilijk spel is dit op aldult naar mijn mening, het enige spel in mijn bezit wat ik nog niet heb kunnen uitspellen.
De graphics van dit spel zijn supermooi, gameplay is tof

een 4

Iedere dag moet je jezelf onverwacht op één cadeautje trakteren: het kan een kop koffie zijn, een dutje in een bureaustoel, of een impulsieve aankoop.

Gisteren kocht ik dit spel zomaar voor 3.99 euro bij de mediamarkt...

Daarmee kan ik eigenlijk wéken vooruit!!!

Na 20 à 30 minuten spelen kan je wellicht geen gefundeerd oordeel vellen, maar ik constateer wel dat het me op het eerste gezicht behoorlijk tegenvalt. Ik ben alleen maar een beetje op X en Y (kick & punch) aan het rammen. Het hanteren van deze standaard moves is eigenlijk ook het enige wat er gebeurt.

avatar van Tha Luz
VOnd het spel eerst nog wel leuk maar daarna begon het erg te vervelen.

2.5

avatar van Donkerwoud
Mij deed het niet zoveel. Ik ben ook niet van de hardcore gameplay als enige fundament voor een spel.

joeri592
valt een beetje tegen

joeri592
beetje boel uiteindelijk het weet me heaas niet te boeien, gelukkig heb ik der maar 1 euro voor betaalt (ps 2)

Game_Kaza
Eerste indruk is heel goed.
Chaoties
Cartoon
over-the-top
grapig
platform
puzzel
beat em up

Zo kon je het wel beschrijven. Ga het nog ff verder spelen. Maar het is een erg leuk spel.