Overig / Algemeen / Frustraties
zoeken in:
1
geplaatst: 29 december 2018, 19:27 uur
markwiering schreef:
Heb jij de exacte naam van die documentaire, of een link waar ik die documentaire terug kan kijken?
(quote)
Heb jij de exacte naam van die documentaire, of een link waar ik die documentaire terug kan kijken?
Dat zijn geen grappen! gemist? Kijk op npo3.nl
2
geplaatst: 22 januari 2019, 22:01 uur
Er zijn eigenlijk weinig dingen waar ik zo frusty dan wel ziekelijk agressief van kan worden als personen die stellen dat objectieve kunstwaardering niet zou bestaan. Kan het nu even niet meer vinden maar ik stuitte eens op een filmpje waarin gesteld werd dat de teloorgang vandaag de dag zichtbaar in vrijwel elk denkbare kunstvorm te wijten is aan met name deze mindset. Het idee dat iemand een paar klodders verf op een doek smijt en het jou vervolgens vrij staat dit hoger te waarderen dan het plafond van de Sixtijnse Kapel, om maar even wat te noemen. Op een of andere manier laaiden deze gevoelens weer bij mij op toen een of andere populaire kinderrapper onlangs een prijs won met hierbij een verklaring dat hij 'tekstueel' op 'eenzame hoogte' zou staan. Dit is simpelweg feitelijk gewoon totaal buitenzinnig gebrabbel. Dit zou niet zomaar mogelijk moeten kunnen zijn, kan er anders niet een soort cultuurpolitie komen of zo. Lees wat teksten van deze knul en je ziet mijns inziens toch heel duidelijk dat het niveau van zijn rijmpjes en andere woordgrapjes beduidend laag ligt, klodders verf zijn het, meer niet. Niks geen verfijnde penseelstreken. Net zo min als dat je barrel met twee lekke banden een supercar mag heten. Dat er een markt voor is, dat mensen het leuk vinden is één ding. Dat hier om bepaalde redenen een prijs met klaarblijkelijk weinig zelfrespect of interesse in het eigen bestaansrecht voor wordt toegekend ook nog prima. Maar dat er vervolgens gesproken wordt van een 'eenzame hoogte', dat vind ik wel aardig problematisch ja. Toont wel bedroevend aan hoe het er voor staat helaas. In deze hedendaagse wereld waar mensen op geen enkel vlak hoeven uit te blinken, niet vocaal, niet qua tekst, niet compositorisch om toch als zijnde groots in allerhande kundigheid te worden onthaald. Beetje jammer ook wel. Spreekt dus in mijn bijzijn van een niet mogelijkerwijs bestaande objectieve kunstwaardering en we hebben wel wat je noemt een appeltje te geschilletje dingetje ja. Aan de hand van slechts één enkele minuscule insinuatie dergelijk totaal losgeslagen gebral aangaande. Ik begin dan echt acute moeite te ontwikkelen je aardappelhoofd nog veel langer te gaan tolereren.
0
geplaatst: 22 januari 2019, 23:58 uur
Het filmpje waar ik naar verwijs vinden we overigens hier.
Is een filmpje in een filmpje.
Worden wel een aantal rake dingen gezegd.
Is een filmpje in een filmpje.
Worden wel een aantal rake dingen gezegd.
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 22 februari 2019, 20:39 uur
Grrrr backpack niet meegekomen met vlucht naar huis, zat de Switch in ?
0
Winkelwagentje (moderator)
geplaatst: 22 februari 2019, 20:49 uur
Oei das vervelend! Zolang ie maar weer terugkomt.
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 22 februari 2019, 21:21 uur
Winkelwagentje schreef:
Komt meestal wel goed, maar toch ff fingers crossed...ben wel verzekerd maar niet alle games hebben online save synchronisatie..
0
geplaatst: 22 februari 2019, 21:32 uur
Oei, sorry centurion81! Gewoon op hotel laten liggen of op de vlieger?
Niet toevallig net de vlucht van Budapest genomen? Daar zat ik net in. Had op de heenvlucht een fitbit gevonden bij het binnenstappen. Geef het aan de stewards met die opmerking, komen die 10-minuten later de nieuwe passagiers vragen of ze het verloren hadden
Niet toevallig net de vlucht van Budapest genomen? Daar zat ik net in. Had op de heenvlucht een fitbit gevonden bij het binnenstappen. Geef het aan de stewards met die opmerking, komen die 10-minuten later de nieuwe passagiers vragen of ze het verloren hadden
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 22 februari 2019, 22:37 uur
Grovonion schreef:
Nee, ik reisde met 60 liter backpack ipv koffer, was ingecheckte bagage die hopelijk gewoon is blijven staan. Was een vakantievlucht van Tenerife naar Groningen dus lijkt me lastig om echt kwijt te raken Omdat we met baby reisden was er geen plaats in de handbagage (en trouwens ook geen tijd tijdens de vlucht) voor de Switch...Heb dat ding nog nooit eerder in de ingecheckte bagage gehad ook..
Slimme stewards had jij daar
0
geplaatst: 23 februari 2019, 15:15 uur
Serieus zure trasies ja.
Vertrouw dat soort dingen toch al nooit.
Vertrouw dat soort dingen toch al nooit.
6
centurion81 (moderator)
geplaatst: 25 februari 2019, 11:35 uur
Update: backpack wordt woensdagochtend bezorgd, olé!
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 27 februari 2019, 17:34 uur
Update 2: Switch zit niet meer in backpack
0
geplaatst: 27 februari 2019, 18:16 uur
hoe is dat mogelijk? Ingecheckte baggage wordt toch enkel nog door personeel aangeraakt, of niet soms? Dan kun je dit als diefstal aangeven. Tenminste zou dit toch verzekerd moeten zijn?
0
geplaatst: 27 februari 2019, 18:40 uur
Harteloze daad van barbarij, wat een.
Blijft verbijsterend hoe sommigen menen een leuk spelletje te kunnen gaan spelen, ten koste van een ander.
Blijft verbijsterend hoe sommigen menen een leuk spelletje te kunnen gaan spelen, ten koste van een ander.
0
geplaatst: 27 februari 2019, 19:13 uur
Laaghartigheid van een ander, geconfronteerd met.
Morele ontwikkelingsachterstand.
Zure, zure strasies.
Morele ontwikkelingsachterstand.
Zure, zure strasies.
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 27 februari 2019, 19:23 uur
Mja ik hoop maar dat t iemand was die het thuis niet zo breed heeft...idd aangifte doen ivm eventueel aanspraak op de reisverzekering te kunnen maken..
Morgen maar even een nieuwe halen. In dit geval wel duidelijk nadeel van fysieke games bezitten dat ze ook fysiek gestolen worden?
Morgen maar even een nieuwe halen. In dit geval wel duidelijk nadeel van fysieke games bezitten dat ze ook fysiek gestolen worden?
1
geplaatst: 9 maart 2019, 15:17 uur
nog updates, centurion81? Krijg je tenminste geld genoeg terug dat het de aankoop van een nieuwe switch dekt?
2
centurion81 (moderator)
geplaatst: 9 maart 2019, 23:22 uur
Nog niet, aangifte doorgespeeld naar de marechaussee omdat op een vliegveld is gebeurd, nu wachten dat ie daadwerkelijk in behandeling is en dan eens zien wat de verzekeraar voor me kan betekenen.
Nog geen nieuwe gekocht ondertussen, ter het wel even zonder gamen momenteel ?
Nog geen nieuwe gekocht ondertussen, ter het wel even zonder gamen momenteel ?
1
geplaatst: 30 augustus 2019, 22:20 uur
Zat even te twijfelen of dit nou in het TV topic moest of hier.
Toch maar hier.
Heb namelijk naast al het gemoedelijke zijn beetje vertoeven in mijn gebruikelijke vaarwatertje deze dag vandaag ergens ook wel even een best zuur straserende strasie weten te vergaren.
Om de balans strakgespannen te houden.
Wat was ik blij toen een paar jaar geleden het besluit om te stoppen met het uitzenden van Dr. Phil in Nederland werd medegedeeld. Maar, hij is terug, en hoe.
Natuurlijk wist ik al dat die vrouw van hem gestoorder is dan het merendeel van de gasten die hij daar ontvangt, maar vandaag wisten ze zich toch weer te overtreffen. De wijze waarop ze dan iemand daar ontvangen met een of ander overdreven emotioneel verhaal om vervolgens te zeggen van 'zo fantastisch zoals je al die rauwe shit hebt doorstaan doe het je niet na, ik wil je iets geven, het is de gift box van mijn meest recente anti ouderdoms smeerseltjes collectie'. Dan: uitgebreid in beeld brengen wat men hier allemaal in aantreft. Het ging zojuist nog over het tragische privéleven in het verleden van die vrouw die ze daar in de uitzending hadden, de immense voeling die ze daarmee ervaarden, nu hebben we het ineens over het bedrijfje van die losgeslagen plastiek gelaat echtgenote van hem? Zo ziekmakend schaamteloos, en, waag ik het te zeggen, typisch Amerikaans. Waarom is alles wat ik van daar hier op TV zie toch zo verschrikkelijk nep, en wel op zo'n manier die er klakkeloos vanuit lijkt te gaan dat wij dat toch niet merken. Wat mankeert er toch aan die mensen, ik noem dat geen cultuurverschil, ik noem dat geen mensen. Volkomen bevreemdend is het. En waarom is de familie Phil trouwens zo wanhopig om nog meer knaken binnen te harken. Hebben niet al zat, toch ook haast hoogbejaard inmiddels of wat. De grootste moeite heb ik eigenlijk met lieden die zich zo lomp tonen dat ze klaarblijkelijk menen te kunnen menen dat wij met z'n allen zelfs nog lomper zijn, het toch niet door kunnen hebben dus wat zou ze ervan weerhouden zich op deze stierlijk ontsierende wijze ongebreideld in de kijker te spelen. Heb nu al meerdere dingen op die show voorbij zien komen die zijn blijven hangen of steken zelfs en daarom vond ik het wel een mooi gegeven dat ter bescherming van het Nederlandse volk dit alles niet langer zou worden uitgezonden, inmiddels helaas teruggedraaid.
Jammer.
Zure, zure zuur straserende zuurheidsgradatie strasies.
Tot gevolg helaas.
Toch maar hier.
Heb namelijk naast al het gemoedelijke zijn beetje vertoeven in mijn gebruikelijke vaarwatertje deze dag vandaag ergens ook wel even een best zuur straserende strasie weten te vergaren.
Om de balans strakgespannen te houden.
Wat was ik blij toen een paar jaar geleden het besluit om te stoppen met het uitzenden van Dr. Phil in Nederland werd medegedeeld. Maar, hij is terug, en hoe.
Natuurlijk wist ik al dat die vrouw van hem gestoorder is dan het merendeel van de gasten die hij daar ontvangt, maar vandaag wisten ze zich toch weer te overtreffen. De wijze waarop ze dan iemand daar ontvangen met een of ander overdreven emotioneel verhaal om vervolgens te zeggen van 'zo fantastisch zoals je al die rauwe shit hebt doorstaan doe het je niet na, ik wil je iets geven, het is de gift box van mijn meest recente anti ouderdoms smeerseltjes collectie'. Dan: uitgebreid in beeld brengen wat men hier allemaal in aantreft. Het ging zojuist nog over het tragische privéleven in het verleden van die vrouw die ze daar in de uitzending hadden, de immense voeling die ze daarmee ervaarden, nu hebben we het ineens over het bedrijfje van die losgeslagen plastiek gelaat echtgenote van hem? Zo ziekmakend schaamteloos, en, waag ik het te zeggen, typisch Amerikaans. Waarom is alles wat ik van daar hier op TV zie toch zo verschrikkelijk nep, en wel op zo'n manier die er klakkeloos vanuit lijkt te gaan dat wij dat toch niet merken. Wat mankeert er toch aan die mensen, ik noem dat geen cultuurverschil, ik noem dat geen mensen. Volkomen bevreemdend is het. En waarom is de familie Phil trouwens zo wanhopig om nog meer knaken binnen te harken. Hebben niet al zat, toch ook haast hoogbejaard inmiddels of wat. De grootste moeite heb ik eigenlijk met lieden die zich zo lomp tonen dat ze klaarblijkelijk menen te kunnen menen dat wij met z'n allen zelfs nog lomper zijn, het toch niet door kunnen hebben dus wat zou ze ervan weerhouden zich op deze stierlijk ontsierende wijze ongebreideld in de kijker te spelen. Heb nu al meerdere dingen op die show voorbij zien komen die zijn blijven hangen of steken zelfs en daarom vond ik het wel een mooi gegeven dat ter bescherming van het Nederlandse volk dit alles niet langer zou worden uitgezonden, inmiddels helaas teruggedraaid.
Jammer.
Zure, zure zuur straserende zuurheidsgradatie strasies.
Tot gevolg helaas.
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 30 augustus 2019, 23:24 uur
Mja voor dit stel is het leed van anderen het verdienmodel, that's the ugly face of greed for ya! Je noemt het dan geen cultuurverschil, maar ik denk wel dat het percentage mensen in Europa dat dit met jouw ogen beziet aanzienlijk groter is dan in USA...maar kan ook een verschil in educatie zijn , waarschijnlijker een combi van beiden.
Vervelend dat mensen als zo'n dr. Phil bestaan, zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust zijn en voor miljoenen ook nog eens als rolmodel fungeren.
Vervelend dat mensen als zo'n dr. Phil bestaan, zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust zijn en voor miljoenen ook nog eens als rolmodel fungeren.
0
geplaatst: 31 augustus 2019, 01:09 uur
Dat ja. Kan nog wel een paar voorbeelden benoemen die zich zeer helder gedetailleerd in mijn geest bevinden maar nu geen trek in. Al met al met enige regelmaat een schaamteloosheid niet in woorden samen te vatten. Ik noem het geen cultuurverschil, eerder surrealistisch. Je gaat immers ook niet met je blote ballen in een overvolle metro tijdens spitsuur zitten te masturberen in de verwachting dat niemand raar opkijkt of reageert, ik noem maar wat. Doodnormale, vanzelfsprekende dingen, dingen die zomaar ineens niet langer vanzelfsprekend of doodnormaal zouden zijn maar voor keiharde realiteit door moeten gaan klaarblijkelijk. Onwerkelijk nep: bevreemding. Zijn lastige dingen voor mij. Krijg er bijna dissociatieve neigingen van als het echt even tegenzit. Haal dat programma dus toch maar weer even van de buis aub. Waarom het ineens op stond weer, werkelijk geen idee. Maar dat is dan ook een beetje het dingetje daarmee. Ineens komt het weer voorbij, vang je weer wat op. Je hoeft immers niet te kijken want niemand dwingt je is natuurlijk heel makkelijk gezegd op een gegeven moment, maar blijkbaar wel dus. Het dingetje een beetje met dit. Wel een dingetje.
0
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 23 oktober 2019, 19:07 uur
Alles is nep . Just enjoy the simulation bro!
Phil toch al een hele tijd meer richting Springer 'nt sliden. Idd wel nog wat meer nefarious door de Dr. in de titel. Makes for some good television tho . Hier en hier nog twee leuke docu's over historische trash tv...
Confusie schreef:
Maar, hij is terug, en hoe.
Maar, hij is terug, en hoe.
Phil toch al een hele tijd meer richting Springer 'nt sliden. Idd wel nog wat meer nefarious door de Dr. in de titel. Makes for some good television tho . Hier en hier nog twee leuke docu's over historische trash tv...
0
geplaatst: 23 oktober 2019, 20:24 uur
Mensen die naar zoiets kijken zijn zelf schuld, en vermoedelijk al van ettelijke stoornissen voorzien
0
geplaatst: 23 oktober 2019, 20:33 uur
Ene Heuckeroth heeft in ieder geval onlangs zijn grote held ontmoet.
Dat verhaal over die bloedafname bij bejaarden wat deze bewuste dag door de berichtgeving circuleert ook best kriegelig van.
Geloof jij in iets als een universele kwel vergelding, ik wel.
Helpt een man zijn tukkie te vatten in de nacht.
En ook niet.
Maar hoe je het ook went of keert.
Ten alle tijde is het INTERSANT.
Machtig intersant.
Welke plek mentale sterfte het meest prominent of:
Never nooit en te nimmer ooit een dullig moment.
Op z'n minst.
Dat verhaal over die bloedafname bij bejaarden wat deze bewuste dag door de berichtgeving circuleert ook best kriegelig van.
Geloof jij in iets als een universele kwel vergelding, ik wel.
Helpt een man zijn tukkie te vatten in de nacht.
En ook niet.
Maar hoe je het ook went of keert.
Ten alle tijde is het INTERSANT.
Machtig intersant.
Welke plek mentale sterfte het meest prominent of:
Never nooit en te nimmer ooit een dullig moment.
Op z'n minst.
0
geplaatst: 24 oktober 2019, 19:46 uur
Gordon for President!
...Maar wat heb jij voor newsfeed, ik zit in een hele andere bubble .
...Maar wat heb jij voor newsfeed, ik zit in een hele andere bubble .
1
geplaatst: 24 oktober 2019, 22:03 uur
Als het je is ontgaan zal ik je de details besparen, ik zeg houwe zo, hier krijgen we op een gegeven moment tegen elke wil of dank al het denkbare in bepaalde mate wel zo'n beetje voor de kiezen.
Van barbarij perversiteiten in bosrijke omlijsting tot een statige dame die al dagenlang het weekblad Privé niet heeft kunnen lezen.
Denk dat je van jongs af aan in de meeste gevallen leert leven met het feit dat bepaalde dingen nou eenmaal gebeuren, je bouwt als het ware een schild op tegen zaken die er in je prilste herinnering altijd al waren en dus doorgaans voor niet meer dan normaliteit door zullen gaan.
Kortgezegd je weet niet beter.
Op een zeker moment echter zou het zomaar eens kunnen gebeuren dat je zonder directe aanleiding plotsklaps dit schild komt te verliezen.
Als nieuwgeborene zonder leidraad sta je daar dan als het ware naakt in de straten.
Te staren.
Wat je vervolgens dwingt om weer met hele andere ogen deze feiten te bekijken.
Overpeinzen.
Dit zie je overigens ook wel een beetje terug in mijn avatar, bedenk ik mij nu ineens.
Van barbarij perversiteiten in bosrijke omlijsting tot een statige dame die al dagenlang het weekblad Privé niet heeft kunnen lezen.
Denk dat je van jongs af aan in de meeste gevallen leert leven met het feit dat bepaalde dingen nou eenmaal gebeuren, je bouwt als het ware een schild op tegen zaken die er in je prilste herinnering altijd al waren en dus doorgaans voor niet meer dan normaliteit door zullen gaan.
Kortgezegd je weet niet beter.
Op een zeker moment echter zou het zomaar eens kunnen gebeuren dat je zonder directe aanleiding plotsklaps dit schild komt te verliezen.
Als nieuwgeborene zonder leidraad sta je daar dan als het ware naakt in de straten.
Te staren.
Wat je vervolgens dwingt om weer met hele andere ogen deze feiten te bekijken.
Overpeinzen.
Dit zie je overigens ook wel een beetje terug in mijn avatar, bedenk ik mij nu ineens.
0
geplaatst: 24 oktober 2019, 22:24 uur
Minder mediacourant browsen en the world smiles with you...
Maar google weet stiekem wat je stiekem wilt .
Maar google weet stiekem wat je stiekem wilt .
0
geplaatst: 25 oktober 2019, 08:56 uur
Kende tot voor kort het bestaan van de mediacourant niet tot ze inderdaad ineens in mijn Google nieuwsberichten opdoken.
Moet wel bekennen dat ik uit een soort milde fascinatie nog geen actie heb ondernomen om ze geheel af te blokken, zoals ik bijvoorbeeld met GeenStijl en Dumpert wel heb gedaan.
Moet wel bekennen dat ik uit een soort milde fascinatie nog geen actie heb ondernomen om ze geheel af te blokken, zoals ik bijvoorbeeld met GeenStijl en Dumpert wel heb gedaan.
0
geplaatst: 30 oktober 2019, 19:48 uur
Een ander straserend ding:
Laaggeletterde dapen die online met spoilers strooien over films of spellen waar je op dat moment interesse in hebt.
Doken weer op zo zullen zij blijven opduiken zo nu en dan en zullen dan op hun manier zo af en toe het een en ander vergallen met de kenmerkende opzet van hun kennelijk opzettelijke informatieve overdaad op een om het even welke of wat voor ervaring beschadiging gericht dan ook.
Let er maar eens op, zijn altijd van die boerse types die het doen; slechte grammatica, spelfouten, uitroeptekens.
Van mij mogen zulke van het net en van de straat worden gehaald.
En van wie niet:
Wanneer je op wat voor manier dan ook genoegen schept in het ongemak van een ander ben jij per directe ingang een onwenselijk persoon voor ons.
Het overkoepelend geheel ook wel.
Den samenleving geheten.
Er zijn te veel gekke berichten her en der, allerhande verknipte zaken die daadwerkelijk plaats zouden vinden, we kunnen geen enkel risico nemen.
Met wat voor grappige knakker dan ook.
Laaggeletterde dapen die online met spoilers strooien over films of spellen waar je op dat moment interesse in hebt.
Doken weer op zo zullen zij blijven opduiken zo nu en dan en zullen dan op hun manier zo af en toe het een en ander vergallen met de kenmerkende opzet van hun kennelijk opzettelijke informatieve overdaad op een om het even welke of wat voor ervaring beschadiging gericht dan ook.
Let er maar eens op, zijn altijd van die boerse types die het doen; slechte grammatica, spelfouten, uitroeptekens.
Van mij mogen zulke van het net en van de straat worden gehaald.
En van wie niet:
Wanneer je op wat voor manier dan ook genoegen schept in het ongemak van een ander ben jij per directe ingang een onwenselijk persoon voor ons.
Het overkoepelend geheel ook wel.
Den samenleving geheten.
Er zijn te veel gekke berichten her en der, allerhande verknipte zaken die daadwerkelijk plaats zouden vinden, we kunnen geen enkel risico nemen.
Met wat voor grappige knakker dan ook.
* denotes required fields.