Ratchet & Clank (2002)

PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Vita
Platform / Adventure

Ontwikkeld door Insomniac
Uitgegeven door Sony

Ratchet, en zijn robotvriendje Clank, reizen het universum af om Drek te verslaan. Drek wil een nieuwe planeet creëren. Daarvoor wil hij alle andere planeten verwoesten en van elke planeet stukjes nemen om zijn nieuwe planeet te bouwen. Kunnen Ratchet & Clank hem tegenhouden?

avatar van Tsjo-Wi
Samen met de Jak&Daxter reeks de beste 3D platformer voor PS2. Hilarische personages, geestige filmpjes, leuke omgevingen, vrolijk sfeertje, uitdagende gameplay, en natuurlijk gruwelijke wapens, deze game heeft het allemaal.

avatar van JohnWilliams
Goed Spel, leuk om te spelen. 5*.

avatar van Paap
En dan krijgt het al meteen 5*?
Ik heb hier alleen een demo van gespeeld. Wel aardig, niet interessant genoeg om te kopen.

avatar van JohnWilliams
Het is best goed gemaakt hoor, van mij krijgt het 5 sterren mede doordat het ook origneel bedacht en ontworpen is door Insomniac Games.

avatar van Ansem
Tsjo-Wi schreef:

Ik sluit me hier volledig bij aan.
Wat ik nog even wil toevoegen: de vijanden zijn leuk om tegen te vechten, het is niet te makkelijk maar ook niet te moeilijk en het verhaal zit goed in elkaar.

avatar van veron35
Een van mijn lievelings spellen. Erg leuke en mooie levels.

kevin13
dit bij mijn neef gespeeld en was zalig

avatar van wiiplayer
leuk spel , r&c zijn goed duo
jammer dat je in dit deel niet je wapens kan upgraden
4****

avatar van Bart Tönjann
Leuk spelletje, goeie platformer.

avatar van Wii00
Deze vond ik persoonlijk de leukste van de reeks op de PS2.

5*sterren dit spel heb ik minimaal wel 5 keer opnieuw uitgespeeld.

%%%%%%
Inderdaad een leuke platformer.Mooi de mannetjes verzonnen en zeker geen saaie missies.Helaas heb ik de verder delen niet gespeelt maar deze geef ik net als Jak en Daxter deel 1 een 3,5

avatar van Crash Bandicoot
Mooie game die delen erna waren nog veel beter

en van my mogen ratchet & clank netzoals crash bandicoot doorgaan

avatar van JohnWilliams
Daar ben ik het hellemaal mee eens, maar met Bandicoot doorgaan, come on Crash of the Titans is net uit wil je nou al meer?

avatar van Bart Tönjann
CotT smaakt gewoon naar meer

Maar het gaat hier om R&C, de concurrent van Naughty Dog, die begonnen zijn met Crash... Dus dit is niet echt de plek om over Crash te praten

avatar van equalizersound
ik kreeg het van een vriend en sinds dien ben ik compleet verslaafd aan ratchet and clank ik heb alle delen op challenge mode uitgespeeld ik ben nu bezig met size matters en de demo van tools of destruction ook al uitgespeeld maar het is soms best simpel dus geef ik het geen 5 maar een 4,5

Ik hoop toch nog dat ze de hele reeks nog een voor de ps3 uitbrengen want het zijn gewoon fantastische games.

avatar van darthconner
dit is eigenlijk echt een klassieker van de ps2. ik heb er echt lange tijd plezier aan beleefd.

avatar van wiiplayer
Dit soort spellen (R&C, Jak, Crash) smaken zeker naar meer. Helaas gaat R&C verder op de Ps3, Crash komt ook altijd nog mooi op de ps2 en de nieuwste Jak gaat ook uitkomen op de ps2. R&C gaat achteruit

Mijn favoriete game op de ps2. Als kind helemaal kapot gespeeld.

ratchet en clank.... ho...man, heel mijn jeugd (tot nu toe) gespeelt. ik vind de vroegere ratchet en clanks, beter dan de nieuwere. en de beginner is in mijn ogen de beste.

als klein dotterke is het verhaal leuk om te zien , en de personages passen zeker in dat verhaaltje.
de gameplay is simpel, en gemakkelijk te begrijpen.

gewoon omdat ik uren en uren als een klein kindje heb gespeelt en veel leuke momenten heb aan gehad. geef ik deze 4.5 sterren.

avatar van wiiplayer
Ik weet neit waar ik het anders moet posten dus dan maar hier: HD collectie van Ratchet and Clank confirmed. Deel 1 t/ 3 in HD voor de PS3 met trophies, net als Jak.

Eerlijk gezegt vind ik de Jak trilogy de beste game die voor de ps3 bestaat (hoe sneu dat ook mag klinken) en deze games waren na Jak waarschijnlijk mijn favoriet voor de PS2. Nu zijn ze niet al te fantastisch meer maar ik ga hem wel kopen. R&C 1 is niet al te goed maar deel 2 en 3 zijn wel erg vet.

spelfreak
Man sony moet stoppen zoveel goede games op de ps3 uit te laten komen. Ik heb geen geld meer! En moet ook nog voor de vita sparen.